נושמים מזרחית
שלום אורח, הרשמה לפורום | הוסף למועדפים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי | שכחתי סיסמה

פרשת שמיני + שבת פרה + זמני השבת F2H הורדה ישירה מילים צלצול פלייבק רמיקס יוטיוב

עמוד ראשי חדשות המוסיקה מילים לשירים
עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום נושמים יהדות




עמוד 1 מתוך 1 [ הודעה אחת ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא

פרשת שמיני + שבת פרה + זמני השבת

מחבר הודעה
 נושא ההודעה: פרשת שמיני + שבת פרה + זמני השבת
הודעהפורסם: 01 אפריל 2016, 12:07 
מנותק
מנכ"ל
מנכ"ל
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 30 יוני 2003, 12:43
הודעות: 93817
לייקים: 8296 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)



בס"ד

השבת בע"ה נקרא את פרשת שמיני, שבת פרה.



מאמרו של הגאון רבי זבדיה הכהן שליט"א, חבר בית הדין הרבני בתל אביב.

השבת נקרא על סיום שבעת ימי המילואים ותחילת עבודת הקרבנות במשכן. השמחה הייתה גדולה, וכפי הנאמר בפרשה (בפרק י' פסוק כ"ג ) "ויבוא משה ואהרון אל אוהל מועד, ויצאו ויברכו את העם, וירא כבוד ה' אל כל העם, ותצא אש מלפני ה', ותאכל על המזבח את העולה ואת החלבים, וירא כל העם, וירונו, ויפלו על פניהם". ואז קרה דבר שהעיב על השמחה שהייתה באוהל מועד, והוא מיתת שני בני אהרון, נדב ואביהוא, וכפי הנאמר בפסוק, "ויקחו בני אהרון נדב ואביהוא איש מתחתו, ויתנו בהן אש וישימו עליה קטורת, ויקריבו לפני ה' אש זרה אשר לא ציוה אותם, ותצא אש מלפני ה' ותאכל אותם, וימותו לפני ה'".

והדבר לכאורה תמוה מאוד, מדוע נתן ה' את העונש החמור הזה לבני אהרון דווקא ביום זה של שמחה שבו כל ישראל מתברכים על ידי משה ואהרון, ויוצאת אש משמים לעיני העם, ואוכלת את הקרבנות ביום הראשון להקרבתם, מדוע לא דחה ה' את העונש ליום אחר כדי לא להשבית את שמחת העם ביום הגדול הזה?

כדי להבין זאת נקדים משל שמביא הרה"ג רבי אברהם פטאל זצ"ל (חמיו של מרן רבינו עובדיה יוסף זצ"ל) בספרו 'ויאמר אברהם' על התורה, שם מסופר על מלך גדול, שראה את צפיפות האוכלוסין שבארצו, והחליט לבנות עיר חדשה ומודרנית ביער הגדול שבארצו, מיד הזמין צוות מהנדסים ואדריכלים מהטובים בעולם שישבו ותכננו את העיר החדשה לפי מיטב השכלולים שיש בעולם. לאחר מכן הזמין המלך שורה של קבלנים שהחלו בבנין העיר החדשה, ואכן לאחר חמש שנים של עבודה מאומצת, עמדה העיר החדשה על תילה, עם בתים מפוארים, כבישים רחבים, גנים לתפארת, ובנייני ציבור לרווחת התושבים. לאחר שיווק העיר החדשה, עטו עליה תושבי הממלכה, וחיש קל אוכלסו כל הבניינים החדשים. המלך בא לבקר בעיר החדשה, ושאל את פרנסי העיר, מה עוד חסר בעיר החדשה? היללו פרנסי העיר את המלך על כל פעלו, אך טענו כי חסר עדיין לתושבי העיר מרפאה ורופא שיטפל בחולים שבעיר. נעתר המלך לבקשה, ומיד החל לבנות בעיר מרפאה משוכללת, והחליט להעמיד בראשה פרופסור בכיר מטובי הרופאים אשר בממלכה. ואכן תוך חצי שנה נסתיימה בניית המרפאה, והמלך הכריז על המעמד הגדול של חנוכת המרפאה המפוארת, וכל תושבי העיר ונכבדיה ושרי הממלכה הוזמנו לטקס המפואר, ואורח הכבוד הוא פרופסור מכובד מטובי הרופאים בממלכה שיעמוד בראש המרפאה.

במהלך חנוכת המרפאה, נשאו נאומים המלך ושריו, ולסיום הערב התכבד הפרופסור לשאת דברים. קם הפרופסור על רגליו והכריז לעיני המלך השרים ותושבי העיר, כי הוא מוכן לרפאות כרגע חינם אין כסף כל חולה שנמצא במעמד זה ואינו חש בטוב לעיני כולם. מיד קם אחד התושבים, והודיע כי מאז הגעתו לטקס, הוא חש בראשו וזקוק הוא לטיפול בכאבי הראש שיש לו. הזמינו הרופא לבמה, ולעיני כולם נתן לו כדור נגד כאבי ראש, אך מה הייתה תדהמת כל תושבי העיר ונכבדיה כשלפתע נפל החולה התמוטט ומת מיד לאחר שבלע את הכדור. בקש המלך הסברים מהרופא מדוע עשית זאת, הרי בסך הכול רק כאב לו הראש? הרצינו פני הרופא ומיד הסביר, 'אדוני המלך! ראיתי את המסיבה הגדולה לכבודי, שמעתי את המון העם בשמחתם כשהם אומרים מעתה נעשה ככל העולה על רוחינו, נאכל ונשתה הכל נשתולל ואין לנו ממה לחשוש, שהרי יש לנו רופא בעיר, והוא יטפל בנו על כל צרה שלא תבוא, ומיד חששתי שתושבי העיר לא ישמרו על בריאותם ויעשו ככל העולה על רוחם בתואנה יש לנו רופא בכיר אשר ירפא את כל מכאובינו ומכותינו, ויהיה מצב לא טוב ולא ראוי, לכן עשיתי זאת, לקחתי את החולה הלז שראיתי שמצבו סופני, ונתתי לו כדור שידעתי שעלול להביא למותו, וכל זאת בכדי שיבינו העם שהרופא לא תמיד יעזור להם וישמרו על בריאותם כדבעי.

והנמשל, עם ישראל, ראו שיש משכן ויש קרבנות, והיו שאמרו, נוכל מעתה לחטוא ולעשות ככל העולה על רוחינו, ומקסימום נביא קרבן ויכופר לנו, שהרי יש משכן, יש כהנים ויש קרבנות, לכן העניש ה' את בני אהרון דווקא ביום הזה, להראות, אין שום חסינות לאף אחד, ומי שחוטא ייענש מיד, ועל אף שיש משכן ויש קרבנות ויש כהנים, ואפילו הם בניו של אהרון, ועל כולם כקטון כגדול להיזהר בכבודו של מקום ולא לסמוך על הקרבנות, שהינם רק למקרה של חטא בשגגה בלבד.

נזכה שהקדוש ברוך הוא יטע בלבינו אהבתו ויראתו לעשות רצונו בלבב שלם, אמן.



שבת פרשת פרה

השלישית שב'ארבע פרשיות', היא פרשת פרה, קוראים אותה בשבת הסמוכה לפרשת החודש ואין מפסיקין בין שתי פרשיות אלה, הן באות זו אחר זו.

בשבת פרה מוציאים בבית הכנסת שני ספרי תורה, מפטיר קוראים בסדר פרשת פרה 'זאת חוקת התורה' שבספר במדבר.

ונוהגים להחמיר בקריאה של פרשה זו, כי לפי דעת מקצתם של הפוסקים, קריאה זו היא מצוה מן התורה, והיא רמוזה בפסוק: זאת חוקת התורה אשר צוה ה' לאמר - דבר אל בני ישראל, מזכירים תחילה את המצוה ואחר כך - דבר אל בני ישראל, כלומר דבר ותקרא לפני ישראל את החוקה הזו.

ענין קריאה זו קודם ניסן, כדי להזכיר ולהודיע לכל מי שנטמא במת להטהר מטומאתו, כדי שיוכל להקריב קרבן פסח במועדו.

ואף על פי שבעונותינו חרב בית המקדש ואין לנו קרבן ולא טהרה לאכול מבשר הקודשים, אנו מחזיקים בתורת הטהרה ולומדים מצוותיה ודיניה ועוסקים בהם בזמנם, ונחשב לנו כאילו הטהרנו מטומאותינו והכשרנו עצמנו להקריב קורבנותינו במועדם.

וכתוב בספרים, שימים אלה שקודם הפסח מסוגלים לזכות בהם לרוח טהרה, כשם שישראל עוסקים עתה בפרשת פרה והיו עוסקים בטהרתם קודם הקרבת הפסח בזמן שבית המקדש היה קיים.

טהרת אפר פרה אדומה הוא לטמאי מתים בלבד. ומצוה זו ניתנה גם לכפר על מעשה העגל. לאחר שהקב''ה נתפייס עם ישראל אחר חטא העגל, וציוה עליהם לעשות לו משכן, ושכנתי בתוכם, נתן להם מצוה זו כדי להיטהר לגמרי מכל טומאה שדבקה בם מטומאת מת ומטומאת כל עבודה זרה שהיא שורש המיתה בעולם.

חוקת הפרה - הרבה מצוות בתורה שנקראות חוקה, ולא נאמר בהן טעם, אבל נמסרו לחכמים שבכל דור טעמיהו, רזיהן וסודותיהן. חוץ מבמצוה זו של פרה אדומה.אמר הקב''ה חוקה חקקתי, גזרה גזרתי, אי אתה רשאי לעבור על גזרתי.

רק למשה גילה ה' את טעמה, ''ויקחו איליך''. וחכמים אמרו שבמצוה זו של פרה אדומה, הורתה לנו התורה את דרך התשובה הגמורה לאחר שחוטאים.

אם עוברים עבירה, גם אם מתחרטים, הרי זה כבר עשה פגם בנפש, ועבירה גוררת עבירה, וזה גורם לאחרים שיחטאו גם, וכך הלאה, ובעצם פוגם בבריאה, אז איך אפשר להעביר את החטא הזה מן העולם, ולמחות את רישומיו שבכל מקום? עד שהתשובה תהיה שלמה, והכל יחזור לקדמותו.

אז כך היא הדרך של התשובה, קודם עוזב האדם את חטאו ולא יחטא עוד. אח''כ הוא חוזר אל הסיבה הראשונה שממנה נגרם החטא ומתקן גם אותה, וממנה - לסיבה שקדמה לה, ומתקן בכל מקום עד שחוזר ומגיע אל השורש הראשון לכל הסיבות, והשורש הראשון הוא טהור, ושום פגם לא יפגום בו לעולם.

וזה מרומז במעשי הפרה: ישראל נכשלו בחטא העגל, כיון ששבו, שרפו את העגל באש ובטלוהו. ואחר כך חוזרים אל מקור החטא - העגל, שהיא הפרה האדומה (אודם - רמז לחטא), שאף שם מצוי החטא - ולכן שורפים אותה לאפר. והאפר לא מנוקה לגמרי מן החטא, ולכן שמים אותו בתוך מים חיים אל כלי מקודש ושם הוא השורש הראשון של כל הבריאה - מים חיים, מי בראשית, ''ורוח אלוקים מרחפת על פני המים'', ובשורש הזה, הכל טהור, הכל נתקן.

(מתוך ספר התודעה)




שבת שלום!


לעילוי נשמת רבינו ועטרת ראשנו הגר"ע יוסף בן ג'ורג'יה זצוק"ל

לעילוי נשמתם של כל היהודים אשר נרצחו בפעולות הטרור והאיבה הי"ד

לעילוי נשמת אליאב גלמן הי"ד

לעילוי נשמת טוביה ינאי ויסמן הי"ד

לעילוי נשמת הדר כהן הי"ד

לעילוי נשמת דפנה מאיר הי"ד

לעילוי נשמת אמיר מימוני ז"ל בן אילה ואפרים (פרג'י)

לעילוי נשמת הלל רודיך

לעילוי נשמת שארה מרים ז"ל בת יפה אלה

לעילוי נשמת סיון בת שבע מזרחי

לעילוי נשמת ראובן פרץ בן עליה ז"ל

לעילוי נשמת טליה בת סיגלית ז"ל

לעילוי נשמת ונצחיה בת שמחה ז"ל

ולרפואת :

רומן בן אלה

ציון בן מרגלית

זאב בן רחל

וכל שאר חולי עמו ישראל !


זמני השבת:
http://www.yeshiva.org.il/calendar


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  

עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום נושמים יהדות

עמוד 1 מתוך 1 [ הודעה אחת ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא


מנהל: צוות: דת ואמונה


עבור ל:  

פרשת שמיני + שבת פרה + זמני השבת


היכל התהילה | דירוגים | הצוות
צור קשר | תנאי שימוש | רדיו מזרחית | מילים לשירים | חדשות המוסיקה | מוסיקה מזרחית | שירים במזרחית
Powered By PHPBB Copyright Noshmim Mizrahit 2003-2011 © All right reserved
שיווק הפרסומות באתר זה מופעל על ידי @.מ.י - שירותי מדיה וסליקה באינטרנט
רוצה לפרסם באתר זה? שלח אלינו מייל לקבלת הצעה משתלמת במיוחד