נושמים מזרחית
שלום אורח, הרשמה לפורום | הוסף למועדפים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי | שכחתי סיסמה

***[כתבה+תמונו]--ליאון--cupra--*** F2H הורדה ישירה מילים צלצול פלייבק רמיקס יוטיוב

עמוד ראשי חדשות המוסיקה מילים לשירים
עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה




עמוד 1 מתוך 1 [ 2 הודעות ]
פרסם נושא חדש נושא זה נעול, אינך יכול לערוך הודעות או לבצע תגובות עתידיות.

***[כתבה+תמונו]--ליאון--cupra--***

מחבר הודעה
 נושא ההודעה: ***[כתבה+תמונו]--ליאון--cupra--***
הודעהפורסם: 27 מרץ 2007, 21:25 
מנותק
נושם מכור
נושם מכור
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 15 מרץ 2006, 18:27
הודעות: 2032
מיקום: תקווה
לייקים: 17 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)



ליאון קופרה, עם 240 כ"ס, ממש כמו לפורשה בוקסטר שנוסעת לפני. הפורשה כנראה ספורטיבית יותר, לי יש יתרון בכוח המנוע הזמין. לא פלא שמכונית הספורט הגרמניה לא מצליחה לברוח. עדות ראשונה לכך שהספרדים הצליחו לייצר





כאן משהו מיוחד. ולא עדות אחרונה לכך.



האמת, קצת מוזר שסיאט מגייסת כל-כך הרבה מאמץ לטובת השקת הקופרה הזו. החל מנהגי מירוץ של הקבוצה באליפות מכוניות סאלון, דרך תזמון מתן חסות לסיבוב אירופי של שאקירה, וכמובן מאמץ הפיתוח. לא כי מדובר במכונית זניחה, אלא דווקא כי קצב הייצור המתוכנן עומד על לא יותר -1,000 "חתיכות" בשנה. מה שמבטיח מעמד כמעט אספני. מבחינתם, הקופרה היא מקדמת מכירות לשאר הבנות הספורטיביות במשפחה.



עושים קופרה

מנוע 2.0 ליטר טורבו, זה שמוכר בגרסה בסיסית יותר בגולף GTI, הוא הבחירה של פולקסווגן ליחידת הכוח בחזית הסיאט הספורטיבית. 240 כ"ס אימתניים יש לו בליאון, הרבה יותר מהגולף. "המנוע הזה", כך אומרים לי אנשי סיאט, "יהיה יחודי לנו". מה הם אומרים בכך בעצם? שתהיה גם גרסה חזקה יותר, ובכל מקרה שיש כאן שינויים וחיזוקים, ושידוך לגיר שישה הילוכים ידני בלבד. DSG רובוטית כמו בגולף? "רק אם יהיה ביקוש".
תמונה





זוכרים שבעבר כלל המתכון הספורטיבי של סיאט בעיקר מנוע חזק ומתלי-אבן? הפעם, כך מובטח לי, הגישה שונה. למשל הקטנה של 7.5 ק"ג למשקל הלא-מוקפץ מלפנים, עובדה שמאפשרת מעבר למוט מייצב דק יותר, ו... ריכוך מתלים. הוסיפו לכך הנמכת מרכב של 14 מ"מ, וקיבלתם את המכונית החזקה-מהירה-מעודנת בהיסטורית של סיאט.


בחניה ממתינות לי עכשיו עשירית מהייצור השנתי של המכונית הזו, ואני בוחר לי אחת ממגוון השחור-אדום-צהוב. הליאון הרגילה ספורטיבית למראה? הקופרה הרבה יותר. גם הנמכה דרסטית, גם צמיגי 225-40-18, לא מאפשרים לטעות במהות. הוסיפו לכך חרטום אגרסיבי במיוחד שכולל כונסי אוויר גדולים ומרכז כהה, מתעל רוח מתחת לפגוש האחורי ומפלט מלבני ענק ובוהק במרכז, קליפרים אדומים וחישוקי ספורט עצומי מידות, ותבינו עם מי יש לכם עסק.


הקופרה אכן נראית טוב, אבל גם מרגישה ככה כבר ברגע הראשון. בתחושה במושב הנהג כמעט ולא יכולה להיות ספורטיבית יותר. המושב הזה כאילו ונלקח ממכונית מירוץ לכל דבר ועניין, עמוק ותומך בצורה בלתי רגילה. מולי ניצב כרגע הגה ספורטיבי נעים, מימין בורר הילוכים נאה ומתחת דוושות אלומיניום. עכשיו רק לנהוג.



דרמה כבקשתך

התחושה הטובה והספורטיבית ממשיכה גם בזמן התנעה, שמעירה יחידת כוח עם סאונד מעולה. האם יש לי כאן עסק עם מכונית גסה ופראית? ההיפך הוא הנכון. המנוע, ממש כמו מרכיבי השלדה כפי שיתברר מיד, מציע אופי נעים גם בקצב יומיומי רגוע.
תמונה





שיא המומנט מושג כעת אמנם בסל"ד מעט גבוה ממצבו המקורי של המנוע הזה (2,200 סל"ד), אבל תוספת הסוסים לא פגעה בזמינות הכוח כלל. זה אומר תאוצות עוצרות נשימה כבר מסל"ד נמוך. יש כאן תגובה טובה בכל מצב, ובחירת ההילוכים נעשית לפי מצב הרוח ופס הקול המבוקש, ופחות לפי כוח שצריך להיות זמין. בנסיעה רגועה, יספיק גם הילוך גבוה מהרגיל לביצוע כל פעולה מתבקשת.



רוצים דרמה "על אמת"? אין בעיה. המנוע מרגיש טוב גם כאשר מושכים אותו לכיוון הקו האדום. הוא נושם היטב, ומשמיע את הצלילים הנכונים. על כבישי ספרד הרחוקה, לא הייתה כל בעיה לחלוף לפי דרישה על-פני ה-200 קמ"ש, כמעט בכל רגע נתון. וזה מהר. כמה מהר? 6.4 שניות ל-100 קמ"ש ו-247 קמ"ש מרביים, מבטיחים הספרדים.



עכשיו אני מוצא עצמי לא הרחק ממסלול המירוצים של חארמה, בין ההרים המקיפים את מדריד. יש כאן נחש אספלט צר, מורכב ומאתגר, שאני מכיר היטב. לא רק אני. בעוד אני מתרשם מהבלמים המוגדלים ("17 מלפנים), עם פעולה מהטובות בהן נתקלתי, חולפות מולי במטס משולב וולוו C30 מוגדשת, מאזדה 3 MPS, אודי S3 וליאון קופרה אחרת. זה גם אומר שאני בכביש הנכון, גם מסביר שאני עומד ליהנות, וגם מבהיר שעיתונות הרכב הספרדית מבצעת כבר מבחן השוואתי מול מתחרות אחרות בקטגוריה.

תמונה




אני תופס עם החברה שיחה קצרה, והם כבר מתנדבים לגלות כי הקופרה החדשה מהירה מזו היוצאת ב-5 קמ"ש, באותו עיקול דרך, ותוך רכינת מרכב קטנה כמעט בחמישית.יש להם את האמצעים לבחון זאת במדויק. אני שמח לשמוע את זה, בעיקר כי התחושה הרבה יותר נוחה מבעבר. גם יותר מהירה, גם יותר נוחה. בספרד זה עובד יופי, נראה אותה עכשיו אצלנו.



נראה אותה גם בכבישים מפותלים. כאן היא לא פחות ממרשימה. תגובת ההגה לידיים נחושה, שינוי הכיוון מדויק מבלי להפגין עצבנות. זה לא הגה סופר-ספורטיבי, אבל כזה שעושה עבודה מצוינת. באופן כללי, הוא מזכיר את היחידה בגולף GTI, הגם שלעיתים הוא מרגיש קל מדי.



אחיזה? ברמה מאד גבוהה. התחושה היא שבקרת היציבות אינה נדרשת לתעסוקה תודות לגומי המאד נדיב, וכאשר היא מתערבת, מדובר בפעולה חלקה. זוכרים שמדובר במכונית הנעה קדמית עם 240 כ"ס? מה שפעם נראה כמעט בלתי אפשרי, היום אינו בעייתי כלל. רק קצת תת היגוי, אבל הנטרול שלו אינו בעייתי. אם על-ידי דוושת המצערת, אם על-ידי הבלמים או ההגה.



מהנה

האמת, קל מאד להתאהב בקופרה, ללא ספק הסיאט המהנה ביותר בה נהגתי מעולם. היא מרגישה טובה, שלמה ומגובשת ממה שהכרנו בעבר אצל הספרדים, ובניגוד למכוניות "ההן", היא גם נעימה בחיי היומיום. בעיקר מצליחה לשלב בין אותו רוגע ונינוחות למרבית הזמן, עם הטירוף כאשר הוא נדרש.

תמונה




עכשיו רק נותר לגלות אם אחדות מאותן 1,000 יחידות יגיע אלינו, וזה כלל לא בטוח. אם לא, זה יהיה חבל. כי מדיניות המחירים של סיאט בישראל עשויה להפוך אותה זולה מה-GTI. וזו אלטרנטיבה ממש, אבל ממש מעניינת.





סיאט ליאון קופרה

שם יצרן ודגם :סיאט ליאון קופרה
מנוע :4 צילינדרים, 16 שסתומים, טורבו
נפח: 1,984 סמ"ק
הספק מרבי: 240 כ"ס ב-5,200 סל"ד
מומנט מרבי: 30.6 קג"מ ב-2,200 סל"ד
הנעה :/ תיבת הילוכים קדמית / ידנית, שישה הילוכים
מרכב: 5 דלתות, האצ'בק
אורך: 432 ס"מ
רוחב: 177 ס"מ
גובה :146 ס"מ
בסיס גלגלים :258 ס"מ
משקל: 1,375 ק"ג
נפח תא מטען :341 ליטר
100-0 קמ"ש :6.4 שניות
מהירות מרבית: 247 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) :12 ק"מ לליטר
אבזור בטיחות: 8 כריות אוויר, ABS ,ESP

_________________
תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 28 מרץ 2007, 00:03 
מנותק
נושם ותיק
נושם ותיק
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 09 אוקטובר 2005, 15:52
הודעות: 15544
לייקים: 17 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


מצטער אחי כותרת לא כמו שצריך ולא עשיתה מוגן
נעול!
רק אם תקרא חוקים תלמד כפרה

_________________
תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  

עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה

עמוד 1 מתוך 1 [ 2 הודעות ]
פרסם נושא חדש נושא זה נעול, אינך יכול לערוך הודעות או לבצע תגובות עתידיות.



עבור ל:  

***[כתבה+תמונו]--ליאון--cupra--***


היכל התהילה | דירוגים | הצוות
צור קשר | תנאי שימוש | רדיו מזרחית | מילים לשירים | חדשות המוסיקה | מוסיקה מזרחית | שירים במזרחית
Powered By PHPBB Copyright Noshmim Mizrahit 2003-2011 © All right reserved
שיווק הפרסומות באתר זה מופעל על ידי @.מ.י - שירותי מדיה וסליקה באינטרנט
רוצה לפרסם באתר זה? שלח אלינו מייל לקבלת הצעה משתלמת במיוחד