נושמים מזרחית
שלום אורח, הרשמה לפורום | הוסף למועדפים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי | שכחתי סיסמה

פרשת וישב + זמני השבת F2H הורדה ישירה מילים צלצול פלייבק רמיקס יוטיוב

עמוד ראשי חדשות המוסיקה מילים לשירים
עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום נושמים יהדות




עמוד 1 מתוך 1 [ הודעה אחת ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא

פרשת וישב + זמני השבת

מחבר הודעה
 נושא ההודעה: פרשת וישב + זמני השבת
הודעהפורסם: 04 דצמבר 2015, 07:52 
מחובר
מנכ"ל
מנכ"ל
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 30 יוני 2003, 12:43
הודעות: 93805
לייקים: 8248 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)



בס"ד

השבת בע"ה נקרא את פרשת "וישב" (בראשית ל"ז - מ"א)

את פרשת וישב קוראים בדרך כלל בשבת שלפני חנוכה.
בשנים שבהן יש בחנוכה שתי שבתות, קוראים את פרשת וישב בשבת הראשונה.
בשנים שבהן יום א' של חנוכה חל ביום ו', קוראים את הפרשה ביום ב' של חנוכה.

"וישב יעקב בארץ מגורי אביו, בארץ כנען" (ל"ז, א') –
מפרש המדרש שביקש יעקב לישב בשלווה, קפץ עליו רוגזו של יוסף, והלא עבר יעקב אבינו הרבה ניסיונות קשים ולא אמרו עליו בלשון רוגז, אלא שבכל הניסיונות של יעקב אבינו לא נסתלקה ממנו השכינה וכעת כאשר אמרו לו "הכר נא את הכתנת בנך היא" נסתלקה ממנו שכינה ומפה נבין דברי המדרש שכעס יעקב אבינו ואמרו חז"ל: כל הכועס כאילו עובד ע"ז כלומר ניכר בו חסרון אמונה שהכל מאיתו יתברך.
ולמה כעס יעקב? אלא שכעס על עצמו ברגע שהודיעו לו על יוסף, אמר יעקב עד עכשיו הייתי סבור שאני צדיק ועכשיו אני רואה שאני רשע, שכן שלוחי מצווה אינם ניזוקין, והרמב"ם פסק אם האב רשע אין הבן חייב בכבודו והרי יוסף ניזוק בגללי.
ד"א, קשה להבין האם יעקב רק כעת ביקש לישב בשלווה ומה בא להגיד לנו המדרש? ונלע"ד שיעקב אבינו חשב שאולי כעת יתקיים הפסוק (ל"ב/י"ג) "ואתה אמרת הטב היטב עמך" כיוון שהגיע לחברון מקום מגורי אבותיו יסתיימו כל תלאותיו.
ועוד, אומר המדרש 'קפץ עליו רוגזו של יוסף' לשון המדרש רוגז וזה בחינת 'לעולם יהא אדם מרגיז יצר טוב על יצר רע' ואמרו חז"ל 'אם פגשך מנוול זה משכהו לבית המדרש אם אבן הוא נימוח' כיוון שאדם שעוסק בתורה הקדושה שהיא התגלות ה', רואה ומבין שהכל מאיתו יתברך. ופה רואים מכירתו של יוסף שנעשית ברצון ה' כדי שלא ירד יעקב למצרים בשלשלאות של ברזל אלא ברצונו הוא כדי לפגוש את יוסף וזה בחינת לראות את הטוב שברע, ועוד שמכירתו של יוסף גורמת לזעזוע משפחתי, חרטה של אחיו על מעשיהם ואפילו יעקב אבינו מאשים את עצמו שזה מה שאמרו רבותינו להרגיז יצר טוב על יצר רע.
רואים שיוסף יש לו תכונות של מנהיג שכתוב "היה רועה את אחיו בצאן" ולא כתוב עם אחיו אלא 'את אחיו' שהיה מנהיג אותם ומוכיחם בדברים "והוא נער את בני בלהה" עם בני המשפחות נהג כמו נער כלומר בחביבות ומקרבם אליו.
"וירא יוסף את דבתם" ונלע"ד שהיה מביא דוגמאות בלשון שאלה למשל האפ מותר לאכול איבר מן החי? ומכאן היה אביו מבין במה דברים אמורים.

יוסף גם מקבל מסר אלוהי בחלום ורואים מכאן שהוא במעלה גדולה מאחיו גם לפי אופי החלומות.
בחלום הראשון כתוב "והנה אנחנו מאלמים אלומים בתוך השדה" ויש פה שתי בחינות, אחת שדה בחינת עולם הזה 'ומאלמים אלומים' בחינת 'ואספת דגנך'
"והנה קמה אלומתי" יוסף מתעלה מעל אחיו ומחזק הפסוק במילים 'וגם נצבה'
"והנה תסובינה" זה רומז על הסיבה שה' מסובב, ובגין חוסר מזון, אחיו של יוסף באים למצרים לשבור בר ומשתחוים ליוסף
החלום השני "והנה השמש והירח ואחד עשר כוכבים משתחוים לי" מרמז על השלב הבא שבו גם אביו של יוסף
וכל בני ישראל משתוים ליוסף ופה אביו מופיע בצורת שמש ואחיו כוכבים מבאר שזה רצון ה' וגזירה היא מלפניו
ועוד שמכאן יעלו במעלתם הרוחנית ולכן הם מופיעים ככוכבים.
אחיו של יוסף הולכים לרעות את צאן אביהם בשכם ויעקב אבינו שולח את יוסף לראות מה שלומם ורבותינו עוסקים בדבר מדוע יעקב שולח את יוסף לשכם שיגוע שזה מקום מועד לפורענות שאפילו רמוז בתהילים בפסוק 'אויה לי גי גרתי משך שכנתי באהלי קדר, רבת שכנה לה נפשי עד שונא שלום' ונלע"ד משך בשינוי אותיות זה שכם, שאויה לו ליעקב מיום שהגיע לשכם, אם כן מדוע יעקב שולח את יוסף לשם? ונלע"ד שזה כיוון שידע יעקב אבינו שאחיו שונאים אותו ורוצה להראות להם את חיבתו של יוסף אליהם שהולך לראות מה שלומם אפילו במקום סכנה, ומכיון שידע ששלוחי מצווה אינם ניזוקין
ולכן נבין מכאן מדוע דייק יעקב אבינו בהסבירו ליוסף 'אחיך רועים בשכם' ומציין את המיקום ואומר 'לכה ואשלחך
אליהם' כלומר לך תהיה שליח מצווה וראה את שלום אחיך ואת שלום הצאן להשיבני דבר. לאחר שיראה את שלומם, יחזור להודיע ליעקב אבינו כלומר יהיה שליח מצווה גם בחזרתו.

במעשה יהודה ותמר רואים מעלתה של תמר שהיא מוצאת להישרף והיא אומרת "לאיש אשר אלה, לו אני הרה" מכאן אמרו רבותינו: נח לאדם שישליך עצמו לכבשן האש ואל ילבין פני חברו ברבים, והשאלה מה נתבזה? אלא שתמר ראתה מול עיניה שתי ברירות: או להישרף בעולם הזה זמן קצר או להפסיד את העולם הבא, ולמרות שהצדק היה איתה לא רצתה לפגוע ביהודה.
גם את גדלותו של יהודה רואים כאן אע"פ שבגללו באו להוציא את תמר לשריפה, אך כאשר היא נתנה לו אפשרות להעלים את אשמתו בדבר, הוא הודה קבל עם ועדה ואמר "צדקה ממני" כלומר ממני המעשה ואמרו רבותינו שבזה זכה יהודה שיצאו ממנו מלכים כי כדי להיות מלך צריך גם לדעת להודות בטעות.
ה' יצילנו מטעויות וילמדנו ללכת בדרכיו ולשמור חוקיו ומשפטיו הטובים אמן.

קרדיט: הרב רון יוסף

שבת שלום!

לעילוי נשמת רבינו ועטרת ראשנו הגר"ע יוסף בן ג'ורג'יה זצוק"ל

לעילוי נשמתם של כל היהודים אשר נרצחו בפעולות הטרור והאיבה הי"ד

לעילוי נשמת הלל רודיך

לעילוי נשמת סיון בת שבע מזרחי

לעילוי נשמת ראובן פרץ בן עליה ז"ל

ולרפואת רומן בן אלה

ונצחיה בת שמחה

ציון בן מרגלית

ורד בת שמחה פרץ

וכל שאר חולי עמו ישראל !


זמני השבת:
http://www.yeshiva.org.il/calendar


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  

עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום נושמים יהדות

עמוד 1 מתוך 1 [ הודעה אחת ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא


מנהל: צוות: דת ואמונה


עבור ל:  

פרשת וישב + זמני השבת


היכל התהילה | דירוגים | הצוות
צור קשר | תנאי שימוש | רדיו מזרחית | מילים לשירים | חדשות המוסיקה | מוסיקה מזרחית | שירים במזרחית
Powered By PHPBB Copyright Noshmim Mizrahit 2003-2011 © All right reserved
שיווק הפרסומות באתר זה מופעל על ידי @.מ.י - שירותי מדיה וסליקה באינטרנט
רוצה לפרסם באתר זה? שלח אלינו מייל לקבלת הצעה משתלמת במיוחד