נושמים מזרחית
שלום אורח, הרשמה לפורום | הוסף למועדפים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי | שכחתי סיסמה

***[כתבה] בין מכונית לאופנוע - פרק ראשון*** F2H הורדה ישירה מילים צלצול פלייבק רמיקס יוטיוב

עמוד ראשי חדשות המוסיקה מילים לשירים
עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה




עמוד 1 מתוך 1 [ 6 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא

***[כתבה] בין מכונית לאופנוע - פרק ראשון***

מחבר הודעה
 נושא ההודעה: ***[כתבה] בין מכונית לאופנוע - פרק ראשון***
הודעהפורסם: 22 יוני 2006, 13:33 
מנותק
סופר נושם
סופר נושם
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 13 אוקטובר 2005, 23:15
הודעות: 7288
לייקים: 0 לייקים
פידבקים: 0 (0%)



מיינתם פעם איך זה `להשכיב` אופנוע ספורט בסיבובים וחששתם? אז יש לנו שתי בשורות בשבילכם: הטובה היא שקיימים כלי רכב שיודעים לשלב את הטוב משני העולמות; הרעה: אין סיכוי שתראו אותם בארץ. הנה מה שאתם מפסידים

נתחיל מהסוף דווקא; מדוע לכלים שמיד נציג בפניכם אין סיכוי לעלות לישראל? לא נלאה אתכם בשאלת המחיר של הכלים (האסטרונומי בחלק מהמקרים) ונסכם זאת בשתי מילים: `תקינה` ו`בירוקרטיה`. אצלנו יצאו ה`ריקשות` מהאופנה לפני זמן רב, וספק אם מישהו מאתנו ייקח כלי תלת-גלגלי ברצינות ולא כ`צעצוע`.
אז הרשו לנו לחדש לכם; במדינות רבות בעולם מתגלגלים זה שנים רבות כלים תלת-גלגליים שהם מעין פשרה מסוימת בין מכונית לאופנוע. רובם הם בעצם אופנועים רגילים שבחלקם האחורי הותקן סרן אחורי עם זוג גלגלים והיתר הם כלים תלת-גלגליים ייחודיים שתוכננו מן היסוד. כלים מהסוג הראשון נקראים `טרייק` (המילה `Trike` היא שילוב של Tricycle עם Bike); ולכלים מהסוג השני (והמעניין יותר) אין כינוי מיוחד.

הדבר המעניין בכלי רכב תלת-גלגליים הוא שילוב התכונות שהם מציעים; לכאורה הם שואבים את התכונות הפחות טובות משני העולמות – הם אינם מסוגלים להשתחל בתנועה עמוסה כמו דו-גלגלי ועם זאת, אינם שימושיים ומפנקים כמו מכונית, אבל יש בהם משהו אחר כמו למשל חיסכון בצריכת דלק, הרגשה `אוורירית` וקלות בתמרון עירוני. מובן שיש גם כאלה שמציעים גם חוויית נהיגה ייחודית או מראה יוצא דופן. כדי שתבינו בדיוק על מה אנחנו מדברים, בחרנו להביא לכם סקירה קצרה של כמה מהכלים הבולטים המשווקים היום בעולם.

גרינל סקורפיון 3
ה`סקורפיון 3` של חברת `גרינל` הבריטית הוצג עוד בשנת 1992, אבל הוא עדיין נמכר ברחבי הממלכה המאוחדת; הסקורפיון 3 בנוי בתצורה של גלגל אחד מאחור ושניים מלפנים. הוא מציע צמד מקומות ומוצע עם מגוון מנועים מהרפרטואר של אופנועי ב.מ.וו; החל במנוע 1.0 ליטר דו-צילינדרי עם 8 שסתומים (90 כ"ס) וכלה במרובע צילינדרים 1.2 ליטר עם 16 שסתומים (130 כ"ס).
הכלי הבריטי עשוי שלדת צינורות העשויה סיבי זכוכית ופוליאסטר, והוא מצטיין במשקל עצמי נמוך של 395 ק"ג. עם משקל כזה, אפילו דגם הביניים של ה`סקורפיון` מציע ביצועים מרשימים: תאוצה למאה קמ"ש בתוך כחמש שניות ומהירות מרבית בת 210 קמ"ש, עם צריכת דלק ממוצעת של כ15- ק"מ לליטר.

גרינל T3R
מלבד הכלים התלת-גלגליים ש`גרינל` מייצרת, החברה הבריטית מציעה גם `קיטים` לאופנועים מתוצרת ב.מ.וו וטריומף. אחד הקיטים המעניינים של החברה מכונה `T3R`, והוא מיועד לטריומף `רוקט 3`, שהוא האופנוע הסדרתי הגדול בעולם (2.5 ליטר, שלושה צילינדרים בטור, 145 כ"ס). הקיט של מעלה את משקל האופנוע ל350- ק"ג ומציע נפח הטענה של 35 ליטר מתחת למושבים, מלבד 45 ליטר בתא המטען שמאחור. הקיט מגיע עם בלמי `ברמבו` מאחור, ואפשר להזמין אותו גם עם הילוך אחורי.
מחיר הקיט באירופה הוא כ5,400- `אירו`, ואליו יש להוסיף את מחיר האופנוע (כ?10,000- `אירו`) ואת מחיר ההרכבה (כ1,000- `אירו`).

ואנדנברינק קארבר
ה-`קארבר` של חברת `ואנדנברינק` ההולנדית הוא אחד הכלים התלת-גלגליים המתוחכמים שבנמצא, וככל הנראה גם השילוב המוצלח ביותר בין אופנוע למכונית. ייחודו של ה`קארבר` הוא בשיטת ההיגוי שלו; חלקו הקדמי נוטה לצדדים בעת פניות - ממש כמו באופנוע, ואילו חלקו האחורי נותר יציב על משטח הנסיעה. הקארבר מציע מקום לצמד נוסעים (היושבים זה מאחורי זה) ומעל תא הנוסעים הספורטיבי שלו נמצא גג קשיח נפתח. הוא מצויד במנוע בנפח ארבעה צילינדרים מוגדש טורבו בנפח 659 סמ"ק המפיק 68 כ"ס ב6,000- סל"ד. המנוע משודך לתיבת הילוכים בעלת חמש מהירויות, והוא מאיץ את הקארבר למאה קמ"ש בתוך 8.2 שניות ומשם למהירות מרבית של 185 קמ"ש.
אורכו של הקארבר משתרע על פני 340 ס"מ, רוחבו 130 ס"מ, גובהו 140 ס"מ, משקלו 670 ק"ג, והוא מסוגל לנטות עד 45 מעלות (לכל צד) ולעבור מצד אחד לאחר בתוך פחות משנייה. שמו אגב נגזר מהמילים `Curve` (עיקול) ו-`Car` (מכונית), והוא נמכר (בהולנד) במחיר התחלתי של כ35- אלף `אירו` (כ190- אלף שקל).

ליהמן
חברת `ליהמן` האמריקנית מציעה קיטים לאופנועים מתוצרת `הארלי דיווידסון`, `הונדה` ו`סוזוקי`. הקיט המיועד ל`הארלי` מכונה `Touring Renegade` ומעלה את המשקל העצמי של האופנוע כמעט לחצי טון.
בהתאם לטעמו של הקהל האמריקני, הקיט מגיע עם חישוקים מצופים ניקל ותאי אחסון שימושיים – הכל כדי למשוך כמה שיותר תשומת לב.

תמונות:


תמונה

תמונה

תמונה

תהנו..ואל תשכחו תגובות!

_________________
תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  

עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה

עמוד 1 מתוך 1 [ 6 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא



עבור ל:  

***[כתבה] בין מכונית לאופנוע - פרק ראשון***


היכל התהילה | דירוגים | הצוות
צור קשר | תנאי שימוש | רדיו מזרחית | מילים לשירים | חדשות המוסיקה | מוסיקה מזרחית | שירים במזרחית
Powered By PHPBB Copyright Noshmim Mizrahit 2003-2011 © All right reserved
שיווק הפרסומות באתר זה מופעל על ידי @.מ.י - שירותי מדיה וסליקה באינטרנט
רוצה לפרסם באתר זה? שלח אלינו מייל לקבלת הצעה משתלמת במיוחד