נושמים מזרחית
שלום אורח, הרשמה לפורום | הוסף למועדפים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי | שכחתי סיסמה

דבר תורה - פרשת ויקרא (שבת זכור) + זמני שבת F2H הורדה ישירה מילים צלצול פלייבק רמיקס יוטיוב

עמוד ראשי חדשות המוסיקה מילים לשירים
עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום נושמים יהדות




עמוד 1 מתוך 1 [ הודעה אחת ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא

דבר תורה - פרשת ויקרא (שבת זכור) + זמני שבת

מחבר הודעה
 נושא ההודעה: דבר תורה - פרשת ויקרא (שבת זכור) + זמני שבת
הודעהפורסם: 22 מרץ 2024, 00:21 
מנותק
מנכ"ל
מנכ"ל
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 30 יוני 2003, 12:43
הודעות: 93813
לייקים: 8276 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)



בס"ד

השבת בע"ה נקרא את פרשת "ויקרא" (ויקרא)

שבת זכור




שבת זכור

שלוש מצוות בתורה עוסקות בעמלק.
הראשונה, מצוות עשה, לזכור את אשר עשה לנו עמלק, שנאמר (דברים כה, יז):
"זָכוֹר אֵת אֲשֶׁר עָשָׂה לְךָ עֲמָלֵק בַּדֶּרֶךְ בְּצֵאתְכֶם מִמִּצְרָיִם".

השנייה, מצוות לא תעשה, שלא לשכוח את אשר עשה לנו, שנאמר (שם יט): "לֹא תִּשְׁכָּח".

השלישית, מצוות עשה, למחות את זרעו של עמלק מן העולם, שנאמר (שם יט):
"וְהָיָה בְּהָנִיחַ ה' אֱלוֹהֶיךָ לְךָ מִכָּל אֹיְבֶיךָ מִסָּבִיב בָּאָרֶץ אֲשֶׁר ה' אֱלוֹהֶיךָ נֹתֵן לְךָ נַחֲלָה לְרִשְׁתָּהּ,
תִּמְחֶה אֶת זֵכֶר עֲמָלֵק מִתַּחַת הַשָּׁמָיִם".

ובזכירה של פעם אחת בשנה, על ידי קריאת פרשת זכור, מקיימים את מצוות התורה.
וקוראים את פרשת 'זכור' בשבת שלפני פורים, כדי לסמוך את זכירת עמלק למחיית המן, שהיה מזרעו.
ולכן השבת הזאת שלפני פורים נקראת "שבת זכור".

• כשקוראים את פרשת זכור יש עניין מיוחד להקשיב ולהבין את פירוש המילים ולכוון קיים בזה מצווה מדאורייתא.




חומש ויקרא הוא הספר השלישי מתוך חמישה חומשי תורה נקרא בשם נוסף: "תורת הכוהנים" -
מהטעם שהוא כולל עשר פרשיות שרובן עוסקות בתורת הקורבנות ועבודת הכוהנים שעוסקים בקודש.


"אָדָם כִּי יַקְרִיב מִכֶּם קָרְבָּן לה'
מִן הַבְּהֵמָה מִן הַבָּקָר וּמִן הַצֹּאן תַּקְרִיבוּ אֶת קָרְבַּנְכֶם"

(ויקרא, א, ב)


על פסוק זה הפותח את ספר ויקרא ואת תורת הקורבנות, אמרו חז"ל במסכת סנהדרין (מג, ב):
"אמר רבי יהושע בן לוי:
בזמן שבית המקדש קיים, אדם מקריב עולה - שכר עולה בידו, מנחה (המקריב קורבן מנחה) - שכר מנחה בידו.
אבל מי שדעתו שפלה (צנוע וענוותן), מעלה עליו הכתוב (מחשיבה לו התורה) כאילו הקריב כל הקורבנות כולם,
שנאמר (תהילים נא, יט): 'זִבְחֵי אֱ-לֹהִים רוּחַ נִשְׁבָּרָה'
(הזבחים הנרצים לפני ה' אינם קורבנות ומנחות, אלא רוח נכנעת ושפלה של האדם)".

נראה כי עיון מעמיק בתחילת הפסוק: "אָדָם כִּי יַקְרִיב מִכֶּם", ילמד על עניינו ומגמתו.

המילה 'מִכֶּם' מעלה מספר תמיהות.
ראשית, ניתן היה לוותר עליה לגמרי ולומר 'אדם כי יקריב',
ושנית, אם כבר מחליט הכתוב להשתמש במילה זו, מקומה הראוי,
לכאורה, הוא לאחר המילה אדם: 'אדם מכם כי יקריב', ולא כפי שהיא מופיעה, לאחר הביטוי 'כי יקריב'.

"הספורנו" התייחס לכך, וכך הוא כותב (ספורנו ויקרא א, ב):
"אָדָם כִּי יַקְרִיב מִכֶּם. כי יקריב מעצמכם בוידוי דברים והכנעה, על דרך ונשלמה פרים שפתינו,
וכאמרו: 'זבחי אלהים רוח נשברה', כי אין חפץ בכסילים המקריבים בלתי הכנעה קודמת".

"הספורנו" מבקש לקרוא את הפסוק כפי שהוא כתוב: 'יקריב מכם', כלומר שהקורבן צריך לבוא מכם.
לא די, קובע "הספורנו" בעקבותיהם של נביאי ד', להביא את הקורבן.
האדם צריך להביא קרבן מעצמו, ההכנעה האמורה להתלוות למעשה ההקרבה,
ובכך האדם מקריב לא רק את בהמתו אלא גם את עצמו.

האדם בביטוי הפשוט שלו הוא הגילוי האינסופי של הקב"ה בתוכו,
ומה שמפריע לגילוי הזה לצאת אל הפועל, הוא - האדם עצמו.
הוא רוצה להבין כל דבר, הוא רוצה לחשוב, הוא עסוק בחשבונות שאם יעשה ככה אז יהיה ככה, הוא לא מתמסר במאה אחוז.
"אָדָם כִּי יַקְרִיב מִכֶּם" - אומר הקב"ה: שחרר את כל מה שלמדת והבנת,
ועשה את רצון ה' בביטול גמור מפני שה' צווה. תהיה בבחינת לב שומע, לא שֶׂכֶל וחשבונות.
תן לקב"ה להיכנס בך! תהיה כלי לגילוי שלו, תן מקום למקום האמיתי של המציאות!

אם תשחרר מקום, תהיה אתה המקום למקומו של עולם,
ואם לא תשחרר מקום - אתה תנתק את המקום ממך, ותהיה המקום של עצמך בלבד.

חז"ל אמרו (פסחים קיב, א): "יותר ממה שהעגל רוצה לינק, פרה רוצה להניק",
ומשמעות משפט זה לענייננו - הקב"ה תמיד רוצה להוריד אלינו אור, הוא כל הזמן משפיע ולא מפסיק.
אך כל זה בתנאי שלא נפריע לקב"ה להתגלות, שלא נחצוץ עם היישות, המחשבות והחשבונות שלנו - בין אורו לבין נשמתנו.
רק מי שנותן מקום לאור הזה בתוכו על ידי ביטול וענווה - יזכה לשמוע את הקול האלוקי שלא כולם שומעים.



קרדיט:
הרב אליהו עובדיה, מהספר: "הדרך פנימה בפרשה"
הרב איתמר אלדר, מהאתר: "תורת הר עציון" - https://etzion.org.il/
(הביא: אלון)





שבת שלום.


לעילוי נשמת רבינו ועטרת ראשנו הגר"ע יוסף בן ג'ורג'יה זצוק"ל

לעילוי נשמת מרן הרב החכם חיים שלום כהן זצוק"ל

לעילוי נשמת הרב שמעון בעדני זצוק"ל

לעילוי נשמת הגראי"ל הרב אהרן יהודה לייב שטיינמן זצוק"ל

לעילוי נשמת האדמו"ר מקאליב, הרב מנחם מנדל טאוב זצ"ל

לעילוי נשמתם של כל היהודים אשר נרצחו בפעולות הטרור והאיבה הי"ד

לעילוי נשמת חללי מערכות ישראל.



סמ"ר שילה יוסף אמיר ז"ל הי"ד

לעילוי נשמת הנרצח בפיגוע בתל אביב:
חן אמיר ז"ל הי"ד

לעילוי נשמתם של נרצחי הפיגוע בחוארה:
שי סיילאס ניגרקר, ז"ל הי"ד, אביעד ניגרקר ז"ל הי"ד

לעילוי נשמת הנרצחת בפיגוע ברעננה:
עדנה בלושטיין ז"ל הי"ד

לעילוי נשמתם של כל הנרצחים היהודים וחללי מערכות ישראל במלחמת "חרבות ברזל", הי"ד.


לעילוי נשמת ליאור פרחי ז"ל

לעילוי נשמת ניסן סימן טוב ז"ל

לעילוי נשמת ארנון חיים חגיגי ז"ל


ולרפואת :
כל חולי עמו ישראל !


זמני השבת:
http://www.yeshiva.org.il/calendar


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  

עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום נושמים יהדות

עמוד 1 מתוך 1 [ הודעה אחת ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא


מנהל: צוות: דת ואמונה


עבור ל:  

דבר תורה - פרשת ויקרא (שבת זכור) + זמני שבת


היכל התהילה | דירוגים | הצוות
צור קשר | תנאי שימוש | רדיו מזרחית | מילים לשירים | חדשות המוסיקה | מוסיקה מזרחית | שירים במזרחית
Powered By PHPBB Copyright Noshmim Mizrahit 2003-2011 © All right reserved
שיווק הפרסומות באתר זה מופעל על ידי @.מ.י - שירותי מדיה וסליקה באינטרנט
רוצה לפרסם באתר זה? שלח אלינו מייל לקבלת הצעה משתלמת במיוחד