נושמים מזרחית
שלום אורח, הרשמה לפורום | הוסף למועדפים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי | שכחתי סיסמה

***||מושגים לאופנוע כנסו חמודים||*** F2H הורדה ישירה מילים צלצול פלייבק רמיקס יוטיוב

עמוד ראשי חדשות המוסיקה מילים לשירים
עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה




עמוד 1 מתוך 2 [ 27 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא

***||מושגים לאופנוע כנסו חמודים||***

מחבר הודעה
 נושא ההודעה: ***||מושגים לאופנוע כנסו חמודים||***
הודעהפורסם: 08 אפריל 2006, 17:43 
מנותק
נושם זהב
נושם זהב
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 02 אוקטובר 2005, 16:39
הודעות: 34581
לייקים: 118 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)



סופרמוטו - הסופרמוטו (הנקרא גם סופרמוטרד בארצות מסויימות - SUPERMOTARD) הוא בעצם בן כלאיים של אבא אופנוע כביש ספורטיבי ואמא אופנוע שטח. היסטוריית הסופרמוטו החלה את דרכה בארה"ב של שנות ה-70 המאוחרות. האמריקאים רצו להפגיש את כל כשרונות הרכיבה שלהם (רוכבי כביש, רוכבי SPEEDWAY, רוכבי מוטוקרוס וכו') לאירוע שיצולם בטלוויזיה. לצורך כך הם הגו את רעיון ההכלאה אך זנחו אותו בשלב מוקדם יחסית. באירופה, לעומת זאת, התלהבו מהרעיון והעניין תפס חזק, בייחוד בצרפת. כיום, ספורט הסופרמוטו קיים ברוב המדינות המודרניות, בין אם קיים בהן ספורט מוטורי או לא (לדוגמא - ישראל).
אז מה עושים עם סופרמוטו? הכיף הגדול באופנועים מסוג זה הוא היכולת "להשכיב עד האוזניים" גם במהירויות נמוכות, דבר המאפשר את פיתוח הספורט כולו במגרשי חניה. בחו"ל הרכיבות מתבצעות לפעמים במסלולים רגילים ולפעמים במסלולים סגורים (INDOOR) כמו בתחרויות סופר-קרוס. בארץ הקודש נטולת המסלולים, הרכיבות מתבצעות במגרשי חניה נטושים.

אז מה מקבלים בסופו של דבר? אופנוע נעול בצמיגים בעלי אחיזת אספלט מטורפת עם כל היתרונות של אופנוע שטח - קל, זריז, אוהב פעלולים, וכמובן, לא מפחד ליפול... כמו בשטח, גם בסופרמוטו הנפילות מלוות בהרמת האופנוע והמשך הרכיבה בניגוד גמור לאופנועי כביש ספוטיביים הטסים במהירויות על-קוליות שהנפילה מהם מסמנת, לצערנו הרב, לפחות את סוף הרכיבה לאותו יום, אם לא יותר גרוע.

בישראל קיימים כיום מספר קטן יחסית של אופנועי סופרמוטו, רובם אופנועי שטח או דו-שימושיים במקור וחלקם האחר אופנועי סופרמוטו שיצאו בתצורה זו מהמפעל.

הדבר שמבדיל את הסופרמוטו מאופנוע שטח או דו-שימושי הוא הגלגלים - המידות המקוריות של הגלגלים הם 17 או 18 אינץ' מא:) ו-21 מלפנים, בעוד שבסופרמוטו שני הגלגלים הם בקוטר 17 אינץ' כמו באופנועי ספורט, דבר המאפשר הרכבת צמיגים ספורטיביים "סופר דביקים" שנותנים אחיזה אולטימטיבית על אספלט.

אייפקס - ביטוי זה מתאר את שיא הפניה, או מרכז הפניה. מבחינה מתמטית, האייפקס (APEX) מגדיר את הנקודה בה מהירות האופנוע מפסיקה לקטון ומתחיל לגדול. בפועל, מדובר בשיא הסיבוב, או שיא ההשכבה, כלומר הנקודה הקרובה ביותר לצד הפנימי של הסיבוב. כדי להבין את המושג טוב יותר, רצוי לקרוא קודם כל על קווים.

ברנאאוט - אקט חוליגני בעליל, אבל מהנה בכל זאת כמו כל הדברים שתתקלו בהם בעמוד זה. ברנאאוט (BURNOUT) הוא סיבוב הגלגל הא:)י כשהאופנוע עומד במקום. למה, לעזאזל, זה טוב? אההה, ריח הגומי השרוף ורעש המנוע הצועק שווים את המאמץ (המועט יחסית) שנדרש מהרוכב, שלא לדבר על הענן הלבן העולה מהצמיג. חגיגה לעיניים, לאזניים ולאף - מומלץ ביותר למשיכת תשומת לב מהסובבים. ניתן גם לעשות בזוג.

גריד - האיזור שבו נמצאים כל הרוכבים על אופנועיהם לפני הזינוק (נקודת הזינוק) נקרא הגריד (GRID). הסיבה שזה נקרא גריד ולא "קו" נעוצה בעובדה שהם מסודרים במספר שורות מדורגות. ה-QUALIFYING, שהוא בעצם מדידת זמנים אישית לכל רוכב שמתבצעת לפני המירוץ, קובע את סדר הרוכבים על הגריד. כלומר, הרוכבים מסודרים בצורה כזו שהרוכב שנמדד לו זמן ההקפה הנמוך ביותר ממוקם ראשון על הגריד. המקום הראשון על הגריד נקרא גם ה-POLE
POSITION.

הופה סטופה - ביטוי זה מתאר מצב שבו האופנוע מתהפך קדימה בסטופי והרוכב מוצא את עצמו נרדף על ידי גוש מתכת ופלסטיק כועס במיוחד. במצב זה מומלץ לצעוק חזק ככל האפשר "ה-ו-פ-ה ס-ט-ו-פ-ה" ומייד להקרע מצחוק. אחרי שנרגעים, אפשר לשלוף את האופנוע מגב הרוכב. לא חובה, אבל זה נחשב אקט נחמד משום מה.

החלקת זנב - הקרם-דה-לה-קרם של רכיבת סופרמוטו (מה קוראים אותו TAIL SLIDE). החלקת זנב פירושה נעילה חלקית של הגלגל הא:)י (שימוש מדוייק ועדין בבלם הא:)י) בכניסה לפניה תוך כדי השכבה היסטרית ומעוררת שאגות מצד הקהל. היתרון - בלימה מאוחרת בכניסה לפניה ופתיחת גז מוקדמת יותר עקב הבאת האופנוע לתוך הפניה בזווית המאפשרת זאת. ישנה גם החלקת זנב בפתיחת גז שהיא נפוצה הרבה פחות ומשמעותה בזבוז זמן יקר. אבל הפוזה שווה מיליון דולר, אז למי אכפת בכלל כמה הרוכב מהיר?

הי-סייד - ה-HIGHSIDE הוא האח הגדול והיותר כואב בהרבה של ה-Lowside. כשזנב האופנוע מחליק הצידה יותר מידי (עקב שימוש מסיבי בבלם הא:)י או בבלימת מנוע היסטרית), הוא מחדש את האחיזה באספלט בשלב מסויים ומאוחר מידי. התוצאה - האופנוע קופץ על המתלים ומעיף את הרוכב אל על. לסדיסטים שבינינו זה נחמד אם מסתכלים מהצד, אבל בגוף ראשון זה בדרך כלל כואב גם לאדם וגם למכונה. בסופרמוטו, כאמור, המהירויות נמוכות יחסית ולכן הנזקים קטנים יותר גם כן למזלנו. לא מומלץ לנסות בבית בכל מקרה.

ווילי - הפעלול הנפוץ ביותר בקרב אופנוענים בכל רחבי העולם. הווילי (WHEELIE) הוא בעצם הנפת הגלגל הקדמי באוויר תוך כדי תאוצת האופנוע. איך זה קורה? יש מספר שיטות אבל לכולן מכנה משותף - הרבה גז. כמובן שישנם סוגים שונים לווילי, יש גבוהים, יש נמוכים, יש ארוכים, יש קצרים ויש גם ווילי בווריאציות של עמידה על המושב, ישיבה על הכידון וכו'. כמובן שקיימת גם סכנת ההתהפכות לא:), אז זה מסוג הדברים שכדאי ללמוד לאט ובזהירות. מומלץ לא להמשיך מעל 45 שניות, כי אז מתחיל להישפך שמן החוצה מהמנוע (שלא ממש אוהב לעבוד בזוויות כאלו) ישר על הגלגל הא:)י. חבל.

לו-סייד - ה-LOWSIDE הוא בעצם שם לסוג של החלקה שגורמת לנפילת הרוכב מהאופנוע תוך כדי הסיבוב, או "ההשכבה". LOWSIDE יכול להגרם כתוצאה מאיבוד האחיזה של הצמיג הקדמי באספלט (הסוג הנפוץ יותר) או עקב איבוד אחיזת הצמיג הא:)י לחלוטין. בשני המקרים האופנוע מחליק אל מחוץ לסיבוב כשהוא שוכב על הקרקע ואיתו הרוכב. התוצאה בדרך כלל - נזק מינימלי לאופנוע (תלוי בסוג הקרקע מן הסתם) ונזק מינימלי לרוכב. כל זה בהנחה שיש לאן להחליק ולא מצפה לרוכב ואופנועו קיר בטון בסוף הסיבוב.

נערת שמשיה - על המושג הזה אין הרבה מה להסביר, אולי חוץ מהשמשיה/מטריה עצמה. נערת השמשיה (UMBRELLA GIRL) דואגת לשמור על הרוכב הממתין על הגריד מפגעי מזג האוויר. חוץ מזה, היא בדרך כלל יפה עד דמעות, אז הרוכב לא ממש מעניין אף אחד באותו רגע. נערות השמשיה גאות בעבודתן והעסק הזה רציני בערך כמו המעודדות של קבוצות הפוטבול
בארה"ב. לא לזלזל - רק להסתכל ולבכות.

סטופי - הסטופי (STOPPIE), מלשון סטופ (לעצור, כאילו?) בעצם מתבטא ברצונו של הרוכב לעצור את האופנוע (זה גם קורה לפעמים). מה לעשות, שאם משתמשים בבלם הקדמי בהיסטריה יתרה אז הזנב עולה השמיימה בצורה מרשימה. הסטופי (הנקרא ENDO אצל הבריטים) מתבצע בעצירה המוחלטת של האופנוע, כלומר הזנב עולה במהירות נסיעה נמוכה מאוד ממש לפני העצירה ויורד כשהאופנוע עוצר לגמרי. מה זה נותן? כבוד. אהה, וגם אפשר לראות את האספלט ממש טוב. אפשר גם לראות אותו ממש מקרוב אם לא משחררים את הבלם מהר מספיק ואז נוצרת תופעה מעניינת שנקראת

פודיום - הפודיום (PODIUM) הוא הבמה המדורגת הממתינה לשלושת המקומות הראשונים שסיימו את המירוץ. הפודיום קיים כמעט בכל ספורט אפשרי, בין אם מוטורי ובין אם לא. סדר האירועים הוא בדרך כלל כזה - הרוכבים עולים על הפודיום לפי סדר יורד (מתחילים ממקום שלישי העלוב), מעניקים גביעים לשלושת הרוכבים, מנגנים את המנון המדינה של הרוכב המנצח ואז מקבלים בקבוקי שמפניה מפלצתיים, כדי שיהיה מה להשפריץ אחד על השני ועל נערות הפודיום החטובות.

פיטס - במירוצים אמיתיים בחו"ל לכל קבוצה יש פיטס משלה (PITS), שהוא בעצם רחבה שבה נמצאים מכונאי הקבוצה והאופנועים התחליפיים שלה. תיאורטית, בפיטס אפשר לעשות אוברול למנוע או כל טיפול רציני אחר לאופנוע, בהתאם לזמן העומד לרשות המכונאים. במירוצי אופנועים הפיטס בדרך כלל משמש לטיפולים וכיוונים לאופנוע לפני המירוץ. במירוצי מכוניות כביש (פורמולה 1, NASCAR וכו') משמש הפיטס גם להחלפת צמיגים ומילוי דלק במהלך המירוץ, דבר שלא כל כך נחוץ במירוצי אופנועים עקב אורך המסלול הקצר יחסית שכולל מירוץ שלם.

קווים - רק על הקווים, רק על הקווים... הקווים מתארים את המסלול אותו בוחר הרוכב על מנת לעבור את הפניה. ישנם מספר קווים אך הנפוצים ביניהם הם הקו הרגיל וקו המירוצים. כפי שניתן לראות בתרשים, הקו הרגיל הוא קו OUT-IN-OUT טיפוסי, כלומר מעבר מהצד החיצוני ביותר של המסלול, לצד הפנימי (נקודת האייפקס) ולצד החיצוני בחזרה. קו זה מאפשר את קבלת הרדיוס הגדול ביותר בפניה ולכן גם מהירות גבוהה בפניה, מה שהופף אותו לנפוץ ביותר בקרב אופנועני הכביש בעולם. קו המירוצים בנוי על עקרון האייפקס המאוחר, כלומר בלימה חזקה ומאוחרת ככל האפשר לפני הפניה, כניסה לפניה (השכבת האופנוע) ויציאה בגז מטורף. בגלל הרדיוס הגדול מאוד של הסיבוב אחרי האייפקס המאוחר, הרוכב יכול "לתת בגזים" כמו מטורף - אופנוע יותר זקוף פירושו אחיזה טובה יותר בצמיגים.

רולינג ברנאאוט - אם ברנאאוט הוא סיבוב הגלגל הא:)י כשהאופנוע עומד, אז רולינג ברנאאוט (ROLLING BURNOUT) הוא סיבוב הגלגל הא:)י כשהאופנוע נוסע. נשמע דבילי, אבל אם נוסיף את העובדה שהגלגל מסתובב הרבה יותר מהר ממהירות הנסיעה, קיבלנו את אותו עשן ואותו ריח נפלא אבל באקט דינמי. "פרפור" בלשון נהגי קופסאת הפח, אם תרצו. את הרולינג ברנאוט יותר קשה לבצע מאחר והוא דורש קורדינציה ושיווי משקל גבוהים מצד הרוכב, דבר שפוסל אותו מנחלתם של אלו שקיבלו רשיון אתמול.
כל זה ממש על קצה המזלג.

רולינג סטופי - זה בדיוק מה שאתם חושבים (למרות שלא לכל פעלול יש גם גרסת "רולינג"...) - זה סטופי שמתחיל במהירות הגבוהה ביותר שניתן (לפי גודל יהלומי הכתר של הרוכב), כלומר הזנב עולה ובעצם האופנוע נוסע על הגלגל הקדמי רחוק ככל שניתן. ומה זה נותן? יותר כבוד, הרבה יותר, שלא לדבר על הכיף... אפשר גם תוך כדי ישיבה על הכידון, אם המושב לא מספיק נוח.

רמפלינג / רזוננס - אתם יושבים עם חבורה של אופנוענים שמדברים על עניינים טכניים. אם ישאלו אתכם מה יש לכם לומר בקשר לנושא השיחה, שלבו בהסבר שלכם את אחת או שתי המילים האלו ותתקלו במבטים של יראה וכבוד. אתם תצאו תותחים, תאמינו לנו. זה לא משנה מה משמעות המילים, הם פשוט נשמעות מצויין, לא?

_________________
בשבילי את העולם בשבילך אני קיים ואיתך הכל מושלם
בלעדייך מי אני את החצי השני לעולם לעולםםםםםםםםםם
איתך רוצה לעוף למרחקים ובך אני בוחר כל החיים
bh:}

אור טובים מנהל ראשי - Admin


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  

עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה

עמוד 1 מתוך 2 [ 27 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא



עבור ל:  

***||מושגים לאופנוע כנסו חמודים||***


היכל התהילה | דירוגים | הצוות
צור קשר | תנאי שימוש | רדיו מזרחית | מילים לשירים | חדשות המוסיקה | מוסיקה מזרחית | שירים במזרחית
Powered By PHPBB Copyright Noshmim Mizrahit 2003-2011 © All right reserved
שיווק הפרסומות באתר זה מופעל על ידי @.מ.י - שירותי מדיה וסליקה באינטרנט
רוצה לפרסם באתר זה? שלח אלינו מייל לקבלת הצעה משתלמת במיוחד