נושמים מזרחית
שלום אורח, הרשמה לפורום | הוסף למועדפים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי | שכחתי סיסמה

השוואה: ב.מ.וו 530i מול אודי A6 F2H הורדה ישירה מילים צלצול פלייבק רמיקס יוטיוב

עמוד ראשי חדשות המוסיקה מילים לשירים
עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה




עמוד 1 מתוך 1 [ הודעה אחת ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא

השוואה: ב.מ.וו 530i מול אודי A6

מחבר הודעה
 נושא ההודעה: השוואה: ב.מ.וו 530i מול אודי A6
הודעהפורסם: 04 יולי 2006, 18:01 
מנותק
סופר נושם
סופר נושם
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 13 אוקטובר 2005, 23:15
הודעות: 7288
לייקים: 0 לייקים
פידבקים: 0 (0%)



אני רוצה שתגיבו ותגיד איזה אוטו יותר מוצא חן בעינכם ואיזה אוטו יותר טוב לדעתכם?

המלחמה על ארנקיהם התפוחים של עשירי ישראל מתחממת עם הצגתה של גרסת מנוע חדשה (יחסית) לב.מ.וו סדרה 5. מבחן מפרך מול אודי A6 חושף את הלבטים הקשים הרובצים לפתחו של העשירון העליון.

פעם החיים היו פשוטים. אם רציתם חלב הייתם קונים `תנובה`, אם חשקה נפשכם בשוקולד הייתם לועסים את הפרה של `עלית`, אם הוזמנתם לבר מצווה באסטוניה טסתם `אל על` ואם רציתם טלפון נאלצתם לפנות ללבלרים של `בזק`. לכל בעיה היה פתרון אחד, לכל משאלת לב הייתה כתובת אחת. והיום? כאוס. אם אתם רוצים להוסיף חלב לקפה של הבוקר, אתם צריכים לבחור מבין שלל אלטרנטיבות – יש `תנובה`, יש `טרה`, יש `יטבתה`, יש סויה, יש דל שומן, עתיר שומן, מיוחד לקפה, מיוחד לקפה נטול קפאין ומיוחד לקפה של שעה ארבע ורבע. אם מסיבות כלשהן תרצו ליצור קשר עם העולם שמחוץ לגבולות ישראל, תוכלו לעשות זאת באמצעות טלפון קווי, טלפון נייד, טלפון לווייני, טלפון על בסיס האינטרנט, דואר אלקטרוני, מכתב, גלויה או שפשוט תוותרו על כל העניין ותמשיכו לצפות בעלילות מישו, ינקו וקו-קו-קוריצה.

תעשיית הרכב סובלת מסימפטומים דומים – המבחר צומח משנה לשנה ומעמיד את הלקוחות מול היצע מבלבל של מכוניות. ומאחר שהאיכות משגשגת גם היא, מלאכת הבחירה נעשית מורטת עצבים. קחו לדוגמה את קטגוריית הסאלון: בשנות התשעים (ועד תחילת המילניום), אם רציתם מכונית סאלון, הבחירה הטבעית הייתה סדרה 5 של ב.מ.וו – היא פשוט הייתה הטובה ביותר, נקודה. והיום? התמונה כבר אינה בשחור-לבן. היריבות הוותיקות מרצדס E קלאס ואודי A6 נושפות בעורפה של ה- 5 וטוענות חדשות לכתר צצות מכל עבר. לעזאזל, אפילו האמריקנים הרופסים החלו לייצר מכוניות לא רעות.

כדי שתבינו עד כמה קשה ומורכבת הבחירה נטלנו למבחן מתיש את ב.מ.וו 530 – המצוידת במנוע ה- 3.0 ליטר החדש של היצרנית – ואת אודי A6 בגרסת 3.2 ליטר `קוואטרו`. לא חסכנו באמצעים – זימנו את מיטב הבוחנים, שרפנו מאות ליטרים של בנזין נטול עופרת והתעללנו ממושכות בצמיגים, בבלמים ובכל איבר אחר של המכוניות התמימות. אך למרות מיטב מאמצינו, התגלתה המלאכה כקשה במיוחד – מדובר בשתי מכוניות כל כך טובות, כל כך מגובשות, עד כי הפער ביניהן בסופו של יום הסתכם בכמה עשיריות נקודה בלבד.
כדי להבין עד כמה קשתה עלינו המלאכה, הרשו לנו לקחת אתכם לשעת ערב מאוחרת באחד האמשים הרטובים יותר של השנה. ביציאה ממסעדה (נו טוב, `מזללה`) בבית שאן רבתי התפצלנו לקראת החזרה לתל אביב. לרוב מדובר בתהליך המלווה בוויכוחים קולניים – כל אחד מהבוחנים רוצה לנהוג (או לכל הפחות לנסוע) במכונית הטובה יותר, זו שניצחה במבחן. אך במקרה של שתי הגרמניות, לא נשמעו כל קולות מחאה – כולם קיבלו את הדין שפסק העורך בשמחה, מי לאודי ומי לב.מ.וו. אז האם אפשר להסיק מכך שבימינו הטוב ביותר הוא `ראשון בין שווים`? אף שמפתה לחשוב כך, עודנו יכולים למצוא מנצחים ברורים – זו פשוט משימה קשה מבעבר.

ואחרי שעות ארוכות במושבי הנהג של ה- 530 וה- A6 הנצה בראשינו ההבנה כי אף ששתי המכוניות מצוינות, אחת מהן מצוינת קצת יותר. אין לכך כל קשר להופעתן החיצונית – אנו בטוחים כי אם נערוך סקר (כי זה ממש אופנתי, כאילו?!), ישיגו שתי הגרמניות אחוזי תמיכה דומים. יש כאלה שיימשכו למודרניות הבוטה של ה- 5, ויש שלבם יתרחב למראה הקווים הקלאסיים והגריל הכוחני של ה- A6.

המנצחת גם אינה חייבת להיות זו שזוכה בקרבות האצה – אף שה- 530 רושמת פער קטן גם ביציאה מהמקום וגם בהאצות ביניים, אין בכך משום יתרון מכריע. סביר להניח כי מרבית הלקוחות יבואו על סיפוקם בשתי המכוניות, וכמה עשיריות שנייה לכאן או לכאן אינן צפויות לשנות את דעתם. והדבר נכון גם בנוגע אלינו, הבוחנים – למרות חיבתנו המופגנת למהירות, הפערים בין ה- 530 ל- A6 אינם כה מהותיים.

גם בתא הנוסעים לא תימצא המנצחת. שתי המכוניות מציעות אירוח חמישה כוכבים `דה לוקס` – הרבה עור, הרבה חשמל והרבה `אווירת יוקרה` (שאמנם קצת קשה לכימות, אבל אנחנו בטוחים שלשתיהן יש ממנה מידות נאות). אין טעם להיגרר לחישובים כגון `למי יש יותר תאי אחסון` או `מי מציעה חימום חזק יותר לשמשה הימנית`. מה שחשוב לדעת הוא כי גם ה- 530 וגם ה- A6 מלטפות את כל החושים של נוסעיהן ומעתירות עליהם את אותה הרגשת `חייך, הצלחת בחיים`. ובינינו, זה הרי אחד התפקידים העיקריים של מכוניות ממין זה – מעין `תעודת שליש` המוצגת לפני כל נהגי ישראל.

אם כן, התנהגות הכביש ודאי הכריעה את הכף, נכון? אז זהו, שלא. אמנם נטיית לבם של כתבי רכב רבים היא להעדיף מכוניות `מתנהגות`, אך ראוי לזכור כי ללקוחות הפוטנציאליים אין לרוב זיקה למשובות אדרנלין מוטוריות. לא תמצאו את אותם עורכי דין או רואי חשבון בכירים מנסים את כוחם בהיגוי יתר `חינני`; גם לא תבחינו בהם ביום שבת בבוקר בנס הרים, מפתחים מהירות תקיפה מרבית בפניות ה- S המפורסמות. ולכן זרי הדפנה אינם מוענקים אוטומטית ל- 530 רק משום שהיא מצליחה להעלות חיוכים לעתים תכופות יותר או משום שההגה שלה מוצלח יותר ושלדתה מתקשרת יותר.

ולפני שתאבדו את הסבלנות ותעלעלו לכתבה הבאה, מן הראוי לספר לכם כי הדרישות שהצבנו בפני שתי הגרמניות סבוכות הרבה יותר מ`סתם` הצטיינות באחד הסעיפים: עליהן לעשות הכול – ולעשות את זה טוב. ולכן אין די בתא נוסעים מבריק או בביצועים מסמרי שיער. על המנצחת להיות המקבילה המוטורית של רונאלדיניו – מכונית שיודעת גם לכדרר, גם להגביה, גם לבעוט, גם למסור – בקיצור, ג`דה אמיתית.

ומי היא אותה `סופר-מכונית`? מי מהשתיים מצטיינת גם בהתנהגות, גם בביצועים, גם בתא הנוסעים וגם בעיני המתבונן? שתיהן כמובן (ואת זה כבר סיפרנו לכם בפתיחה), אבל ה- 530 מצטיינת קצת יותר – היא קצת יותר מהירה, קצת יותר מהנה וקצת יותר `עגולה`. אולי העיצוב שלה לא יקלע לטעמו של כל אחד, אולי ה- iDrive יעצבן גם את הרגועים שבנהגים – אך החבילה הכוללת שהיא מציעה מצליחה להיות מצוינת קצת יותר מזו של ה- A6.
ואין זה הישג פעוט. ה- A6 היא מכונית מרשימה להפליא – מהוקצעת, מהירה ואיכותית לעילא. בכמה קרבות היא יוצאת כשידה על העליונה: תא הנוסעים שלה נעים מעט יותר, תפריט האביזרים ארוך יותר, ובעיני רבים עיצובה מרשים מזה של ה- 5. ובסעיפים שה- A6 נכנעת בפני המתקפה הבווארית, היא אינה נותרת הרחק מאחור – בכל מדד היא מזנבת ב- 530 ומציבה רף איכותי וגבוה.

אך בכל זאת ה- 530 זוכה בלבנו (לו רק היה לנו די כסף לממש את תאוותנו…). לעתים קשה להצביע בדייקנות על האיכויות שמעניקות לב.מ.וו את הניצחון – זו מעין הרגשה כללית, תחושה (פיזית) של כמעט שלמות שמוסיפה לה את אותן עשיריות נקודה נכספות. נכון, הבחירה קשה והלבטים יטרידו את מנוחתם של לקוחות רבים; יש שיאמרו כי בסופו של דבר הכול מסתכם בטעם אישי – ויש מידה רבה של אמת בטענה שכזו, אבל במכוניות שבהן השלם חשוב מסך כל החלקים, ה- 5 היא `שלמה` מעט יותר.

מפרט טכני:


אודי A6 קוואטרו

מנוע: 3,123 סמ"ק, 6 ציל`
הספק: 255 כ"ס ב- 6,500 סל"ד
מומנט: 33.6 קג"מ ב- 3,250 סל"ד
תיבת הילוכים: אוט`, 6 היל`, ותפעול ידני
תאוצה 0-100 קמ"ש: 7.1 שניות
מהירות מרבית: 250 קמ"ש

ב.מ.וו 530i

מנוע: 2,996 סמ"ק, 6 ציל`
הספק: 258 כ"ס ב- 6,600 סל"ד
מומנט: 30.6 קג"מ ב- 2,500 סל"ד
תיבת הילוכים: אוט`, 6 היל`, ותפעול ידני
תאוצה 0-100 קמ"ש: 6.7 שניות
מהירות מרבית: 250 קמ"ש

כמה תמונות:

תמונה

תמונה

תמונה

תמונה

תמונה

תמונה

תמונה

תהנו ואל תשכחו תגובות :D

_________________
תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  

עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה

עמוד 1 מתוך 1 [ הודעה אחת ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא



עבור ל:  

השוואה: ב.מ.וו 530i מול אודי A6


היכל התהילה | דירוגים | הצוות
צור קשר | תנאי שימוש | רדיו מזרחית | מילים לשירים | חדשות המוסיקה | מוסיקה מזרחית | שירים במזרחית
Powered By PHPBB Copyright Noshmim Mizrahit 2003-2011 © All right reserved
שיווק הפרסומות באתר זה מופעל על ידי @.מ.י - שירותי מדיה וסליקה באינטרנט
רוצה לפרסם באתר זה? שלח אלינו מייל לקבלת הצעה משתלמת במיוחד