נושמים מזרחית
שלום אורח, הרשמה לפורום | הוסף למועדפים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי | שכחתי סיסמה

דבר תורה - פרשת תרומה + זמני השבת F2H הורדה ישירה מילים צלצול פלייבק רמיקס יוטיוב

עמוד ראשי חדשות המוסיקה מילים לשירים
עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום נושמים יהדות




עמוד 1 מתוך 1 [ הודעה אחת ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא

דבר תורה - פרשת תרומה + זמני השבת

מחבר הודעה
 נושא ההודעה: דבר תורה - פרשת תרומה + זמני השבת
הודעהפורסם: 03 מרץ 2017, 08:07 
מנותק
מנכ"ל
מנכ"ל
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 30 יוני 2003, 12:43
הודעות: 93805
לייקים: 8247 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)



בס"ד

השבת בע"ה נקרא את פרשת תרומה.



"וְעָשִׂיתָ מְנֹרַת זָהָב טָהוֹר מִקְשָׁה תֵּעָשֶׂה הַמְּנוֹרָה" (שמות כה, לא)


פרשת תרומה עוסקת בבניית המשכן וכלי המשכן. אחד מכלי המשכן היתה מנורת הזהב ששימשה להדלקת הנרות על ידי שמן זית,
במשכן ולאחר מכן בבית המקדש. המנורה זכתה שעד היום היא מושא כיסופיו של העם היהודי ואף משמשת כסמל של מדינת ישראל.

חז"ל לימדו אותנו על מספר מסרים שהמנורה והשמן זית מלמדים אותנו:

מסר ראשון: בדרך הטבע, כל חומר המעניק לזולתו מן השפע המצוי בידו מחסיר את הכמות שנתן מעצמו, אולם לא כן הנר.
חז"ל לימדו אותנו, שאנחנו יכולים להדליק מנר אחד אלפי נרות, אולם אורו לא ייחסר ולא ייפגם במאומה.

בתכונה מיוחדת זו של הנר, רצו חז"ל ללמד אותנו שתכונה זו טמונה גם באור הנתינה של בני האדם.
באופן פלאי מי שמעניק לשני חיוך/שמחה/מילה טובה לא רק שאותה אנרגיה חיובית לא נלקחת ממנו אלא שהיא אף גדלה ומתחזקת בקרבו.

מסר שני: שמן הזית, ששימש את המנורה, אינו יכול להתערבב עם נוזלים אחרים ותמיד הוא יצוף ויבלוט.
כמוהו גם המנורה עצמה שכדי שתעמוד בדרישות התורה חובה עליה להיות מזהב טהור ולא להתערבב עם חומרים אחרים.

בכך יש רמז על השוני של עם ישראל משאר אומות העולם, ושלעולם אסור לעם היהודי להתבולל ולהתערב עם שאר אומות העולם.
ואכן, גם אחרי 2,000 שנות גלות קשות העם היהודי שמר על דתו וייחודו והצליח לא להתבולל בין הגויים.

הסיבה לדבר היא שלעם היהודי יש ייעוד ותפקיד ושעל ידי מעשינו הטובים עלינו להוות דוגמא ולהיות "אור לגויים", ובכך נביא לתיקון העולם.

מסר שלישי: נקודה חשובה נוספת מתייחסת למהות ולתפקיד של הקשיים בחיינו.
הזיתים, בתהליך הפקת השמן, עוברים מסלול לא פשוט של חבטות וסחיטה, אולם ברור לכל, כי סופו של התהליך חיובי ומחכה לנו שמן יקר ערך שייטיב עם הבריות.
המסר בדבר הוא שהקשיים והייסורים השונים שאנחנו עוברים כפרטים וכחברה תפקידם למצות מאתנו את המיטב שבכוחותינו ועל ידי כך נהיה לטובים ואיכותיים יותר.

הבנה זו יכולה ממש לשנות את חיינו מהקצה אל הקצה, בכך שנבין שהקשיים שאנו עוברים בחיים הם לא "עונש", אלא הם "תהליך בניה" בכדי שנשפר את מעשנו.

מסר רביעי: בכדי שנזכה שהאור יגיע אלינו, צריכים אנו להתנהג בעבודת ה' בעקשנות (מִקְשָׁה),
כפי שכתב רבי נתן מנמירוב (תלמידו של רבי נחמן מברסלב) על הפסוק "מִקְשָׁה תֵּעָשֶׂה הַמְּנוֹרָה" (ליקוטי הלכות ברכת המזון ד' סעיף י"ב):
"וּמִי שֶׁהִתְחִיל מְעַט בַּעֲבוֹדַת ה' יוֹדֵעַ זאת, שֶׁאִי אֶפְשָׁר לִהְיוֹת אִישׁ יִשְׂרָאֵל בֶּאֱמֶת כִּי אִם עַל יְדֵי עַקְשָׁנוּת גָּדוֹל.
כִּי הַרְבֵּה הַרְפַּתְקָאוֹת וַעֲלִיּוֹת וִירִידוֹת צְרִיכִין לַעֲבור עַל כָּל אֶחָד וְאֶחָד בְּלִי שִׁעוּר.
וְאִם לא יִהְיֶה עַקְשָׁן גָּדוֹל לִבְלִי לְהַנִּיחַ עַל יְדֵי זֶה מְעַט עֲבוֹדָתוֹ שֶׁהִתְחִיל, אִי אֶפְשָׁר לוֹ שֶׁיִּשָּׁאֵר עַל עָמְדוֹ".


קרדיט: הרב ארז משה דורון. ניר אביעד, מתוך האתר "השבוע בפרשה"



שבת שלום !


לעילוי נשמת רבינו ועטרת ראשנו הגר"ע יוסף בן ג'ורג'יה זצוק"ל


לעילוי נשמתם של כל היהודים אשר נרצחו בפעולות הטרור והאיבה הי"ד

שמעון בן שרה ז"ל

יוסף יצחק בן אורה ז"ל

זכריה בן שרה ז"ל

חן בן עדי ז"ל


ולרפואת :

הרב בן ציון מוצפי בן טובה

מיכה בת הלנה

שמואל בן איטה סוסי

אמיתי בן כרמית

וכל שאר חולי עמו ישראל !


זמני השבת:
http://www.yeshiva.org.il/calendar


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  

עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום נושמים יהדות

עמוד 1 מתוך 1 [ הודעה אחת ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא


מנהל: צוות: דת ואמונה


עבור ל:  

דבר תורה - פרשת תרומה + זמני השבת


היכל התהילה | דירוגים | הצוות
צור קשר | תנאי שימוש | רדיו מזרחית | מילים לשירים | חדשות המוסיקה | מוסיקה מזרחית | שירים במזרחית
Powered By PHPBB Copyright Noshmim Mizrahit 2003-2011 © All right reserved
שיווק הפרסומות באתר זה מופעל על ידי @.מ.י - שירותי מדיה וסליקה באינטרנט
רוצה לפרסם באתר זה? שלח אלינו מייל לקבלת הצעה משתלמת במיוחד