נושמים מזרחית
שלום אורח, הרשמה לפורום | הוסף למועדפים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי | שכחתי סיסמה

***[כתבה]חשד: מע"צ ניצלה רק 32% מתקציב הבטיחות*** F2H הורדה ישירה מילים צלצול פלייבק רמיקס יוטיוב

עמוד ראשי חדשות המוסיקה מילים לשירים
עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה




עמוד 1 מתוך 1 [ 8 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא

***[כתבה]חשד: מע"צ ניצלה רק 32% מתקציב הבטיחות***

מחבר הודעה
 נושא ההודעה: ***[כתבה]חשד: מע"צ ניצלה רק 32% מתקציב הבטיחות***
הודעהפורסם: 20 נובמבר 2006, 12:19 
מנותק
נושם ותיק
נושם ותיק
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 09 אוקטובר 2005, 15:52
הודעות: 15544
לייקים: 17 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)



מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס בודק שורה של כשלים בהתנהלות מע"צ, כולל שימוש לקוי בתקציב לצורך שיפור בטיחות הכבישים, מינויים פוליטיים וחוסר יעילות בהפיכת החברה לממשלתית

מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס בודק חשדות לאי־סדרים ומינויים פוליטיים בהליך הפיכת מע"צ מיחידת סמך של משרד התחבורה לחברה ממשלתית. לפי החשד, בשורה של מינויים בכירים נפלו אי־סדרים, בין השאר במינויו של המנכ"ל אלכס ויז׳ניצר, שורה של סמנכ"לים שמונו בהליכים לא תקינים, וכן עובדים זוטרים יותר שקיבלו מינוי קבוע ומקושרים או למפלגת ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן או למרכז הליכוד.

בין החשדות במינויי הסמנכ"לים - שינוי תנאי המשרה במודעה שפורסמה בעיתון כדי להתאימה לאחד המועמדים, ומינוי של בכירים שאינם עומדים בתנאי הסף למשרה. לגבי העובדים הזוטרים יותר, מדובר בעובדי כוח אדם שנקלטו בחברה בהליך לא תקין לכאורה.

בין שאר הנושאים הנחקרים נמצאו פגמים במעבר של העובדים מיחידת הסמך לחברה, בתקופה שבה הושאלו עובדים על ידי החברה, וכמו כן במספרם הנמוך של העובדים שנקלטו לבסוף בחברה החדשה - לעומת מספר העובדים שניצלו את המצב בכדי לפרוש מהחברה - בעלויות גדולות למדינה. בנוסף נחקר ניצול התקציב הנמוך של החברה ב־‭,2005‬ שכלל בין השאר ניצול של ‭32%‬ בלבד מתקציב הבטיחות.

במשרדו של מבקר המדינה אישרו כי אכן מתקיימת בדיקה של הנושא, אך מעבר לכך סירבו להתייחס לפרטים.

הליקויים במעבר לחברה

אי סדרים במינויי בכירים
מינויים פוליטיים זוטרים - קשורים לליכוד וישראל ביתנו
ניצול נמוך של התקציב ב־‭2005‬ - רק ‭32%‬ מתקציב הבטיחות נוצל
עובדים ניצלו את המעבר לחברה כדי לפרוש בתנאים נדיבים - והסבו הוצאות מיותרות למדינה
46 עובדים שהיו אמורים לעבור תפקיד - נשארו שנה בבית וקיבלו משכורת
השאלת עובדים בניגוד להוראות תקשי"ר וללא דיווח שעות
מסמכים אבדו במעבר לחברה

בטיוטת דו"ח המבקר שהוכנה בנושא נטען כי מתוך 180 עובדים שהיו אמורים לעבור לחברה החדשה, עברו 140 עובדים. במקביל, כ־280 עובדים היו אמורים לפרוש - ובפועל פרשו כ־330 עובדים. כך, נטען, ניצלו העובדים את תנאי הפרישה הטובים שניתנו להם - שכוללים פיצויים של עד ‭230%‬ וכן מענקי פרישה של עד 110 אלף שקל - במקום לעבור לחברה החדשה, ותוך יצירת עלויות מיותרות למדינה.

כמו כן טוען המבקר כי בחברה לא ניהלו מעקב אחר סיבות הפרישה של אותם עובדים, ולא ברור אם נעשו מרב המאמצים כדי להשאיר אותם בחברה - גם אם מדובר בעובדים שעוד יכלו לתרום לחברה החדשה. לגבי השאלת העובדים בתחילת ימיה של החברה החדשה, טוען המבקר כי ההשאלה נעשתה בניגוד להוראות התקשי"ר, כאשר העובדים נמצאים בניגוד עניינים.

כמו כן טוען המבקר כי לא בוצע פירוט על שעות העבודה של העובדים המושאלים - כמה שעות הוקדשו ליחידת הסמך וכמה לחברה. כמו כן, לגבי עובדים שהיו אמורים לעבור למשרדי ממשלה אחרים, טוען המבקר כי לא הוכנה תוכנית לקליטתם במשרדים אחרים וכך 46 עובדים נשארו בבית במשך שנה - וקיבלו משכורת.

כמו כן טוען המבקר בטיוטת הדו"ח, כי מע"צ הייתה אמורה להעביר בצורה מסודרת לחברה החדשה את כל המסמכים הנוגעים לפעילותה. בפועל, אומר המבקר, המסמכים הועברו בצורה לא מאורגנת, הסכמים וחשבונות היו חסרים

והחברה היתה צריכה להשלים אותם לפי דרישות חייבים.

מהחברה נמסר בתגובה: “החברה הלאומית לדרכים מגייסת לשורותיה את העובדים המקצועיים ביותר בתחום התשתיות תוך הקפדה על עמידה בנהלי החברה בנוגע לגיוס עובדים. בשנתיים האחרונות קוצץ מספר העובדים מכ־800 לכ־270 עובדים כדי לייעל את עבודת החברה ולספק את השירות הטוב ביותר לציבור. העובדים מתקבלים לעבודה על בסיס מקצועי בלבד ומשיקולים ענייניים‭.“‬

כמו כן נטען בטיוטת הדו"ח כי אין במשרד האוצר או ברשות החברות נתונים על עלות הפרישה של עובדי מע"צ, וכי הנתון היחיד שנמצא על כך הן הערכות של הממונה על השכר באוצר. כמו כן נטען כי רשות החברות קבעה את התקציב התפעולי של מע"צ כאחוז מסך ההוצאות בפועל - מה שלא נותן תמריץ לחברה להתייעל. עוד נטען כי לא בוצעה בדיקה של עלות תועלת לפני הפיכת מע"צ לחברה, וכי לא הוצגו חלופות בפני מקבלי ההחלטה על ההפיכה לחברה.

_________________
תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 20 נובמבר 2006, 21:58 
מנותק
נושם זהב
נושם זהב
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 15 מאי 2004, 16:24
הודעות: 34993
מיקום: ירושלים
לייקים: 28 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


תודההההההההההההההההה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 02 מאי 2009, 09:20 
מנותק
ציון לשבח
ציון לשבח
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 18 מרץ 2005, 05:06
הודעות: 31906
לייקים: 647 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)
שם פרטי: <.
שם משפחה: <.


תודה :)

_________________
תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 02 מאי 2009, 09:20 
מנותק
ציון לשבח
ציון לשבח
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 18 מרץ 2005, 05:06
הודעות: 31906
לייקים: 647 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)
שם פרטי: <.
שם משפחה: <.


תודה :)

_________________
תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  

עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה

עמוד 1 מתוך 1 [ 8 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא



עבור ל:  

***[כתבה]חשד: מע"צ ניצלה רק 32% מתקציב הבטיחות***


היכל התהילה | דירוגים | הצוות
צור קשר | תנאי שימוש | רדיו מזרחית | מילים לשירים | חדשות המוסיקה | מוסיקה מזרחית | שירים במזרחית
Powered By PHPBB Copyright Noshmim Mizrahit 2003-2011 © All right reserved
שיווק הפרסומות באתר זה מופעל על ידי @.מ.י - שירותי מדיה וסליקה באינטרנט
רוצה לפרסם באתר זה? שלח אלינו מייל לקבלת הצעה משתלמת במיוחד