נושמים מזרחית
שלום אורח, הרשמה לפורום | הוסף למועדפים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי | שכחתי סיסמה

***[כתבה] איך ליצר כוח סוס*** F2H הורדה ישירה מילים צלצול פלייבק רמיקס יוטיוב

עמוד ראשי חדשות המוסיקה מילים לשירים
עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה




עמוד 1 מתוך 1 [ 7 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא

***[כתבה] איך ליצר כוח סוס***

מחבר הודעה
 נושא ההודעה: ***[כתבה] איך ליצר כוח סוס***
הודעהפורסם: 20 יוני 2006, 09:00 
מנותק
נושם חדש
נושם חדש

הצטרף: 20 יוני 2006, 08:27
הודעות: 16
לייקים: 0 לייקים
פידבקים: 0 (0%)



מנוע בעירה פנימי עובד ע"י שריפת דלק. תהליך שריפת הדלק גורם להתפשטות בתוך חלל הצילינדר אשר בתורו גורם לבוכנה להדחף כלפי מטה. רוצה לייצר יותר כ"ס ? שרוף יותר דלק כדי שהבוכנה תדחף מטה עם יותר כוח. נשמע די פשוט, אך בפועל זה ממש לא כך. בעודם קיימים מספר רב של גורמים אשר הופכים את הגברת ההספק לבעיה הנדסית מורכבת, אנחנו נתמקד כאן בארבעה, הבסיסיים ביותר.



לשרוף דלק, צריך חמצן

כל סוג של דלק, זקוק לחמצן כדי לבעור. אם אתה רוצה לשרוף יותר דלק, אתה תצטרך גם להוסיף יותר חמצן. למעשה, כל מוצרי שיפור הביצועים למנוע, מעלים את ההספק ע"י הגברת זרימת האוויר והדלק. קאמשפטים (גלי זיזים), קרבורטורים גדולים או שסטומים מוגדלים, פורטינג (החלקת מעברים), סעפות ומערכות יניקה, סעפות ומערכות פליטה, סופר צ'רג'רים, טורבוים וניטרו, הם דוגמאות ברורות לאיך שיפור ה"נשימה" של המנוע (להכניס יותר חמצן כדי לשרוף יותר דלק) יתן לכם תוספת בהספק.



אידוי הדלק

הדלק הרגיל שאתם ממלאים בתחנה ליד הבית, בדומה לסוגי דלקים אחרים כגון דלק מרוצים (בעל אוקטן גבוהה), דלק מטוסים וכו', לא ישרף כאשר הוא נמצא במצבו הנוזלי. כדי שהדלק ישרף, צריך להפוך אותו לאדים (אדי דלק). תהליך הפיכת הדלק מנוזל לאדים הוא פשוט התאיידות. למעשה, זה לא שונה מלהניח כוס מיים בשמש ולחכות שהיא תתיבש. בתוך המנוע, כמובן, ההתאיידות קורת מאוד מהר. חום מנוע והאטומיזציה (הפיכה לחלקיקים) של הדלק, הם המפתח להאצת תהליך ההתאיידות מספיק, כדי להפוך דלק במצב נוזלי לאדים ב-8000 סל"ד (לדוגמא). תהליך האטומוזציה, הופך זרם של דלק במצב נוזלי, לטיפות קטנקנות אשר מתאיידות מהר יותר הודות לשטח אידוי גדול יותר. אם ניקח טיפה אחת של דלק ונחלק אותה ל-10, נקבל שטח גדול יותר לאידוי ובכך תהליך ההתאיידות יהיה יעיל ומהיר יותר. התוצאה היא שיותר דלק יהיה זמין לשריפה ולעשות עבודה בתהליך הבעירה. מערכת הזרקת/תוספת דלק איכותית, תקפיד מאוד על אטומיזציה יעילה של הדלק, בעיקר ע"י שימוש ברכיבים איכותיים כגון אינג'קטרים מתאימים.



יחס אוויר דלק מתאים

אחד הקריטריונים החשובים ביותר ליצירת כ"ס הוא שמירה על היחס הנכון בין כמות הדלק לכמות האוויר, בתערובת שנכנסת לצילינדר. ככלל, היחס בין האוויר לדלק, במצב האידאלי, אמור להיות 1 ל 14.7. כלומר כדי לשרוף כליל 1 ק"ג של דלק, יהיה צורך ב 14.7 ק"ג של אוויר. כדי להפיק את המקסימום מתערובת האוויר והדלק שהכנסנו לצ'ילינדר, יש צורך לדאוג לכך שכל הדלק בתערובת ישרף ולכן החשיבות לשמירה על יחס אוויר/דלק נכון.

אם יחסר לנו דלק ביחס הנ"ל, התערובת תיהיה "ענייה" (חוסר דלק). תערובת "ענייה" גורמת לדטונציה (פיצוצים במקום בעירה), דבר שבתורו גורם להעלת הטמפרטורות בתוך הצ'ילינדר ולבסוף יכול לגרום להמסת הבוכנות ולנזק בלתי הפיך למנוע. כמובן שבמקרה זה, גם ההספק ירד, היות ואין מספיק דלק.

אם יהיה לנו עודף דלק בתערובת, בזמן תהליך הבעירה לא ישרף כל הדלק. היות ואמרנו כבר שהדלק הוא האחראי לתוספת ההספק, אם הוא לא ישרף כולו, משמע שרפנו פחות דלק, כלומר, נקבל פחות הספק.

למזלנו, היום בעידן מערכות ההזרקה האלקטרוניות, מחשבים עושים לנו את העבודה של שמירה על יחס האוויר דלק הנכון, אך חשוב לזכור שכל עוד אדם מעורב בשיפור מנועים, תמיד יהיה מקום לטעויות.



צפיפות תערובת האוויר/דלק

ככל שטמפרטורות היניקה יותר גבוהות, תערובת האוויר/דלק, דלילה יותר. בגלל שהחום גורם להתפשטות החומר, המולקולות של האוויר והדלק תופסות יותר מקום ולכן התערובת דלילה יותר. כלומר, התערובת שתכנס לצילינדר תיהיה "דלילה" במולקולות של דלק ואוויר ולכן הבעירה תיהיה חלשה והמנוע יפיק פחות כוח. הפתרון במקרה הזה יחסית פשוט. ישנם אין ספור שיטות כדי לקרר את טמפרטורות היניקה ובכך ליצור תערובת בעלת צפיפות גבוהה (תערובת "עשירה" במולקולות של אוויר ודלק), דבר שבתורו יגרום לבעירה חזקה יותר והפקת יותר כוח כתוצאה. שיטה נפוצה אחת היא שימוש במצנן ביניים שנועד לקרר את האוויר, ברכבי טוברו/סופרצ'רג'ר, בדרכו לצילינדר ובכך לתרום לתערובת בעלת צפיפות גבוהה יותר. שיטה פחות נפוצה היא שימוש בגז ניטרו, לקרור תערובת האוויר והדלק יחדיו ובכך הגדלת צפיפות התערובת משמעותית, שיטה יעילה אך בעלת חסרונות משלה.



לסיכום

תוספת הספק זו תורה שלמה. לא דרוש הרבה מעבר לקריאת השורות הנ"ל כדי להבין שפילטר אוויר או מערכת פליטה, לא יוסיפו לכם הספק אם לא תדאגו גם להוסיף דלק בהתאם. חשוב תמיד לשים לב ולזכור שכל שינוי שתעשו במערכת אחת של המנוע עלול וקרוב לוודאי ידרוש, שינויים גם במערכת אחרת.

כדי ששיפור באמת ישפר ולא יתן תוצאות הפוכות, יש תמיד לפנות למומחה, אך לעולם אין תחליף ללימוד החומר בעצמכם.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  

עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה

עמוד 1 מתוך 1 [ 7 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא



עבור ל:  

***[כתבה] איך ליצר כוח סוס***


היכל התהילה | דירוגים | הצוות
צור קשר | תנאי שימוש | רדיו מזרחית | מילים לשירים | חדשות המוסיקה | מוסיקה מזרחית | שירים במזרחית
Powered By PHPBB Copyright Noshmim Mizrahit 2003-2011 © All right reserved
שיווק הפרסומות באתר זה מופעל על ידי @.מ.י - שירותי מדיה וסליקה באינטרנט
רוצה לפרסם באתר זה? שלח אלינו מייל לקבלת הצעה משתלמת במיוחד