נושמים מזרחית
שלום אורח, הרשמה לפורום | הוסף למועדפים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי | שכחתי סיסמה

***[כתבה+תמונות]מבחן: סיאט לאון TFSI*** F2H הורדה ישירה מילים צלצול פלייבק רמיקס יוטיוב

עמוד ראשי חדשות המוסיקה מילים לשירים
עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה




עמוד 1 מתוך 1 [ 10 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא

***[כתבה+תמונות]מבחן: סיאט לאון TFSI***

מחבר הודעה
 נושא ההודעה: ***[כתבה+תמונות]מבחן: סיאט לאון TFSI***
הודעהפורסם: 11 אוגוסט 2006, 07:48 
מנותק
נושם ותיק
נושם ותיק
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 09 אוקטובר 2005, 15:52
הודעות: 15544
לייקים: 17 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)



מתחת לחזות הסקסית של הסיאט לאון TFSI מסתתרת הנוסחה שהוכחה כמנצחת בגולף GTI החדשה, אך האם בסיאט הצליחו לשכפל גם את הגנים הנכונים? כמה מאות קילומטרים עם הלאון הכי מהירה בארץ חשפו בפנינו את התשובה...


זה לא פשוט לבנות תדמית – תשאלו את החבר`ה מפולקסווגן. במטה החברה שבוולפסבורג מנסים בכל מיני דרכים וכבר לא מעט שנים לצייר למותג הלטיני שלהם `סיאט` תדמית צעירה וספורטיבית. מה הם לא ניסו; עיצוב שונה, צבעים נועזים, השתתפות בליגות הראלי וה-WTCC, מסעות פרסום ועוד אינספור גימיקים שכל תכליתם ליצור לסיאט את התדמית הספורטיבית והנחשקת. אבל בשביל כבוד צריך לעבוד, ובשביל תדמית צריך גם מכונית שתצדיק אותה - ולא סתם עוד גרסאות חזקות למכוניות סופר-מיני או קומפקטיות שונות.

ללאון TFSI ישנם כל נתוני הפתיחה הנדרשים כדי להיות ספורטיבית נחשקת ולזכות אולי בתואר המכונית הנחשקת ביותר של סיאט; עיצוב מרשים, מנוע מתקדם וחזק, תיבת הילוכים ידנית (עם שישה יחסי העברה) ושלדה של הגולף יכולים להיות המתכון המושלם עבור סיאט. יתרה מכך, אם נתבונן רגע לעומק נגלה שהיא בעצם גולף GTI על כל מרכיביה, באריזה סקסית יותר ועם 15 כ"ס פחות. האמנם?
עם הציפיות הללו הגענו ליום המבחן. הלאון אפילו החביאה עוד יתרון קטן בתא הכפפות – המחיר. 180 אלף השקלים שנדרשים עבורה הם 55 אלף שקלים פחות ממה שתידרשו לשלם עבור גולף GTI ידנית, וזה בהחלט מריח כמו עסקה שווה במיוחד.

הלאון התייצבה בחניית המערכת כשהיא לבושה שחור מבריק, נעולה חישוקי 17 אינץ` מצוחצחים ועונדת צמיגי 225/45 נמוכי דופן. הוסיפו לכך את העיצוב החיצוני המרהיב והזורם שלה שמשדר ספורטיביות לכל דיכפין ותקבלו מחזה מרשים לכל הדעות.
לאחר כמה סיבובים מבחוץ אנחנו נכנסים פנימה; תא הנוסעים של הלאון מתקשה לשדר את התחושה הספורטיבית המתבקשת. עם שילוב אינסופי של גוני שחור בכל מיני מרקמים ומעט נגיעות אלומיניום אין בו שום סימן ל- 185 הסוסים שנחבאים אל הכלים מתחת למכסה המנוע. תנוחת הנהיגה טובה, אולם קו החלונות הגבוה יוצר תחושה קלסטרופובית מעט ולא ממש נעימה. תא הנוסעים מאובזר למדי ברמת הגימור של הלאון TFSI המכונה `ספורט-אפ`. עם אביזרים, אבזור הכולל מעבר לסטנדרט גם מערכת בקרת אקלים, מערכת קול תומכת 3MP בעלת שמונה רמקולים, מחשב דרך וחיישני לחץ אוויר בצמיגים. מכונית המבחן צוידה גם בגג שמש, בצבע מטאלי ובחיישני חניה שמקפיצים את מחירה ב- 7,800 שקל. באגף הבטיחות תמצאו שש כריות אוויר, בקרת יציבות (אנחנו עוד נגיע אליה...), בקרת משיכה ועוגני איזופיקס תקניים.

אבל בואו נעבור לחוויה הדינמית, שהיא בעצם העיקר בלאון הזו. וכאן יש לנו חדשות לא טובות בשבילכם; הלאון אפילו אינה מתקרבת בתחושות לגולף GTI הכאילו תאומה שלה! נתחיל במנוע ה- 2.0 ליטר טורבו, הזהה לזה שמותקן באחות הגרמנייה אך חלש על הנייר ב- 15 סוסים צנועים (185 כ"ס לעומת 200 בגולף). זה מתגלה בפועל כחסר פלפל ולינארי מדי - קצת כוח מתפרץ בוודאי היה מוסיף ל`אקשן`. אבל המנוע הוא לא הבעיה של הלאון; מהנדסי סיאט, שלקחו את פלטפורמת הגולף בשלמותה (ובכלל זה את המתלה האחורי המתוחכם), לא השכילו כנראה לקחת גם את כיול השלדה וההיגוי המוצלח כל כך של ה-GTI. ההגה החשמלי של הסיאט אינו מצליח לספק את החדות של אחיו ב-GTI, המתלים, שאמנם יודעים לרסן היטב את זווית הגלגול, קשיחים למדי והיינו מסוגלים לסלוח להם על כך אילו רק ידעו לתגמל את הנהג בכביש המפותל – אבל הם לא. בכביש המטפס על הכרמל לכיוון בית אורן התקשתה הלאון לעקוב אחר פקודות ההיגוי במדויק ודאגה לשרטט פניות רחבות מאלה שהכתיב לה ההיגוי ומאלה שהייתם מצפים לפגוש בקומפקטית ספורטיבית. ניסיונות לתקל פניות עם משחקי זנב קלים נתקל בתחילה בקול מחאה מצד מערכת בקרת היציבות, ובשלב מתקדם יותר גם בסנקציות שהיא מפעילה על הגלגלים המניעים. כל ניסיון להביס את המערכת עם לחצן הניתוק הייעודי נתקל במבוי סתום; כאשר החריף שוב המצב – קמה המערכת לתחייה ודאגה להזכיר מי באמת שולט כאן במרכב.

שלא יתקבל כאן הרושם הלא נכון - הלאון היא מכונית טובה בסך הכל, אבל למרות הגנים המשותפים עם הפולקסווגן החמה – היא אינה ספורטיבית דיה ומסתפקת כאן בתואר `קומפקטית מהירה`. אז האם שווה לקנות לאון TFSI במקום גולף GTI ולחסוך לעצמכם 55 אלף שקל? זו באמת שאלה טובה כאשר תפריט הבחירה אינו כולל את סעיף ההנאה מנהיגה. אולם אם כל מה שמעניין אתכם הוא התנהגות כביש – זו לא שאלה בכלל.



מפרט טכני: סיאט לאון TFSI

מנוע: 1,984סמ"ק, 16 שס`, טורבו
הספק: 185 כ"ס ב- 6,000 סל"ד
מומנט: 27.5 קג"מ ב- 1,800 סל"ד
תיבת הילוכים: ידנית, 6 היל`
תאוצה 0-100 קמ"ש: 7.8 שניות
מהירות מרבית: 221 קמ"ש
מחיר: 180 אלף שקלים

תמונה
תמונה
תמונה
תמונה

_________________
תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  

עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה

עמוד 1 מתוך 1 [ 10 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא



עבור ל:  

***[כתבה+תמונות]מבחן: סיאט לאון TFSI***

cron
היכל התהילה | דירוגים | הצוות
צור קשר | תנאי שימוש | רדיו מזרחית | מילים לשירים | חדשות המוסיקה | מוסיקה מזרחית | שירים במזרחית
Powered By PHPBB Copyright Noshmim Mizrahit 2003-2011 © All right reserved
שיווק הפרסומות באתר זה מופעל על ידי @.מ.י - שירותי מדיה וסליקה באינטרנט
רוצה לפרסם באתר זה? שלח אלינו מייל לקבלת הצעה משתלמת במיוחד