נושמים מזרחית
שלום אורח, הרשמה לפורום | הוסף למועדפים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי | שכחתי סיסמה

פרשת ויחי + זמני שבת F2H הורדה ישירה מילים צלצול פלייבק רמיקס יוטיוב

עמוד ראשי חדשות המוסיקה מילים לשירים
עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום נושמים יהדות




עמוד 1 מתוך 1 [ הודעה אחת ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא

פרשת ויחי + זמני שבת

מחבר הודעה
 נושא ההודעה: פרשת ויחי + זמני שבת
הודעהפורסם: 25 דצמבר 2015, 08:03 
מחובר
מנכ"ל
מנכ"ל
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 30 יוני 2003, 12:43
הודעות: 93853
לייקים: 8553 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)



בס"ד

השבת בע"ה נקרא את פרשת ויחי.

מאת הרב רון יוסף הי"ו

"ויחי יעקב בארץ מצרים שבע עשרה שנה" – ויחי גימטריא דל בחינת "אשרי משכיל אל דל ביום רעה ימלטהו ה' " כתוב בספרים הקדושים אין דל אלא חולה שכתוב בשמואל ב' (י"ג/ד) "ויאמר לו מדוע אתה דל בן המלך" שנראה כחוש ורזה, ואשרי אותו אדם שילך לבקר את החולה וכן "ביום רעה ימלטהו ה'" ויינצל מדינה של גיהנום שנאמר "וגם רשע ליום רעה" וכן אמר יעקב לפרעה "מעט ורעים היו ימי שני חיי" כלומר למעט את ימיו שהיו 130 שנה מלאי ייסורים, שכן יעקב היה גלגול של אדם הראשון ובא לתקן 130 שנה שפירש אדם הראשון מאשתו, והיה יעקב אבינו במצרים 17 שנה גימטריא טוב ופעמיים טוב גימטריא ויחי.

רואים מזה כמה נסתפק יעקב שראה את בניו איתו, כל הצער נראה דל בעיניו לעומת השמחה שיש לו כעת. וגם נראה בעיניו דל שקרבו ימיו למות, ויעקב אבינו מבקש מיוסף " שים נא ידך תחת ירכי ועשית עמדי חסד ואמת, אל נא תקברני במצרים" מבקש יעקב מיוסף חסד שאין עמו תמורה שכן חסד עם המתים הוא חסד של אמת ולכאורה מילת אמת מיותרת, אבל מוסיף את המילה אמת בקשר ל"אל נא תקברני במצרים" כלומר אומר לו יעקב: אדם שקובר את המת זה גם כבוד החיים שכתוב בגמרא במסכת סנהדרין מ"ו: קבורה משום בזיונא דחיי היא כלומר זה שקובר את מתו מונע מעצמו בושה אבל זה שיוסף יקבור את יעקב במערת המכפלה זה חסד של אמת כי זה לצורך המת ממש לפי בקשתו.

"ויאמר השבעה לי" ועוד השביע אותו יעקב כדי למנוע את כל המתנגדים לזה שיעקב יוצא ממצרים והסיבה כיוון שכאשר יעקב בא למצרים פסק הרעב ולכן יחששו המצרים שאם יוצא יעקב מארץ מצרים יחזור הרעב ולכן יתנגדו לבקשת יוסף ופרעה בראשם.

"ויאמר ליוסף הנה אביך חולה" לא מצאנו לפני כן מילת חולה אלא ביקש יעקב מהקב"ה שיוכל לברך את בניו טרם מותו ורצה שיהיה סימן לו ולבניו שיתכוננו לזה שהוא יעזוב אותם ולכן התחיל אצל יעקב החולי כסימן למוות.

יוסף בא אליו עם שני בניו ויעקב אומר לו "אפרים ומנשה כראובן ושמעון יהיו לי" ולמעשה הוציא את יוסף מכלל השבטים אלא שיוסף היה בחינת נפש דיעקב שכתוב "אלה תולדות יעקב יוסף" כיוון שיוסף היה צריך להוליד 12 שבטים אבל ירדו לו 10 טיפות כאשר היה אצל פוטיפר שכתוב "ותשב באיתן קשתו ויפוזו זרועות ידיו" ולכן כלל יעקב את שני בניו עם השבטים ואמר "לי הם" שייך אותם אליו כמו ראובן ושמעון.

וכעת מזכיר ליוסף שרחל אמו נקברה דווקא בדרך אבל אומר לו שהכל על פי הדיבור כדי שזכותה תעמוד לעם ישראל כאשר יצאו בגלות היא תאמר לה' אני גיליתי לאחותי את הסימנים למנוע ממנה בושה ולכן היא התחתנה ראשונה עם יעקב אבינו, ואם אני הכנסתי צרתי לביתי ושתקתי, אתה יכול לסלוח להם על עבודה זרה שעבדו שאין בה ממש.

וכאן מראה יעקב ליוסף שבגלל הדודאים שלקחה רחל מלאה, זכתה שיוסף קיבל בכורה ע"י שני בניו ולא נענשה על כך שלא נקברה עימו. בתחילה מברך יעקב את אפרים ומנשה בשם אלוהים שכתוב: "האלוהים אשר התהלכו אבותי לפניו" ולכן שיכל את ידיו כיוון שהשכינה ממולו כלומר,השמאל שלו היא ימין השכינה, ולאחר מכן ברך אותו "המלאך הגואל אותי מכל רע יברך..." וכאן מעיר לו יוסף שברך את אפרים בימינו ואת מנשה בשמאלו. אבל יעקב עונה לו שהקטן יהיה גדול מאחיו. ומדוע? כיוון שאפרים היה עוסק בתורה ומנשה היה שר צבא, ואדם שלומד תורה יכול לדעת את כל החכמות, וזה דרך חיים לדורות הבאים. וכעת מברך אותם שעם ישראל יברכו את בניהם שיהיו כמו מנשה ואפרים "ישימך אלוהים כאפרים וכמנשה" והכוונה במידות טובות, שהם מראים מהי אחווה אמיתית בעם ישראל שתהיה דומה לאפרים ומנשה וילמדו מהם, שכן אפרים שקיבל ברכה לפני מנשה הבכור ולא נתגאה על אחיו ומנשה שקיבל ברכה שני ולא נתקנא באפרים.

"ואני נתתי לך שכם אחר על אחיך" שכן על זה ששלחתי אותך לשכם ואמרתי לך "הלא אחיך רועים בשכם" ולא סירבת למרות שידעת שהם שונאים אותך וגם משם באה הסיבה שנמכרת לישמעאלים, לכן אתה תקבל את שכם יותר מאחיך ולכן נקבר שם יוסף הצדיק ורמוז בתהילים "הלוך ילך ובכה נשא משך הזרע" משך אותיות שכם, לשם הלך נמכר ושם נקבר.

"ויקרא יעקב אל בניו ויאמר האספו ואגידה לכם" רומז להם שתמיד יהיו ביחד וזה מה שיחזק אותם וישמור אותם באחרית הימים "הקבצו ושמעו בני יעקב" רומז לשני גלויות "ושמעו אל ישראל אביכם" רומז גאולה שלמה בחינת "כי שרית עם אלוהים ועם אנשים ותוכל".

ראובן אותיות בר און, בן מלא כח, שכן הבכור מקבל את כל כוחו של אביו ולכן הוא ראוי למלכות וכהונה ונותן עצה לראובן להיות יותר שקול. שמעון ולוי אותיות לווי ושר עוון כיוון שהם ביחד הם מצטרפים לעון ולכן אחר אפם, יהודה אותיות הודיה ש"מודה ועוזב ירוחם" יהודה שהודה בתמר ואמר "צדקה ממני" ולכן "לא יסור שבט מיהודה עד כי יבוא שילה" עד ביאת משיח.

זבולון אותיות נ' זבול נ' רומז מדת נצח, זבול רומז בית תפארתנו שהם תומכים בתורה. יששכר אותיות יש שכר שמתברך בשי עולמות וכלל איתו את זבולון שתמך בו כמו אדם שלומד תורה ואשתו גם זוכה בעולם הבא כמוהו. דן לשון דין ולכן הוא כמו נחש, מובא בזוהר מעשה שכאשר יש דין על אדם היה נשלח אליו נחש להכישו ואם הוא עושה תשובה ומשנה דרכיו מתבטל הדין. גד אותיות דג כמו שאין בדג עין הרע כיוון שאינו נראה וגד יש לו מזל טוב ואין בו עין הרע. נפתלי אותיות תפן לי שפונה אל ה' "הנותן אמרי שפר". יוסף זה לשון מוסיף והולך ולכן "בן פורת יוסף בן פורת עלי עין" שמוסיף ואין שולטת בו עין הרע . בנימין אותיות בן ימין שבחלקו נבנה בית המקדש שהשפיע חסד לכל העולם.

שבת שלום!

לעילוי נשמת רבינו ועטרת ראשנו הגר"ע יוסף בן ג'ורג'יה זצוק"ל

לעילוי נשמתם של כל היהודים אשר נרצחו בפעולות הטרור והאיבה הי"ד

לעילוי נשמת הלל רודיך

לעילוי נשמת סיון בת שבע מזרחי

לעילוי נשמת ראובן פרץ בן עליה ז"ל

ולרפואת :

רומן בן אלה

ונצחיה בת שמחה

ציון בן מרגלית

זאב בן רחל

טליה בת סיגלית

ורד בת שמחה פרץ

וכל שאר חולי עמו ישראל !


זמני השבת:
http://www.yeshiva.org.il/calendar


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  

עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום נושמים יהדות

עמוד 1 מתוך 1 [ הודעה אחת ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא


מנהל: צוות: דת ואמונה


עבור ל:  

פרשת ויחי + זמני שבת


היכל התהילה | דירוגים | הצוות
צור קשר | תנאי שימוש | רדיו מזרחית | מילים לשירים | חדשות המוסיקה | מוסיקה מזרחית | שירים במזרחית
Powered By PHPBB Copyright Noshmim Mizrahit 2003-2011 © All right reserved
שיווק הפרסומות באתר זה מופעל על ידי @.מ.י - שירותי מדיה וסליקה באינטרנט
רוצה לפרסם באתר זה? שלח אלינו מייל לקבלת הצעה משתלמת במיוחד