נושמים מזרחית
שלום אורח, הרשמה לפורום | הוסף למועדפים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי | שכחתי סיסמה

דבר תורה - פרשת ויקרא + זמני שבת F2H הורדה ישירה מילים צלצול פלייבק רמיקס יוטיוב

עמוד ראשי חדשות המוסיקה מילים לשירים
עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום נושמים יהדות




עמוד 1 מתוך 1 [ הודעה אחת ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא

דבר תורה - פרשת ויקרא + זמני שבת

מחבר הודעה
 נושא ההודעה: דבר תורה - פרשת ויקרא + זמני שבת
הודעהפורסם: 19 מרץ 2021, 01:44 
מחובר
מנכ"ל
מנכ"ל
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 30 יוני 2003, 12:43
הודעות: 93809
לייקים: 8271 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)



בס"ד

השבת בע"ה נקרא את פרשת "ויקרא" (חומש ויקרא)

פרשה זו היא הראשונה בחומש ויקרא.

חומש ויקרא הוא השלישי מבין חמישה חומשי התורה והוא נקרא גם בשם: תורת כוהנים.
והטעם לכך - על פי דברי חז"ל: היות ועוסק בתורת הקורבנות ובענייני כהונה.




ספר ויקרא נפתח ב:
" וַיִּקְרָ֖א אֶל־מֹשֶׁ֑ה וַיְדַבֵּ֤ר ה' אֵלָ֔יו מֵאֹ֥הֶל מוֹעֵ֖ד לֵאמֹֽר׃ דַּבֵּ֞ר אֶל־בְּנֵ֤י יִשְׂרָאֵל֙... "

מקשה על כך האברבנאל:
אם זאת פרשה העוסקת בקרבנות למה לא ציווה את אהרון ובניו במקום לצוות את משה, שהרי זה התפקיד שלהם.
ולמה דיבר על בני ישראל לצוותם – זה קשור רק הרי לכוהנים, שהרי כתוב בתורה לפני כל עניין הקורבן את ציווי ה′ לאהרון:
"צו את אהרון ואת בניו לאמר זאת תורת העולה דבר אל אהרון ואל בניו לאמור זאת תורת החטאת",
אז מדוע לא ציווה כך גם עכשיו בפתיחת ספר ויקרא?

וגם אם תגיד שבני ישראל קשורים אף הם לקרבנות שיש קרבנות שמותרות בזרים,
עדיין היה עליו לרשום דבר אל אהרון הכהן ואל בניו ואל כל בני ישראל כלומר גם וגם.

על כך עונה האברבנאל:
מפני שישראל טרחו ועמלו בעבודת המשכן וכל כליו וכל כך ציפו שתצא להם משם דבר ה′ וציוויו וסוף סוף ידעו איך לעבדו בצורה נכונה.
רצה הקב"ה לכבדם בדיבור הראשון שנאמר מאוהל מועד ובעצם להראות הזדהות והערכה כלפי בני ישראל.

--------------------------------------------------------------------------------------------------


"ויקרא אל משה וידבר ה′ אליו "

כתוב בתנחומא:
"לפי שהיה משה עומד בחוץ שהיה מתיירא לבוא אל אוהל מאוד כי שכן עליו הענן.
אמר הקב"ה אינו דין שיהיה משה עומד בחוץ. מיד - "וקרא אל משה". "

למה משה לא נכנס לאוהל מועד. למה היה צריך לחכות לקריאה מאת הבורא?

אפשר להסביר על-פי התרגום של יונתן בן עוזיאל.
לפיו משה דן בליבו ואמר: אם במעמד הר סיני הייתה צריכה התקדשות למשה ולעם למשך ימים "היו נכונים לשלושת ימים"
ואף על-פי כן היה אסור למשה לעלות להר עד שה′ קרא לו.
וקדושת הר סיני היא קדושת שעה, קל וחומר שאוהל מועד שקדושתו היא קדושת עולם – שצריך לחכות לקריאת ה′.
ככתוב: "ויקרא אל משה".


--------------------------------------------------------------------------------------------------

מובא במדרש כי ישנו קשר בין פרשת "פקודי" האחרונה בחומש שמות לבין פרשת "ויקרא" שהיא הראשונה בחומש ויקרא:
הרי נאמר בפרשת פקודי: "ולא יכול משה לבוא אל אוהל מועד" [שמות מ, ל"ה]
כלומר, משה לא יכול היה לגשת אל המשכן כאשר השכינה הייתה באוהל מועד והענן היה מכסה את המשכן.
על כן, מתי בכל זאת היה יכול משה לבוא לשם?

התשובה היא כאשר ה' קרא למשה,
רק אז יכול היה לגשת לשם וזאת כדי לעודד את משה להמשיך במילוי תפקידו כמי שקיבל את תורת אלוקים לעם ישראל.


קרדיט:
ישיבת קרני שומרון
אהובה קליין





שבת שלום.


לעילוי נשמת רבינו ועטרת ראשנו הגר"ע יוסף בן ג'ורג'יה זצוק"ל

לעילוי נשמת הגראי"ל הרב אהרן יהודה לייב שטיינמן זצוק"ל

לעילוי נשמת האדמו"ר מקאליב, הרב מנחם מנדל טאוב זצ"ל

לעילוי נשמתם של כל היהודים אשר נרצחו בפעולות הטרור והאיבה הי"ד

החייל עמית בן יגאל ז"ל הי"ד

הרב שי אוחיון ז"ל הי"ד

אסתר הורגן ז"ל הי"ד


יהודה בארקן ז"ל


ולרפואת :

כל חולי עמו ישראל !


זמני השבת:
http://www.yeshiva.org.il/calendar


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  

עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום נושמים יהדות

עמוד 1 מתוך 1 [ הודעה אחת ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא


מנהל: צוות: דת ואמונה


עבור ל:  

דבר תורה - פרשת ויקרא + זמני שבת

cron
היכל התהילה | דירוגים | הצוות
צור קשר | תנאי שימוש | רדיו מזרחית | מילים לשירים | חדשות המוסיקה | מוסיקה מזרחית | שירים במזרחית
Powered By PHPBB Copyright Noshmim Mizrahit 2003-2011 © All right reserved
שיווק הפרסומות באתר זה מופעל על ידי @.מ.י - שירותי מדיה וסליקה באינטרנט
רוצה לפרסם באתר זה? שלח אלינו מייל לקבלת הצעה משתלמת במיוחד