נושמים מזרחית
שלום אורח, הרשמה לפורום | הוסף למועדפים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי | שכחתי סיסמה

פרשת ויקרא + שבת זכור + מגילת אסתר + זמני השבת F2H הורדה ישירה מילים צלצול פלייבק רמיקס יוטיוב

עמוד ראשי חדשות המוסיקה מילים לשירים
עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום נושמים יהדות




עמוד 1 מתוך 1 [ הודעה אחת ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא

פרשת ויקרא + שבת זכור + מגילת אסתר + זמני השבת

מחבר הודעה
 נושא ההודעה: פרשת ויקרא + שבת זכור + מגילת אסתר + זמני השבת
הודעהפורסם: 18 מרץ 2016, 09:26 
מנותק
מנכ"ל
מנכ"ל
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 30 יוני 2003, 12:43
הודעות: 93808
לייקים: 8271 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)



בס"ד

השבת בע"ה נקרא את פרשת ויקרא, חומש חדש.
כמו כן שבת זו נקראת "שבת זכור", ועוד כמה מילים לגבי מגילת אסתר לקראת פורים.


פרשת "ויקרא"

"ויקרא אל משה וידבר ה' אליו מאהל מועד לאמר" – לאחר שחטאו בני ישראל ביקש משה על בני ישראל כדי שתשרה שכינת ה' עליהם וצמצם ה' את שכינתו באהל מועד שכן עד לפני שהוקם המשכן, היה ה' מדבר עם משה בכל מקום כשהיה נמצא וכעת כיוון שהשכינה היתה רק במקום אחד כמו שכתוב בפרשת פקודי "וכבוד ה' מלא את המשכן" כביכול לא נותר מקום ואפשרות להיכנס לשם ולכן כתוב "ולא יכול משה לבוא אל אהל מועד" ולא דומה זה למעמד הר סיני שמשה "ניגש אל הערפל אשר שם האלוהים" שכן כבוד ה' התפשט כביכול וקולו היה נשמע מסוף העולם ועד סופו, ולכן לא פחד משה, אבל כעת בגלל צמצום כבודו במקום אחד, משה רבנו לא יכול היה להיכנס אל אוהל מועד, הן מצד ריבוי אורו במקום אחד כי ה' אש אוכלה הוא והן מצד זה שישראל חטאו ולכן יכול להיות קטרוג אם הוא ייכנס לאוהל בלי הזמנה. וה' קורא לו שיבוא אליו ומוזמן משה להיכנס אל אוהל מועד ובזה הוא מבין שנרצה עוונם של ישראל ומשה שהוא מנהיגם מתקבל בכבוד אצל המלך.
ויקרא כתוב עם א' זעירא. א' רומז אלופי של עולם שכביכול צמצם ה' את עצמו באהל מועד.

אצל בלעם כתוב "ויבוא אלוהים אל בלעם" ואולי נחשוב שכבודו גדול ח"ו מכבודו של משה רבנו?
אלא הדבר דומה למצורע שבא אל בית המלך, והמלך כדי שהמצורע לא ייכנס לארמונו, המלך יצא אליו החוצה, כלומר אינו חפץ ביקרו כלל, ועוד אצל בלעם כתוב "ויקר" שזה ע"י מקרה ואצל משה כתיב "ויקרא" כמו שאומר הנביא "קול קורא פנו דרך" כלומר דרך כבוד נהג ה' במשה רבנו וזימנו אל אהל מועד.

"אדם כי יקריב מכם קרבן לה' מן הבהמה מן הבקר ומן הצאן תקריבו את קרבנכם" אדם בגימטריא מ"ה, בחינת "ונחנו מה", הוא מקריב קרבן לה' מן הבהמה – מצד שזה שהוא נהג כבהמה "נמשל כבהמות נדמו" ולכן חטא, "מן הבקר" אותיות בקר בחינת "בקר וידע ה'" נוצרה אצלו התעוררות להבין שהוא חטא, "ומן הצאן" אותיות נאץ כיוון שהכעיס את ה', "תקריבו" כמו מעשיך יקרבוך ומזה אדם תהיה לו התקרבות לבורא עולם.

"ואם מן הצאן קרבנו מן הכשבים או מן העזים" ולמה פירט הצאן? צאן רומז לעם ישראל, כשבים רומז על הצדיקים שבהם, ועזים רומז על העזים שבהם.
בבקר נאמר "והקטיר הכהן את הכל" ובצאן נאמר "והקריב הכהן את הכל והקטיר המזבחה"

אומר המגיד מדובנא על זה משל נפלא: היה עשיר ששלח שליחים כדי שיקנו לו סחורה והנה נגנבה להם הסחורה וגם לא היה בידם להחזיר להם את כספו, אמר להם שיחזירו לו %10 מערך הסחורה וגם זה לא היה בידם, אמר להם שישלמו כל שבוע 3 מטבעות, אחד מהם בא עם 2 מטבעות והתנצל שחסר לו עוד מטבע וקיבל ממנו העשיר את סך 2 המטבעות בשמחה, בא השני ושילם 4 מטבעות ולא שמח בזה העשיר וכולם התפלאו על תגובת העשיר. הסביר להם העשיר שאותו אדם שבא עם 2 המטבעות יש חרטה בלבו ולכן הוא ייזהר ביותר שלא תיגנב לו הסחורה פעם נוספת, אבל זה שבא עם 4 מטבעות יש בו עזות והוא חושב שהוא בסדר בזה ששילם יותר והוא לא מבין את חומרת המעשה.

הנמשל הוא שאדם שמקריב בן בקר חושב כביכול שהוא מאכיל להקב"ה כיוון שהשור יש בו הרבה בשר וכולם ייהנו מבשרו ולכן אין בלבו חרטה על מעשהו, אבל אדם שמקריב מן הצאן בוודאי יש לו חרטה כיוון שהוא מבין שחסד גמור עושה עמו ה' בזה שסולח לו על חטאיו בגלל שהוא מקריב קרבן
שכן ע"י מיעוט חשיבות הצאן הוא מבין ויודע שזה לא זוכה בערכו כלל לעומת חטאיו ולכן בצאן כתוב "והקריב.. והקטיר".

"ואם נפש תחטא" החטא בא מצד הדמים שכתוב "כי הדם הוא הנפש" וכך היא נטייתו הטבעית ואינו מכיר בטעותו ולכן כתב "בשגגה" וכתוב "או הודע לו" לומר לך שלא היה בידיעתו או בכוונתו לעבור עבירה.
אדם שאין באפשרותו להקריב שה, מביא שני תורים או שני בני יונה, ותורים הכוונה גדולים כיוון שידוע שהתורים נאמנים לבני זוגם ובני יונה קטנים ועדיין לא גדלו ואין להם עדיין בני זוג.
"על כל קרבנך תקריב מלח" כיוון שמלח יש בו שני הפכים, שהוא מוצק יש בו חמימות, שהוא במים הוא נמס וזה מסמל את המטרה שלשמה אדם מקריב קרבן להפוך את טבעיו שיחזור בתשובה ושיהיה לבו נמס כמים.



שבת זכור

השבת הזאת שלפני פורים נקראת "שבת זכור" על שום שבשבת זו אנו מקיימים מצוות עשה מן התורה לזכור רשעותו של עמלק ולשמור לו איבה בלבנו!
ותקנו חכמים שבכל שנה יהיו קוראים פרשה זו בציבור בשבת שקודם פורים כדי לסמוך מחיית עמלק למחיית המן שהיה מזרעו!



מגילת אסתר

מגילת אסתר מגלה לנו את השגחת הבורא בהסתר, שכן שמו של ה' אינו מוזכר בפירוש במגילה ולכן אם אדם לא ישמע מילה לא יצא ידי חובה שכן גילוי האלוהות בכל מילה ויש חשיבות לכל מילה במגילה שע"י כך רואים את השגחת הבורא.
המגילה מתחילה במילה "ויהי בימי" בחינת "ויהי אחר הדברים האלה והאלוהים ניסה את אברהם" אבל כאן לא מסביר לנו שיש פה ניסיון, אבל הוא קיים במשתה שעשה אחשוורוש ועם ישראל נכשל בזה שהשתחוו לצלם ונהנו מסעודתו של הרשע, בעוד שהוא לבוש בגדי כהן גדול איך אפשר להינות מסעודה כזו, ואפילו שעשו מלכתחילה למראית עין, שזה רומז על התחפשות שלא היה בהם מספיק בטחון בה' כדי לא לבוא למשתה. אנחנו חייבים להתעורר לפני שיקום עלינו עוד המן ויגולל עלינו גזירה ח"ו "נחפשה דרכינו ונחקורה" במקום להתחפש ליפי נפש בעיני מי שאינו מסכים לדרכנו אנחנו נחפש בעצמנו כיצד נוכל לתקן את המעוות וכיצד להתחזק בדרכי עבודת ה' יתברך.
מעלת חג פורים כמו מעלת יום הכיפורים מבחינת "ונסלח לכל עדת בני ישראל" וכן כמו מעלת מתן תורה בשתי בחינות: א) במתן תורה חטאו בחטא העגל ובפורים השתחוו לצלם, ב) במתן תורה אמרו "נעשה ונשמע" ובפורים כתוב "קיימו וקבלו". במתן תורה נאמר "ויחזו את האלוהים ויאכלו וישתו" שזה כעין זלזול במעמד האלוהי ובפורים נהנו מסעודתו של אותו רשע וזלזלו ביהדותם ובאמונתם.
מרדכי אינו כערב ואינו משתחווה ומורד במלכות ומראה בטחון בה' יתברך.
מרדכי מראה דרך לעם כיצד להתנהג והוא אינו כורע ואינו משתחווה להמן הרשע, וכך הוא מראה בטחון בה' יתברך. ומרדכי בשינוי אותיות כי מרד. בזכות שמרד במלכות הציל את עם ישראל מהשמדה.
אסתר אותיות תרסא בחינת תריס ומגן, שמעדה בפני הגזירה שהייתה נושאת חן בעיני כל רואיה ולכן נקראה הדסה, כמו שהדס מעלה ריח ניחוח כך אסתר היה עולה חינה בעיני כל רואיה.
קריאת המגילה עושה לעם ישראל גילה כיוון שבמעשה המגילה התהפך המזל. ומיגון נהפך לשמחה.
אחשורוש אותיות שחו וראש, שבגלל גזרתו שחו ראשיהם של עם ישראל.
"ליהודים היתה אורה ושמחה וששון ויקר" – אורה זו תורה - שמחה שהתבטלה הגזירה, ששון - להכות באויביהם, ויקר - שנתגאו ביהדותם.
הגזירה על עם ישראל הייתה בסיבת המן בן המדתא האגגי מזרעו של עמלק, עמלק נולד מתמנע שהייתה פלגשו של אליפז בנו של עשו, תמנע רומז שיהיו בניה מונעים את עם ישראל מעבודת ה' שכתוב "אשר קרך בדרך" לשון קרירות לקררם מעבודת ה' שזה עבודת היצר.
כאשר יעקב אבינו בא לקבל ברכה מיצחק, אמר יצחק אבינו "הקול קול יעקב והידים ידי עשו" רבותינו פירשו שלא נתכוון בפירוש הפשט אלא לרמוז שם: הקול קול יעקב נשמע בבתי מדרשות וניטל כוחו של עשו לכן כתוב: אם פגשת מנוול זה מושכו לבית המדרש אם אבן הוא נימוח..
ו' החיבור של המילה "והידיים" דווקא מלמד על הפרדה שאו הקול מנצח או הידיים.
כמו "מכה אביו ואמו מות יומת" שלא חייב בדין עד שיכה את שניהם, אלא מכה אביו או אמו מות יומת.
מכאן שע"י שניתן כח לעשו להיות שולט בנו שרק אם נקל ראש במצוות ועבודת ה' נעשה עשו נקל להכות בעם ישראל. אם עם ישראל עוסקים בתורה ניטל כוחו של עשו. ולכן לענ"ד עשו היה תאום ליעקב והם נולדו ליצחק שהוא מידת הגבורה שבחסד, ועשו הוא מידת הדין וכיוון שהוא מכה את עם ישראל גורם להם לחזור בתשובה ולמעשה התוצאה היא חסד גמור, אע"פ שאין כוונתו לכך, כמו שראינו אצל המן רשע שהיה רודף כבוד ובשביל כבודו ראה שמרדכי אינו כורע ומשתחווה לו ולכן רצה להשמיד את עם ישראל וכאשר נתהפך המצב ע"י חזרתם בתשובה של עם ישראל, ציווה אחשוורוש מהמן להרכיב את מרדכי על סוס בלבוש מלכות ולקרוא לפניו "ככה יעשה לאיש אשר המלך חפץ ביקרו".
פה קשה להבין איך המן בשביל כבודו רצה להשמיד עם שלם, כעת שנרמס כבודו ע"י ציווי המלך, הוא לא מתאבד ופה יש לימוד על התנהגות האדם. ואע"פ שכולם הכירו את המן למרות שהוא לבש בגדי מרדכי, המן שכנע את עצמו שהוא זה מרדכי ומרדכי זה הוא. ורואים מכאן כמה אדם מסוגל לרמות את עצמו בשביל הכבוד.
מסביר בעל החתם סופר ברוב טעם שהמן ידע שאם הוא יתאבד תתבטל הגזירה מעל עם ישראל כיוון שחוק המלכות קובע שאם אחד השרים מת -מתבטלות כל הגזירות והמן שהיה שונא לעם ישראל היה מוכן לסבול את הבושה הגדולה ביותר בחייו ובלבד שלא תתבטל הגזירה.זהו שאומר רשב"י "שונא עשו ליעקב" ה' יצילנו ויגאל אותנו במהרה בימינו אמן.
יהי רצון שנתחזק בעבודת ה' יתברך ובכך נזכה לגבור על כל אויבינו ונזכה לישועה ובבניין ירושלים במהרה בימינו אמן סלה.


נכתב ע"י: הרב רון יוסף הי"ו

שבת שלום ופורים שמח!


לעילוי נשמת רבינו ועטרת ראשנו הגר"ע יוסף בן ג'ורג'יה זצוק"ל

לעילוי נשמתם של כל היהודים אשר נרצחו בפעולות הטרור והאיבה הי"ד

לעילוי נשמת אליאב גלמן הי"ד

לעילוי נשמת טוביה ינאי ויסמן הי"ד

לעילוי נשמת הדר כהן הי"ד

לעילוי נשמת דפנה מאיר הי"ד

לעילוי נשמת אמיר מימוני ז"ל בן אילה ואפרים (פרג'י)

לעילוי נשמת הלל רודיך

לעילוי נשמת שארה מרים ז"ל בת יפה אלה

לעילוי נשמת סיון בת שבע מזרחי

לעילוי נשמת ראובן פרץ בן עליה ז"ל

לעילוי נשמת טליה בת סיגלית ז"ל

לעילוי נשמת ונצחיה בת שמחה ז"ל

ולרפואת :

רומן בן אלה

ציון בן מרגלית

זאב בן רחל

וכל שאר חולי עמו ישראל !


זמני השבת:
http://www.yeshiva.org.il/calendar


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  

עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום נושמים יהדות

עמוד 1 מתוך 1 [ הודעה אחת ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא


מנהל: צוות: דת ואמונה


עבור ל:  

פרשת ויקרא + שבת זכור + מגילת אסתר + זמני השבת


היכל התהילה | דירוגים | הצוות
צור קשר | תנאי שימוש | רדיו מזרחית | מילים לשירים | חדשות המוסיקה | מוסיקה מזרחית | שירים במזרחית
Powered By PHPBB Copyright Noshmim Mizrahit 2003-2011 © All right reserved
שיווק הפרסומות באתר זה מופעל על ידי @.מ.י - שירותי מדיה וסליקה באינטרנט
רוצה לפרסם באתר זה? שלח אלינו מייל לקבלת הצעה משתלמת במיוחד