נושמים מזרחית
שלום אורח, הרשמה לפורום | הוסף למועדפים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי | שכחתי סיסמה

***מדוע חרדים לא...?*** F2H הורדה ישירה מילים צלצול פלייבק רמיקס יוטיוב

עמוד ראשי חדשות המוסיקה מילים לשירים
עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום נושמים יהדות




עמוד 1 מתוך 1 [ 2 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא

***מדוע חרדים לא...?***

מחבר הודעה
 נושא ההודעה: ***מדוע חרדים לא...?***
הודעהפורסם: 24 מרץ 2008, 18:45 
מנותק
נושם מתקדם
נושם מתקדם
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 13 מרץ 2008, 16:37
הודעות: 1191
מיקום: אין עוד מלבדו 4/1
לייקים: 6 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)



בס"ד


גיוס בני הישיבות לצבא


אחת השאלות המצויות, הנשאלת לעיתים מתוך תרעומת ולעיתים מתוך רצון להבין, זוהי שאלת גיוסם של בני הישיבות. מדוע אין הם מתגייסים לצבא? מדוע אינם נושאים בעול השמירה על חיי העם וגבולות הארץ? כיצד יתכן שאחרים מסכנים את חייהם בפטרולים ומרדפים בעוד אלה מתענגים על לימודם באותה שעה בבית המדרש?
אכן במבט שטחי שאלות נוקבות, אך קודם שניגש לתשובה, אשאל נא אותך, קורא נכבד:
האם יתכן שציבור אשר הקדיש את חייו לאותה תורה אשר הנחילה לאנושות את ערכי אהבת הזולת וחובת שמירת חייו ורכושו, מתוך דרישות גבוהות של רגישות ועדינות מירבית כלפי הזולת, האם יתכן שדווקא במקום שאחרים מסכנים את חייהם, יתחמק ציבור זה מחובתו? ואם יטען מישהו שהציבור הפשוט איננו מסוגל לעמוד בניסיון, הכיצד יתכן שגדולי התורה הידועים בזהירותם הרבה להורות על פי דברי התורה בלבד, כיצד הם מורים כן כאיש אחד?! הייתכן שהיהודי הנצחי אשר השליך עצמו לכבשן האש למען מצוות תורתו יפקיר את אחיו?
והרי התשובה כפשוטה ללא כחל ושרק.


כל הרעיון של נושא גיוס בני ישיבות מבוסס על 5 עקרונות, מי שמקבל את העקרונות הללו הנושא של בני ישיבות הוא פועל יוצא.
מי שלא מקבל את 5 העקרונות הללו, עם העקרונות הוא צריך להתווכח וזה נושא לדיון אחר.
העקרונות הם כאלה:
יש אלוקים – מתוך הכרה שכלית וידיעה ברורה אנו יודעים כי יש בורא לעולם שמנהיג את העולם ומשגיח עליו וברא את העולם לתכלית מסוימת.
יש חומר ורוח בעולם – דהיינו יש מציאות רוחנית, לא מציאות חומרית כמו שאנו מכירים. למשל יש אדם. לפי השקפה אחת האדם הוא רק גוף, לפי השקפה הדתית האדם הוא גוף ונשמה יש בו גם מציאות רוחנית, בכל דבר חומרי יש מציאות רוחנית.
יש יחסי גומלין בין חומר ורוח בעולם – פעולות בעלות משמעות רוחנית משפיעות תוצאות גשמיות.
וכך נאמר בתורה (ויקרא כג):
''אם בחוקותי תלכו ואת מצוותי תשמרו'',
(-פעולות בעלות משמעות רוחנית).
''ונתתי גשמיכם בעיתם, ונתנה הארץ יבולה''
(-פרנסה בשפע. תוצאה גשמית).
''ונתתי שלום בארץ, ושכבתם ואין מחריד''
(-לא תהיה התגרות של אומות אחרות. תוצאה גשמית).
''ורדפתם את אויבכם, ונפלו לפניכם לחרב''
(-אם תצאו ביוזמתכם לכבוש. תוצאה גשמית).
''ופניתי אליכם והפריתי אתכם''
(-לא יהיו עקרים ועקרות. תוצאה גשמית).
''ואכלתם ישן נושן, וישן מפני חדש תוציאו'' וכו'.
(-תשרה הברכה במזון. תוצאה גשמית).
האדם מפעיל את יחסי הגומלין של חומר ורוח בעולם – האדם שיש בו חומר ורוח, הוא נמצא ב"צומת" שמפעילה את יחסי הגומלין בין החומר והרוח בעולם.
תורת ישראל היא ספר ההוראות: כיצד להפעיל את מערכת יחסי הגומלין של חומר ורוח בעולם.
מי שמקבל את 5 העקרונות הללו ומבין אותם, יודע אותם ומאמין בהם צריך לשאול את תורת ישראל:
כיצד מפעילים מערכת מכונת מלחמה יהודית.

ותורת ישראל אומרת כך: העם בישראל צריך להתחלק לחיילים מכל הסוגים, לחיילים שיושב בשעת המלחמה, וחיילים שנלחמים. החיל צריך להילקח מכל קצוות העם, במצב אידיאלי של עם ישראל, קרוב לוודאי שחלוקת הנטל תהיה שווה, החיל של בני ישיבות יילקח מכלל האוכלוסייה והחילות האחרים יילקחו מכלל האוכלוסייה.

- בסנהדרין דף מ"ט ע"א כתוב: "אלמלא דוד (שהיה לומד תורה) לא עשה יואב מלחמה ואלמלא יואב (שלחם) לא עסק דוד בתורה".
- ובגמרא במסכת מכות דף י' ע"א כתוב: "עומדות היו רגלינו בשעריך ירושלים" - אם לא שערי ירושלים העוסקים בהלכה לא היו יכולות רגלינו לעמוד במלחמה.
- וכן עולה מהמשנה ב"ראש השנה": וכי ידיו של משה עושות מלחמה וכו' וכפי שנאמר בפרשת בחוקותי: "אם בחוקותי תלכו" פירוש רש"י: "שתהיו עמלים בתורה" שאז "ונתתי שלום בארץ... וחרב לא תעבור בארצכם".
- ובגמרא במסכת נדרים דף ל"ב ע"ב מובא שאברהם אבינו נענש מפני שגייס ת"ח למלחמה.
- ובמדרש בפרשת שלח כתוב שבמלמת מדין גייס משה רבינו 36,000 לוחמים, 12,000 שלח למלחמה 12,000 לעורף וכל ענינו, ו- 12,000 לתורה ולתפילה. ? למרות שהיו אז עוד קרוב ל 600,000 איש שעסקו בתורה, רצה משה רבינו להראות לדורות שמתוך חיל הלוחמים יש להקדיש שליש לתורה ולתפילה, זהו האומדן שניתן אז.
- ''מה אור מאיר לעולם, אף תורה מגינה על העולם''. (תלמוד, סוטה כא,א)


אך בימינו אין המצב כך, ואין שוויון בין שתי החילות: חיל תורני שלומד וחיל צבאי שנלחם.
אך המצב בימינו, מוכיח כך: החיל הצבאי שנלחם רב יותר מהחיל הצבאי שלומד. זאת אומרת, שחיילים שנלחמים הם רבים יותר מתלמידי ישיבות, והרי לנו מצב של אי-שוויון. אך בכל זאת טוענים על הציבור שומר המצוות שהוא משתמט ואינו מתגייס. והרי תמהני על אותם אנשים, שהרי יש למלא את המכסה של בני הישיבה ולא של הצבא, שהרי הצבא נמצא בעודף ומכיל הרבה יותר אנשים מאשר אותם הלומדים בישיבות, והרי לפי התורה יש לעשות שוויון.
נמצא: לא היהודים שומרי המצוות הם המשתמטים, אלא היהודים שאינם שומרי תורה ומצוות שהולכים לצבא, כאשר יש בו מספיק אנשים, ומשתמטים מן הישיבות שלא מכילות מספיק אנשים בשביל ליצור מצב שוויוני, כפי שאומרת התורה.

בן תורה העוסק בתורה בזמן שחברו בן גילו מתגייס לצבא, על אף העובדה שדווקא התורה מחנכת את האדם להיות זהיר ומתחשב יותר בזולת, הרי זה משום שיודע הוא אמת מציאותית אשר חברו לא זכה לדעתה.
הוא יודע שהצלת והצלחת חברו המתגייס והעם כולו תלויים בחוסן הרוחני הנובע מלימוד תורת הבורא יתברך. משום כך הוא גם מוכן לספוג עלבונות והשמצות מהתקשורת ובעקבותיה מהחברה המכנה אותו כ''פרזיט'' ו''משתמט''. בלבו פנימה הוא בז למערכת התקשורתית - תשקורתית המזינה את העם במילים נבובות. הוא הרי יודע בוודאות גמורה סוד אמיתי וברור, אשר אין התקשורת מוכנה להניחנו ללמד את ההמון. הוא יודע את סוד גורם הניצחון של עם ישראל. לימוד התורה!
וכשם שאדם חכם ומשכיל לא יזלזל בתפקידם החשוב של אנשי המטכ''ל הנמצאים בעורף בעת הקרב ומתכננים את המערכה, ובודאי שאיש לא יבוא בטענה כנגד קניינים מחיל אספקה הנשלחים בעת הקרב לחו''ל לספק נשק ודלק שאזלו ללוחמים בחזית, אלא אדרבה, כל אזרח וחייל ישמח על שיש מבינים ומומחים היודעים כיצד לבצע משימות אלה על הצד הטוב ביותר וגם יודה להם על כך, כך לא יזלזל היהודי האינטלקט המאמין בה' ובתורתו, בתפקידם החשוב של חיל האנרגיה החיובית והחוסן הרוחני של העם, הנקראים בשם המפורסם יותר: ''בני ישיבות''. אלא אדרבה, ישמח מאד על שיש מבינים ומומחים אשר הקדישו את זמנם (ולא מעט מתוכם, את כל חייהם!) לעיסוק רוחני גבוה וחשוב זה, אשר בו תלוי סוד הקיום והשימור הנצחי של עמנו עם ישראל..

עד כאן הוצגה בקצרה התשובה הנכונה והאמיתית לשאלת גיוס בני הישיבות. אולם אי אפשר להתעלם משלש נקודות חשובות נוספות. (אשר יש להדגיש שמנקודת מבט משפטית - חילונית הן בעלות משקל רב, ואפשר להשתמש בהן כתשובה למי שאין השכלתו רחבה דיה בכדי להבין את הנ''ל. אך האמת חייבת להיאמר שלא הן אלו הסיבות שמביאות את בני התורה לשקוד על לימודם בהיכלי הישיבות בשעה שבני גילם מוסרים נפשם למען העם). ואלו הן:

א. בכל מדינות העולם מקובל שאנשי הדת והרוח של האומה פטורים משירות צבאי, מתוך הבנה שהאינטרס הלאומי מחייב להניח לעוסקים בתחום הרוחני של הלאום להתפתח בתחומם, ולא לפגוע ברמת התפתחותם באמצעות הפעילות הצבאית שמטבעה איננה כל-כך עדינה. אין שום סיבה שדווקא אצל העם אשר הנחיל לאנושות את ספר הספרים, ואתו את ערכי הרוח האוניברסאליים, יהיה המצב שונה. ואדרבה, מורכבות ועומק התורה האלוקית אשר כל הדתות רק ניסו לחקותה, מחייבות ריכוז ורצף כידוע לכל מי שעוסק בה כראוי.

הפסקות באמצעות שירות צבאי ימחקו כל אפשרות של צמיחת גדולי תורה בסדר גודל הראוי להנהיג על פי דעת תורה ופסיקה הלכתית. (אגב, בהשפעת סגנון הדיבור המגמתי של התקשורת בארץ, השתרשה טעות אצל המון העם בנושא זה, והם סבורים שהלומדים בישיבות מקבלים פטור משירות צבאי. הדבר איננו נכון. החוק מאפשר ללומד הישיבה רק לדחות את גיוסו בשנה אחת, כאשר לאחר שנה נדרש הוא להתייצב בלשכת הגיוס. ורק אם ממשיך הוא בלימודיו, הרי הוא רשאי לחדש את הדחייה לשנה נוספת. וכן הלאה. כלומר, אם וכאשר הוא מפסיק את לימודיו, חלה עליו חובת הגיוס ככל אזרח אחר. ואכן, לא מעט תלמידי ישיבות מתגייסים בסופו של דבר. אך את זאת התקשורת, כדרכה, מעלימה ביודעין. ועוד נקודה חשובה למחשבה. האם התואר ''משתמטים'' השימושי כל כך בתקשורת הישראלית אכן ראוי הוא לבני-הישיבות הדוחים את גיוסם בתוקף החוק המאפשר להם זאת, או לאותם כ30%- לא-דתיים המשתמטים באמת מגיוס בכל שנתון, כנגד החוק?).

ב. בהתאם לכללי היסוד של הדמוקרטיה, אין לכפות על אדם לשהות במקום אשר אווירתו נוגדת את אמונתו. לצערנו, המצב הרוחני העגום השורר בקרב מחנות הצבא, איננו סוד. חילולי השבת, מצב הצניעות, סגנון הדיבור, צורת ההתנהגות, אפשרות לתפילה מסודרת כדין וכו', רחוקים מלהיות מותאמים לאורחותיו, השקפתו ואמונתו של שומר המצוות. אמנם יש להדגיש שאם זו היתה כל הסיבה, היינו אנו, ציבור שומרי המצוות, דורשים בעוז הקמת מסגרות צבאיות נפרדות העונות על כל הדרישות היהודיות - תורניות.

ג. שלטונות הצבא, והדרג המדיני הבכיר, פשוט מתנגדים לגיוס תלמידי הישיבות. ובהם, איש איש וסיבותיו: יש המתנגדים מחשש שמא צה''ל יהפוך למחנה ענק השוקק פעילות של חזרה בתשובה. שהרי אם כיום כאשר מרצה תורני אחד נכנס לצה''ל ומצליח לפקוח את עיניהם של בחורים - חיילים רבים והם חוזרים או בדרך לחזרה בתשובה, מה יהיה אם עשרות אלפים כאלה יכנסו וישהו במחנות עשרים וארבע שעות ביממה במשך שלש שנים? ויש המתנגדים מחמת העלות הגבוהה הכרוכה בתפעול מערכת כשרות מהודרת ושאר תנאים רוחניים כמקום תפילה ושעות תפילה וכו', הנדרשים לציבור המתגייס. יכולים היינו לומר: אם הם אינם מעוניינים לגייס אותנו מה הטענה נגדנו?!?

אך אם זו היתה הסיבה, היינו אנחנו, תלמידי הישיבות, נאבקים בכל תוקף על זכותינו לשרת בצבא ככל אזרחי הארץ.

_________________
יהדות.נט
www.yaadut-net.co.cc


ישמח חתני-נתנאל(אחי)
www.f2h.co.il/649954

אם קיים מישהו בשמיים ששומר אותך ,לא קיים מישהו באדמה שישבור אותך ;)

הקב"ה אנחנו 3> אותך :)


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 24 מרץ 2008, 22:30 
מנותק
ציון לשבח
ציון לשבח

הצטרף: 13 פברואר 2008, 00:50
הודעות: 6013
לייקים: 126 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


בס"ד

תודהה מאמיייייי :D


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  

עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום נושמים יהדות

עמוד 1 מתוך 1 [ 2 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא


מנהל: צוות: דת ואמונה


עבור ל:  

***מדוע חרדים לא...?***


היכל התהילה | דירוגים | הצוות
צור קשר | תנאי שימוש | רדיו מזרחית | מילים לשירים | חדשות המוסיקה | מוסיקה מזרחית | שירים במזרחית
Powered By PHPBB Copyright Noshmim Mizrahit 2003-2011 © All right reserved
שיווק הפרסומות באתר זה מופעל על ידי @.מ.י - שירותי מדיה וסליקה באינטרנט
רוצה לפרסם באתר זה? שלח אלינו מייל לקבלת הצעה משתלמת במיוחד