נושמים מזרחית
שלום אורח, הרשמה לפורום | הוסף למועדפים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי | שכחתי סיסמה

***[מאמר] מערכות רכבABS וכולה....*** F2H הורדה ישירה מילים צלצול פלייבק רמיקס יוטיוב

עמוד ראשי חדשות המוסיקה מילים לשירים
עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה




עמוד 1 מתוך 1 [ 2 הודעות ]
פרסם נושא חדש נושא זה נעול, אינך יכול לערוך הודעות או לבצע תגובות עתידיות.

***[מאמר] מערכות רכבABS וכולה....***

מחבר הודעה
 נושא ההודעה: ***[מאמר] מערכות רכבABS וכולה....***
הודעהפורסם: 03 אפריל 2007, 11:02 
מנותק
נושם מכור
נושם מכור
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 15 מרץ 2006, 18:27
הודעות: 2032
מיקום: תקווה
לייקים: 17 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)




תוכנית לייצוב אלקטרוני (ESP)

אה, וESP נקרא גם DSC וגם VSA וגם VSC.
התוכנית לייצוב אלקטרוני מזהה מצבים קריטיים במהלך הנסיעה, דוגמת סכנת החלקה
של הרכב, ומפעילה אמצעים מתאימים כדי למנוע סטייה מהנתיב הרצוי. כדי שתוכנית
הייצוב האלקטרוני תוכל להגיב בצורה המתאימה במצבים קריטיים, היא מוזנת כל העת
בנתונים הנחוצים, דוגמת הכיוון בו מפנה הנהג את גלגל ההגה והכיוון בו נוסעת המכונית בפועל.
המידע מתקבל מחיישן זווית ההגה ומחיישני המהירות של מערכת ABS שעל הגלגלים, ועל
סמך נתונים אלה ניתן לחשב את כיוון הנסיעה המבוקש וההתנהגות הרצויה של הרכב.
נתונים חשובים נוספים הם זווית הגלגול והתאוצה הצידית של הרכב. על סמך הנתונים
מחשבת יחידת הבקרה את המצב הנוכחי של הרכב. תוכנית הייצוב האלקטרוני מונעת
איבוד יציבות בפניות כתוצאה ממהירות גבוהה מדיי, שינוי פתאומי בפני השטח של הכביש
(מים, קרח, עפר) או תמרון שמבצע הנהג בצורה פתאומית כדי לחמוק ממכשול
(מצב של "מבחן האייל"). המערכת נוקטת באמצעים המתאימים בין אם אובדן היציבות
בא לידי ביטוי בתת היגוי - כאשר הרכב מחליק אל מחוץ לפנייה למרות שהגלגלים פונים
אל תוך הפנייה - ובין אם בהיגוי יתר, כאשר החלק האחורי של הרכב נזרק החוצה. יחידת
הבקרה של התוכנית לייצוב אלקטרוני קובעת על סמך הנתונים שמתקבלים ברשת החישה
באיזה סוג של אובדן יציבות מדובר ובאיזו תגובה יש לנקוט, באמצעות התערבות בפעולת
מערכות הבלימה וניהול המנוע. במצב של תת היגוי, מאיטה התוכנית לייצוב אלקטרוני את
הגלגל האחורי הפנימי ומפחיתה את הספק המנוע עד שהרכב שב והתייצב. במצב של
היגוי יתר מפעילה התוכנית לייצוב אלקטרוני את הבלם הקדמי החיצוני ומתערבת בניהול
של המנוע ותיבת ההילוכים. מערכת הבקרה המורכבת נתונה לשיפורים מתמידים בעקבות
הניסיון המצטבר וכתוצאה מפיתוח של חיישנים יותר רגישים. הערה: התוכנית לייצוב אלקטרוני
אינה מסוגלת להתגבר על מגבלות שנובעות מחוקי הטבע. אפילו מערכת ESP אינה מסוגלת
למנוע תאונה כאשר הנהג דוחק את השלדה ואת התוכנית לייצוב אלקטרוני אל מעבר למגבלותיהן.

____________________________________________________
נעילה אלקטרונית של הדיפרנציאל (EDL)

הנעילה האלקטרונית של הדיפרנציאל מאפשרת להתחיל בנסיעה בצורה חלקה ונוחה
על משטחי דרך שרמת האחיזה שלהם אינה אחידה. אם אחד הגלגלים מתחיל להחליק,
בולמת אותו מערכת EDL לפי הצורך, ומעבירה את הכוח לגלגל שנהנה מאחיזה גבוהה יותר.
הנעילה האלקטרונית של הדיפרנציאל מפחיתה את בלאי הצמיגים ופועלת בנסיעה במהירות
של עד כ-40 קמ"ש (בדגמי 4MOTION: עד כ-80 קמ"ש). הנעילה האלקטרונית של הדיפרנציאל
היא רכיב סטנדרטי של התוכנית לייצוב אלקטרוני (ESP) ובקרת האחיזה (ASR).

_____________________________________________________
ABS

מערכת למניעת נעילת גלגלים בשעת בלימה (ABS)

מערכת ABS מונעת נעילה של הגלגלים בזמן בלימת חירום או בבלימה על משטח חלקלק,
ומבטיחה שהנהג יוכל להוסיף ולשלוט ברכב.. כשהגלגלים ננעלים, לא ניתן עוד לסובב אותם
ימינה או שמאלה והנהג מאבד את השליטה על המכונית. כדי למנוע מצבים כאלה, נעזרת יחידת
הבקרה של מערכת ABS בחיישני מהירות הגלגלים ועוקבת אחר מהירות הסיבוב של כל גלגל.
כשמתגלה סכנה לנעילת גלגל, מפחית שסתום סולנואידי שמותקן ביחידת הבקרה המרכזית של
מערכת ABS את לחץ הבלימה שמופעל על אותו גלגל, עד שהוא שב ומסתובב בצורה חופשית.
לאחר מכן שוב מוגבר לחץ הבלימה עד לסף המתאים והמכונית נותרת יציבה ונשלטת. במערכות ABS
מהדור החדש, שמותקנות בכל דגמי פולקסווגן, מתבצע תהליך זה מספר פעמים בשנייה. פעימות קלות
בדוושת הבלם מציינות שמערכת ABS נכנסה לפעולה ושניתן להפעיל את ההגה ללא קושי, למרות
שמערכת הבלמים פועלת בעוצמה מלאה. הנהג יכול לבצע תמרונים למניעת התנגשות במכשולים בנתיב הנסיעה.
בתפקוד "שטח" שמשולב במערכת ABS של טוארג, מופעל ביחידת הבקרה, באופן אוטומטי,
אלגוריתם מיוחד לתנאי שטח קשים (נסיעה במהירות של עד 5 קמ"ש כשהדיפרנציאל המרכזי משולב,לדוגמה).
במצב "שטח" ננעלים הגלגלים לפרק זמן קצר לפני שמשוחרר לחץ הבלימה, על מנת שייאסף מעט חומר
מהקרקע (חצץ או חול) לפני הגלגלים ויגביר את יעילות הבלימה. ניתן להמשיך ולהפעיל את ההגה כרגיל,
אך מרחק הבלימה קצר בהרבה.


_____________________________________________________
כריות אוויר

כריות האוויר, בשלוב עם חגורות הבטיחות, מצמצמות את הסיכון לפציעות ראש וחזה חמורות,
כתוצאה מהתנגשויות שעוצמתן עולה על סף מסוים. כשחיישני ההתנגשות מזהים פגיעה
בעוצמה שעולה על הסף שנקבע, מפעילה יחידת הבקרה של כריות האוויר את מנגנוני הניפוח.
כריות האוויר הקדמיות, שמותקנות בגלגל ההגה ובלוח המחוונים, מול המושב של הנוסע הקדמי,
מנופחות בגז תוך 30 עד 40 אלפיות שנייה. לאחר שהתנפחו משככות כריות האוויר את החבטה
שסופגים הראש ופלג הגוף העליון ומפזרות את עומסי הפגיעה על פני שטח גדול עד כמה שניתן.
בתום 120 אלפיות שנייה בלבד משתחרר הגז וכריות האוויר מתרוקנות. צמצום תזוזת הראש
והצוואר מפחית את סכנת הפציעה. בפולקסווגן , בין השאר, ניתן למצוא כריות אוויר קדמיות
מתקדמות יותר, דו-שלביות. כריות אלה מתנפחות בהתאם לחומרת הפגיעה, ומצמצמות את
העומס שמופעל על הנהג והנוסע הקדמי במקרה של התנגשות. אולם, מאחר וכריות האוויר
ומותחני הקדם של חגורות הבטיחות פועלים כמערכת בטיחות משולבת, הרי שהגנה מושלמת
מושגת אך ורק אם הנוסעים חוגרים היטב את חגורות הבטיחות. בנוסף לכריות האוויר הקדמיות,
מוצעות גם כריות צד וכריות להגנת הראש.כאבזור סטדנרטי בכל דגמי פולקסווגן
(בדגמי הפולו כריות אוויר להגנת הראש הן אופציה)


_____________________________________________________


_________________
תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 03 אפריל 2007, 18:54 
מנותק
נושם כבוד
נושם כבוד
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 12 מרץ 2005, 00:29
הודעות: 4727
מיקום: חיר ג'הנאם
לייקים: 1 לייקים
פידבקים: 0 (0%)


pat:P

_________________
תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  

עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה

עמוד 1 מתוך 1 [ 2 הודעות ]
פרסם נושא חדש נושא זה נעול, אינך יכול לערוך הודעות או לבצע תגובות עתידיות.



עבור ל:  

***[מאמר] מערכות רכבABS וכולה....***


היכל התהילה | דירוגים | הצוות
צור קשר | תנאי שימוש | רדיו מזרחית | מילים לשירים | חדשות המוסיקה | מוסיקה מזרחית | שירים במזרחית
Powered By PHPBB Copyright Noshmim Mizrahit 2003-2011 © All right reserved
שיווק הפרסומות באתר זה מופעל על ידי @.מ.י - שירותי מדיה וסליקה באינטרנט
רוצה לפרסם באתר זה? שלח אלינו מייל לקבלת הצעה משתלמת במיוחד