נושמים מזרחית
שלום אורח, הרשמה לפורום | הוסף למועדפים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי | שכחתי סיסמה

צ-נ-י-ע-ו-ת! בבקשה דחוף.. צריך עזרה! F2H הורדה ישירה מילים צלצול פלייבק רמיקס יוטיוב

עמוד ראשי חדשות המוסיקה מילים לשירים
עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום נושמים יהדות




עמוד 1 מתוך 2 [ 23 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא

צ-נ-י-ע-ו-ת! בבקשה דחוף.. צריך עזרה!

מחבר הודעה
 נושא ההודעה: צ-נ-י-ע-ו-ת! בבקשה דחוף.. צריך עזרה!
הודעהפורסם: 21 מרץ 2008, 10:52 
מנותק
נושם חדש
נושם חדש

הצטרף: 21 מרץ 2008, 10:43
הודעות: 14
לייקים: 0 לייקים
פידבקים: 0 (0%)



בס"ד

מה המצב אחים יקרים!!

טוב תשמעו אז ככה יש אדם יותר נכון אישה שמאוד קרובה אלי!

שהיא מתלבשת בצורה לא צנועה.. עכשיו מה שלא עשיתי היא לא מבינה שזה לא בסדר!!!

אני רוצה שאם תוכלו אחד ממכם לכתוב לי פה איזה דף שיענה על שאלות שאני ישאל ואני ידפיס לה אותו.

איך שהוא אני ידפיס אותו ויביא לה לקרוא ואני מבטיח שאם זה יענה על השאלות בצורה הטובה ביותר היא תחזור בתשובה בזה.

אז ככה..

מה זה צניעות?

למה צריך להתלבש צנוע?

למה מי שלא מתלבשת צנוע מחטיאה את הרבים ומה היא פוגמת בהם.. ואיך היא שורפת את הנשמות שלהם

מה העונש של זאת שמתלבשת לא צנוע.

מה השכר של זאת שמתלבשת לא צנוע.

מה זה עושה בעולמות העליונים.

ואל תחסכו בתנורים גיהנום מלאכי חבלה כלום שתדע הכל ושתדע כמה שזה חמור לא להתלבש צנוע

מה הם גדרי הצניעות ולמה אישה צריכה להתנהג בקדושה

ומה ההבדל בין חולצה קצרה לחולצה עד המרפק למה זה כל כך חשוב

ומה ההבדל בין חצאית קצרה לחצאית עד אחרי הברכים.

למה אסור ללכת לים מעורב ולמסיבות ופאבים ולמקומות של פריצות וזימה ומה העוון והעונש על זה ובמה הם פוגמות אותם בחורות

תסבירו לה שכל הצרות של עם ישראל פיגועים אסונות חיילים זה מזה שהם לא שומרות על עצמם.

תסבירו לה גם כמה חמור עוון זרע לבטלה ופגיעה בשמירת העינים והמחשבה כמה אותו בן אדם והיא יסבלו על זה למעלה

כמה אנשים שהיא שמסתכלים עליה וכולם בקופה שלה

איזה צער זה לנפטרים שרואים אותה בצורה כזאת מלמעלה באיזה חושך רוחני ואיזה רעב הם נמצאים

ואיזה שמח ואושר זה בשבילהם שהיא צנועה.

ולמה צריכה אישה כיסוי ראש.. מה הסגולות בזה.. מה השכר ומה העונש של זאת שאינה שמה כיסוי ראש.

ופעם שמו פה..

מה הרב עובדיה יוסף שליט"א או ההבבא סאלי אני לא בדיוק זוכר אמרו על אחת ממשפחתם של התלבשה כל כך בצניעות.

משהו שיבעירו אם הבגדים שלהם תנור בגיהנום או משהו כזה תכתבו את זה פה.

ושימו עוד איזה סיפור או שתים על כאלה שבאו מעולם האמת בחלום לבנות משפחתם וסיפרו להם על צניעות.

ושימו פה גם קצת דברים מרגשים את בת מלך את יהלום שמרי על הככבוד כל כאלה..

ושימו גם דברים של היגיון שהיא תגיד וואלה הם צודקים יש בזה משהו אמיתי.

תודה רבה נשמות!

ואל תפנו אותי לאתרים כי זה לא עובד אני צריך שתרשמו לי פה ככה ואני ידפיס בדיוק איך שזה לפי השאלות

ומי שיכתוב לי בצורה הכי טובה אם הבחורה הזאת תחזור מזה בתשובה היא והבנים שלה והנכדים שלה שיהיו צנועים וקדושים

זה זכויות שלו!!!!!

תחשבו שאתם סמינר שבא להחזיר את הבחורה הזאת בתשובה...

svh:ob


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: צ-נ-י-ע-ו-ת! בבקשה דחוף.. צריך עזרה!
הודעהפורסם: 21 מרץ 2008, 11:55 
מנותק
נושם זהב
נושם זהב
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 25 אוגוסט 2003, 21:35
הודעות: 34694
מיקום: תלוי מאיזה כיוון באים
לייקים: 3 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


לא כל כך מבין בשאלות האלה....
אבל יש לי 2 משלים נחמדים עם מוסר השכל.

1. איזה חסיד הלך בשוק וראה מישהי לבושה בצורה לא צנועה, כאב לו לראות איך בת ישראל הולכת בצורה חשופה כל כך בלב בשוק, החליט לעשות מעשה.
כשעמדה הבחורה ליד דוכן התפוחים, החסיד הרים תפוח ונתן לה אותו.
הבחורה שאלה לפשר הדבר, והחסיד אמר לה:
"גם חווה לא ידעה שהיא ערומה עד שאכלה מהתפוח".
כמובן שאתה יכול לעשות את זה בצורה של סיפור ואפילו בצורה מוחשית זאת אומרת להביא לה את התפוח ביד ולומר לה את אותם דברים.

2. אם אתה באמת קרוב אליה תשאל אותה בצורה כזאת (כמובן שרק אם אתה קרוב אליה אחרת תעשה מעצמך צחוק) :
במידה והגוף שלך היה סוג של אבן, איזו אבן היית רוצה שהוא יהיה?!
במידה ויש לה טיפת שכל היא תאמר לך שהיא רוצה להיות האבן הכי יקרה בעולם או לחלופין יהלום.
לאחר מכן תשאל אותה היכן מוצאים את היהלומים?
תנסה להוביל אותה למצב שהיא אומרת לך שהן נמצאים מתחת לשכבה עמוקה של בוץ...
וזה הזמן לשאול את השאלה השנייה:
"לאחר שמרימים את היהלום מהבוץ ומנקים אותו, היכן מחביאים אותו?!"
תוביל אותה למצב שהיא אומרת לך עמוק עמוק בכספת, שאף אחד לא ימצא אותו.
ואז זו תהיה הרמה להנחתה כמו שאומרים, ואז תאמר לה:
"אם הגוף שלך היה אמור להיות יהלום למה את לא מתנהגת אליו בצורה כזו?!"
למה כולם צריכים לראות את מה ששייך רק לך?!

אם היא תהיה חכמה מידיי היא גם תאמר לך שיהלום שמים על היד כדי שכולם יראו...
זו גם סוג של הרמה להנחתה, פשוט מאוד תענה לה באלגנטיות:
הטבעת גדולה יותר מהיהלום ועדיין היהלום מושך יותר,
בעולם מקולקל כמו שלנו לא רואים את הטבעת רואים רק את היהלום, וכמו כן לא רואים את הבגדים שלך רואים רק את החלק החשוף.
אז באיזו צורה את רוצה שאנשים יראו אותך, את החלק החשוף שבך או את החלק הפנימי שבך ומעבר לכך...
יהלום מעניקים רק לאחת, ז"א בעל מעניק לאשתו לא לכל אחת.
אותו הדבר, את הגוף שלך רשאי רק אדם אחד לראות וזה בעלך.
במידה ואין לה שכל והיא תענה לך תשובה אחרת, אל תשקיע יותר מידיי מאמץ היא לא תקשיב לך.

_________________
נושם ותיק >>>


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 21 מרץ 2008, 12:53 
מנותק
נושם כבוד
נושם כבוד
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 21 אפריל 2007, 17:47
הודעות: 4183
לייקים: 12 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


בס''ד

הרב עובדיה אמר כי הבת שלו הולכת אני לא יודע עם גם עכשיו
עם פאה נוכרית והרב עובדיה שליט''א אומר שאסור ללבוש את זה לא יודע בדיוק להסביר את זה
אז שאלו אותו הרב אתה מדבר על פאה הבת שלך עם פאה אז הוא אמר לבת שלי יש גהנם
אתה רוצה שגם לבת שלך יהיה??!


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 21 מרץ 2008, 13:06 
מנותק
נושם חדש
נושם חדש

הצטרף: 21 מרץ 2008, 10:43
הודעות: 14
לייקים: 0 לייקים
פידבקים: 0 (0%)


בחייאת תנו לי איזה דף ככה תשובה על זה אני חייב להחזיר אותה על זה בתשובה!

איך שאתם כותבים לי את זה אני מדפיס ומביא לה ..


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 21 מרץ 2008, 13:38 
מנותק
ציון לשבח
ציון לשבח

הצטרף: 13 פברואר 2008, 00:50
הודעות: 6013
לייקים: 126 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


בס"ד

בלי נדר מוצ"ש אני יעלה לך בלי נדר אני מתארגנת לשבת
שיהיה שבת שלום נשמה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 21 מרץ 2008, 14:10 
מנותק
נושם חדש
נושם חדש

הצטרף: 21 מרץ 2008, 10:43
הודעות: 14
לייקים: 0 לייקים
פידבקים: 0 (0%)


טוב אתי אני סומך עלייך החיים שלי הילדה הזאת באצבעות שלך אז תחשבי ותכתבי כל מה שאת

יודעת ויכולה כדי להחזיר אותה בתשובה אם מאהבה אם מתוך שכל אם מתוך פחד לא איכפת לי!


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 21 מרץ 2008, 15:17 
מנותק
נושם מתקדם
נושם מתקדם
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 13 מרץ 2008, 16:37
הודעות: 1191
מיקום: אין עוד מלבדו 4/1
לייקים: 6 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


העלתי פה מלא אשכולות על צניעות זה לא מספיק??!!? :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

תכנס לאשכול שהכנסתי

"***אחותי?את בת מלך !!***"


שיהיה לכולם שבת שלוםםם ומבורךךךך!!

שניזכה להתחזק עוד ועוד ובאמת להיות צנועים גם בלבוש וגם בדיבור :D

_________________
יהדות.נט
www.yaadut-net.co.cc


ישמח חתני-נתנאל(אחי)
www.f2h.co.il/649954

אם קיים מישהו בשמיים ששומר אותך ,לא קיים מישהו באדמה שישבור אותך ;)

הקב"ה אנחנו 3> אותך :)


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 22 מרץ 2008, 17:22 
מנותק
נושם חדש
נושם חדש

הצטרף: 21 מרץ 2008, 10:43
הודעות: 14
לייקים: 0 לייקים
פידבקים: 0 (0%)


כן אבל אין לה מחשב איך אני יראה לך עכשיו אשכולות אני רוצה תשובות מסודרות

לכל מה ששאלתי אחת אחרי השניה.. שאיך שזה אני מדפיס לה והיא תראה מבינה?


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 22 מרץ 2008, 17:46 
מנותק
נושם מתקדם
נושם מתקדם
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 13 מרץ 2008, 16:37
הודעות: 1191
מיקום: אין עוד מלבדו 4/1
לייקים: 6 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


בס"ד

שבוע טוב ומבורך!!

מבינה..

אני ינסה להשיג תשובות כמה שיותר מהר לכל מה ששאלת..


ואני יעלה את זה כאן בע"ה

שיהיה המשך שבוע טוב מבורך לכולנו..

_________________
יהדות.נט
www.yaadut-net.co.cc


ישמח חתני-נתנאל(אחי)
www.f2h.co.il/649954

אם קיים מישהו בשמיים ששומר אותך ,לא קיים מישהו באדמה שישבור אותך ;)

הקב"ה אנחנו 3> אותך :)


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 22 מרץ 2008, 17:49 
מנותק
נושם חדש
נושם חדש

הצטרף: 21 מרץ 2008, 10:43
הודעות: 14
לייקים: 0 לייקים
פידבקים: 0 (0%)


בחייאת בת אל!

תשיגי תשובות אבל בלי חרטות מסביב משהו חותך שאי אפשר להתווכח

וגם שיהיה מרגש ומפחיד את יודעת.

ויעני תעשי לי כמו מאמר כזה אני מדפיס לה את זה

ועליי בע"ה היא מתחזקת מזה וחוזרת מזה בתשובה! וכל רגע שהיא תלך בצניעות זה שכר שלך!


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 22 מרץ 2008, 18:01 
מנותק
נושם מתקדם
נושם מתקדם
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 13 מרץ 2008, 16:37
הודעות: 1191
מיקום: אין עוד מלבדו 4/1
לייקים: 6 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


הבנתי למה התכוונת...בע"ה אני יביא לך עוד הערב תשובות..

שיהיה המשך ערב טוב ושבוע מצויין..

_________________
יהדות.נט
www.yaadut-net.co.cc


ישמח חתני-נתנאל(אחי)
www.f2h.co.il/649954

אם קיים מישהו בשמיים ששומר אותך ,לא קיים מישהו באדמה שישבור אותך ;)

הקב"ה אנחנו 3> אותך :)


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 22 מרץ 2008, 19:32 
מנותק
ציון לשבח
ציון לשבח

הצטרף: 13 פברואר 2008, 00:50
הודעות: 6013
לייקים: 126 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


בס"ד

נשמהה היא לא צריכה לפחד כדי ולהתלבש צנוע להפך היא צריכה להתלבש כך מרצונה
זה לא בעיה להביא לך חומר לימוד והלכות אבל השאלה אם היא מאמינה וזה מה שהיא רוצה לעשות ולא בכפייה
אם היא רוצה תביא לה תאייסי שלי שתשאל כל מה שהיא רוצה נשמה
התורה לא באה להפחיד בדיוק להפך התורה כ"כ יפה שצריך לאהוב אותה לא להיפחד ממנה..

שיהיה לך שבוע טוב נשמה ושבע"ה שהיא רק תתחזק.. :D


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 22 מרץ 2008, 19:46 
מנותק
נושם חדש
נושם חדש

הצטרף: 21 מרץ 2008, 10:43
הודעות: 14
לייקים: 0 לייקים
פידבקים: 0 (0%)


רק הפחדות אין מה לעשות בן אדם צריך יראת שמיים!!!

אישה צריכה לדעת שברגע שהיא לבושה לא צנוע היא שורפת אנשים והיא תישרף איתם ביחד!


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 22 מרץ 2008, 19:52 
מנותק
ציון לשבח
ציון לשבח

הצטרף: 13 פברואר 2008, 00:50
הודעות: 6013
לייקים: 126 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


בס"ד

אני מאמינה שבתוך תוכה היא יודעת את זה נשמה..
אני יעלה לך תשובות בע"ה עוד מעט..


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 22 מרץ 2008, 20:04 
מנותק
ציון לשבח
ציון לשבח

הצטרף: 13 פברואר 2008, 00:50
הודעות: 6013
לייקים: 126 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


בס"ד

הנה סדנא בנושא צניות בד"כ מורים עושים אבל תוכל גם אתה לארגן בנות ואותה אחת בינהם..

סדנאות בנושא צניעות מתוך התוכנית "המשפחה הציונית-דתית, חינוך להתמודדות בעולם משתנה", משה"ח - טיוטא

הפעלה 1: על הצניעות בלבוש ובמראה החיצוני
הערה: פעילות מומלצת בקבוצות נפרדות

מטרת סדנה זו:
1.להגיע להבנה שיש קש לבין תכונת הצניעות צורת הלבוש של האדם.
2.להגיע להבנה שלבוש הוא שפה לא מילולית המעבירה מסרים של תרבות ואורח חיים.

אמצעים:
1.תמונות של בנות ונשים בבגדים שונים.
2.תמורות של בנים וגברים בבגדים שונים.
3.שאלות מנחות (דף מצורף).

מהלך הפעילות:
לפני הבנות תמונות אחדות.
כל אחת בוחרת בתמונה ועונה על השאלות שבדף.

שלב ב':
התלמידים יספרו במליאה על בחירות שלהם:
-מדוע בחרת בתמונה זו?
-מה היא משדרת לך?

שלב ג': שלב הדיון
האם יש קשר בין לבושה של אישיות שבחרת לבחירה שלך?

שלב ד': סיכום הדיון על ידי המנחה
לבוש הוא "שפה" שכולנו משתמשים בה, באופן מודע או לא מודע, בכל מפגש אנושי.
רגילים לתייג אנשים על פי הופעתם החיצונית.
(דוגמה: לבוש זרוק משדר רצון לפריצת גבולות. לבוש המחוייט משדר סדר משמעת, סמכות, לבוש אלגנטי משדר כבוד לאירוע, לאדם שעמו נפגשים, לבוש חשפני, צמוד או פרובוקטיבי מה הוא משדר? (הבלטה עצמית, איתותים לבן המין האחר...)

מסקנות:
•גם אם פנימיותו של אדם שונה מהצורה שבה הוא מתלבש, עליו להבין שהוא משדר שדרים מסוימים באמצעות ההתייחסות אליו תהיה בהתאם למה שהוא משדר.
•לא נוכל להתעלם מאחריותנו למה שאנחנו משדרים ומשקפים במראה החיצוני שלנו הנתון במידה רבה לשליטתנו.
להעמקה בנושא: המורה יעורר את התלמידים להכרה שבחירת לבוש יש עימה (או בה) רווח והפסד.
היא חלק מנורמה. בחברות רבות נהוגות נורמות וכללי התנהגות מחייבים, ולבוש שונה מהנורמה מעביר מסר של אי-הזדהות, עם הקבוצה. (אל תפרוש מן הציבור").

דוגמאות:
1.בגד בשרוול קצרצר. מכנסיים (לבנות).
2.חצאית ארוכה עד הרצפה.

דוגמה: ייתכן שהצורך להיות שייך לחברה מסוימת יחבל בתפיסת הביטוי האישית.
לדיון בשאלה זו כדאי להקדים סיפור שהתרחש באחד ממוסדות החינוך הדתיים בארץ. במוסד זה קבעה מועצת התלמידים שהבנים רשאים לגדל שיער אורך מבלי לקצרו. ההנהלה קיבלה את הקביעה. לאחר תקופה גילו הנערים שהחברה הדתית מחוץ למוסד מתייחסת אליהם בפחות רצינות מאשר לנערים אחרים. עקב זאת הם החליטו שוב במועצת התלמידים שבבית הספר שלהם שאסור לבנים לגדל שיער וכי הם חייבים לספרו ולקצרו. אחד הנערים לא הסכים עימם. התלמידים החליטו שהוא לא ימשיך להיות תלמיד במוסד זה. לאחר שהוא ראה שהרוב אינו מקבל את דרכו החליט בעצמו לשפר את השיער, רצה להמשיך להשתייך לאותה המסגרת.

בדיון אפשר לשאול את התלמידים:
1.מה, לדעתם, היו שיקולי הקבוצה בתחילה?
2.מדוע שינתה מועצת התלמידים את החלטתה? מה "הרוויחו" ומה "הפסידו" מן השינוי?
3.מה היו שיקולי הנער שהתנגד?
4.מדוע שינה בסוף את דעתו?


שאלון*
הביטו בתמונות שלפניכם וענו על השאלות:
1. מי מהנערות היית רוצה שתהיה מדריכה בסניף שאליו אתה משתייך? ______________
__________________________________________________________________
2. מי מהן תהיה חברה שלך? _____________________________________________
__________________________________________________________________
3. את מי אינך רוצה לראות בסניף? ________________________________________
__________________________________________________________________
4. מי היית רוצה שתהיה המורה שלך? _______________________________________
__________________________________________________________________
5. את מי תזמיני כתופרת? _______________________________________________
__________________________________________________________________
6. מה היית רוצה שיחשבו עליך? ___________________________________________
__________________________________________________________________



שער המתבגרים
נושא 1 - ההתבגרות מהי?
סדנה 7 - צניעות
הפעלה 2: על לבוש, צניעות, לחץ קבוצתי וטעם אישי

מטרת הסדנה:
לפתח מודעות לנושאים אלה:
-סגנון הלבוש מורכב בדרך כלל על פי טעמו האישי של האדם בהתחשב בנורמות החברתיות שאתן הוא מזדהה.
-בחירתו עלולה להיות מושפעת מלחץ קבוצתי.
-על פי התרבות האנושים נוהגים להצניע חלקים מסוימים בגוף.
-בחברה דתית סגנון הלבוש מעוצב על פי דרישות ההלכה, ומושפע ממוסכמות חברתיות ומטעם אישי.
מהלך הסדנה:
משפט פתיחה:
שלב א':
קיבלת כמות גדולה של כסף כדי לקנות את "שמלת חייך". דמייני אותה ותארי אותה לעצמך באוזני המשתתפים את מראה השלמה.
שלב ב':
כל בת מקבלת דף ועליו ציור של עוגה
צייני בעוגה אשר לפנייך: מה גודל הפרוסה (איזה אחת מן העוגה) המציינת את טעמך האישית בבחירת השמלה?
מה גודל הפרוסה המציינת את השפעת אמך עליך בבחירתך?
מה גודל הפרוסות המציינות את השפעת החברות, והשפעת קבוצות השייכות.
שלב ג':
כל בת מקבלת דף נוסף ובו ציור של עוגה. עליה לדמות את עצמה ולפרוס את העוגה הזאת מנקודת ראותה. לנערה מקיבוץ חילוני, כלומר על התלמידה לחשוב מהו אחוז ההשפעה שהבת "הצפונית" מייחסת לכל קטגוריה שלעיל בקניית שמלתה.
שלב ד':
כל בת מקבלת דף נוסף ובו ציור של עוגה. הפעם עליה לפרוס את הפרוסות על פי שיקוליה של נערה חרדית האמורה לבחור ב"שמלת חייה".
שלב ה':
הבנות מספרות ומציגות כל אחת בתורה את חלוקת העוגה שלהן ומשוות את העוגה שלהן לעוגת החילונית ולעוגת החרדית.
מבררים במליאה:
-כמה בנות ציינו שהבחירה האישית שלהן היא הפרוסה הגדולה בעוגה?
-כמה בנות ציינו שאצל החילונית והחרדית הבחירה כתוצאה מלחץ חברתי היא "הפרוסה" הגדולה.
למורה:
1.ניתן לאסוף אינפורמציות נוספות הקשורות בנושא הנדון, על תרבויות ומגזרי אוכלוסייה שונים.
2.ניתן להוסיף הסבר בקשר בין בחירה אישית ולחץ חברתי.
האם יש או אין מדד אובייקטיבי לצניעות?
יש להתייחס לאפשרויות האלה:
-העדפת טעם אישי על נורמות הרווחות בקבוצה;
-האם ישנו מדד אובייקטיבי לצניעות?
-מה חלקה של הקבוצה בהשפעה על בחירת הלבוש?
-מה גודל "הפרוסה" המציינת אותי?
-מקומה של ההלכה בבחירה?
-אילו מסקנות אפשר להסיק מן העולה בשלב הדיון במליאה?
כל מה שקיים הוא תוצאה של אופנה תקופתית ושל לחץ קבוצתי וגם קצת של טעם אישי?
המורה יציין את התופעה שהעולם התרבותי בחר שבמסגרות שהיו עונים על שבתחושתו הבסיסית של האדם אכן יש צורך בהסתרה ובצניעות ולפיכך יש הנחיות מקובלות להופעת נשים בציבור.

שער המתבגרים
נושא 1 - ההתבגרות מהי?
סדנה 7 - צניעות
הפעלה 3: הבגדים כיוצרי אווירה ומסגרת
מיועד: לתלמידים בחטי"ב.
שיטת ההפעלה: דמיון מודרך
שלב א':
יש לך אפשרות להיכנס למנהרת הזמן.
-בחרו לכם מקום, אירוע, תקופה מן העבר, או מן העתיד. תארו לעצמכם את המקום והאירוע, האווירה, הנוף, השעה וכן הלאה...
-בחרו בבגד שהייתם רוצים ללבוש באירוע שבחרתם.
שלב ב':
המורה תבקש מתלמידים אחדים לספר ליתר על המקום, על האירוע וכל הלבוש שבחרו.
שלב ג': דיון
שאלות לדיון:
•מדוע בחרתם בלבוש זה?
•האם זכור לכם מקרה שהבגד השפיע על מצב רוחכם?
אם תלמידים לא יענו על השאלה, אפשר לבקש מהם לחזור ולעצום עיניים ולפתוח במשפט זה:
-אתן כעת במחנה קיץ. מה אתן לובשים - איך אתן נראים? - אין אתך מתנהגים? - היכן אתן יושבים? מה מצב הרוח?
ניתן להנחות דמיון מודרך לאירועים אחרים כגון: "חתונתה של אחותכם", "חתונת אחיכם" מה תלבשו לכבודם? איך תרגישו וכו'.
שילובים: צניעות שבלב, והצנע לכת,ראה הפעלה 4 בסדנה 6 בנושא הצניעות



שער המתבגרים
נושא 1 - ההתבגרות מהי?
סדנה 7 - צניעות
הפעלה 4: מהי צניעות?
הערה: התרגיל מיועד לבנים ולבנות אך הוא בלשון זכר.
מטרות:
•הרחבת מושג הצניעות (לא רק לבוש אלא גם התנהגות, צורת דיבור, צורת חשיבה ועוד).
•ראיית "צניעות" כאורח חיים כולל.
למורה: רצוי לקרוא את הקטע המצורף מ"אל המקורות" עמ' 144, (להלן בעמ' 105) המבהיר את מושג הצניעות במובנו הרחב. אפשר לקרוא חלקים ממנו כסיכום להפעלה.

אל המקורות 16 - על הצניעות
האחד שקוע בעצמו ובמתהווה, השני שקוע בתפקידו. הדחפים היצריים שולטים בעולמו של האחד, ואילו השני טרוד במילוי תפקידו, הוא העומד במרכז שדה ראייתו, ולא יצריו. ומכאן צניעותו, שיותר משהיא פרי מאבק ביצריו, היא תוצאת התרכזותו ב"חובתו בעולמו". עולמו מלא, הוא נתון בדו-שיח מתמיד עם בוראו, וממילא אין יצריו נדחקים למרכז תודעתו. צניעות היא תוצאת תחושה עמוקה של "שיויתי ה' לנגדי תמיד".
היפוכה של הצניעות הוא התרכזות באני - ברושם שאני עושה על אחרים, ומכאן המאמצים לגרות, למשוך את העין, להתבלט. ואף זה בתחומים שונים הפונים הן אל יצרי המין והן אל יצרים אחרים באדם.
בסיכום, המתירנות היא ההשתקעות באני, והצניעות - ההשתקעות בחובה. ובין שני הקטבים הללו, מטלטלים אנחנו, נמשכים ע"י האחד ושואפים אל השני. יש מאתנו הקרובים אל האחד, ויש - אל השני. בכל אחד מאתנו ישנו הרצון לנוע לקראת חיים מלאי תוכן רוחני יותר, חיים של אהבת תורה ויראת שמים, שסימנם - צניעות.
לפעמים אנו זקוקים רק לסיוע קל, לדחיפה קלה להעלותנו על הדרך. וזו מטרת איגרתי - להעלות את הנושא, לאפשר לנו להתמודד עם הבעיה ולהחליט: להתאמץ ולשנות כוון. ברצוני לסייע בבירורים בדבר הכיוון שבו נבחר, ועל כן אבהיר נקודה זו: מן האמור לעיל משתמע, לפע"ד שאם מתירנות היא השתקעות באני, וצניעות היא השתקעות בחובה, כי אז אין זה נכון לטפח את הצניעות רק ע"י ריכוז התודעה בגלויים החיצוניים של הצניעות. לא דיונים ארוכים על אורך החצאית, מידת המחשוף, אורך השרוול, מידת ההידוק של הבגד, גודש הכחל והשרק, עוצמת צבע הלבוש ועוד. הלבוש וההתנהגות הם בטויי האישיות. הטפול בהם בלבד יכול להביא לתופעות של צניעות חיצונית ומעוותת, להשתקע בזה פרושו - לשוב ולשקוע באני. טיפוחה האמיתי של הצניעות הוא בטיפוח תחושת העמידה לפני ה', וממילא נהיה צנועים, מבלי משים נרגיש שהלבוש הבלתי צנוע אינו הולם אותנו, ובדרך טבעית נבטא את עצמנו בלבוש אחר.
כמובן שיש להימנע מן ה"מיני" ודומיו. כמובן שיש לפעמים גם צורה להגיב על תופעות כאלה. כמובן שמקרים מסוימים של חריגה מגדרי הצניעות מחייבים את המורה, המנהל והמפקח לנקוט צעדים מתאימים, לפעמים רכים ולפעמים קשים, לפעמים עקיפים ולפעמים ישירים, הכל לפי העניין, ותמיד מתוך כבוד לזולת ובחוש מידה חינוכי.
אבל ההשפעה לא תהיה מלאה אם לא ניצור במוסדותינו, במקביל, אקלים של לימוד תורה, אווירה של קיום מצוות, אווירה של נטילת אחריות ומילוי תפקידים, אווירה רווית חסד, של התעניינות אמיתית בזולת ורצון לעזור לסובל, בקיצור אווירה של "בכל דרכיך דעהו", תחושה של נוכחות מתמדת לפני ה', כשבלב לא תהיה ריקנות ולא יהיה מקום למתירנות.
שלב א':
המנחה יבקש מהתלמידים לציין את המילים המביעות את הפך הצניעות (פריצות, גאווה, יוהרה, מוחצנות ראוותנות...)
המנחה יפנה תשומת לב לכך שמהתשובות הנ"ל נובע שצניעות שייכת לתחומי חיים רבים ואינה קשורה רק ללבוש אלא התנהגות, לאורח חיים, לדרך התבטאות, ליחס לזולת, להתייחסות פנימית ערכית, להסתפקות במועד וכדו'.
שלב ב': עיון במקורות
המורה יחלק את המקורות בנספח 1 שלהלן ויבקש מהתלמידים לבדוק מה מאפיין את הצניעורת במקור זה.
תשובות אפשריות:
1. צניעותו של שאול = ענווה
2. צניעותה של רות = התנהגות מופנמת
3. צניעות מחתות = כיסוי הראוי להסתיר
4. צניעות שהייתה ברחל = רגישות לזולת וביטול עצמי
5. צניעותו של משה = ענווה
6. צניעותה של אסתר = "כל כבודה בת מלך פנימה" נוהגת צורך ובהסתר?
7. והצנע לכת עפ"י דברי רש"י: היפוכה של מוחצנות, עבודה נפשית פנימית, מלבי"ם: תמימות.
רד"ק: עשיית דברים מתוך כוונה ולא באופן סתמי או מקרי.
8. "ואת צנועים חכמה" = להקשיב, להבין, לקלוט, ללמוד. עמדה פסיבית לכאורה המהווה כלי
לחכמה. ההפך מ"אל יתהלל חכם בחכמתו".
לסיכום חלק זה ניתן לראות שמושג הצניעות כפי שהוא נתפס על ידי רבותינו מקיף את מכלול האישיות ובא לידי ביטוי באופנים שונים ומגוונים.
שלב ג':
ביטוי נוסף למהות הצניעות נוכל למצוא בקטע המצורף מתוך "אל המקורות".
המורה יקריא או יתן לאחד התלמידים לקורא ויבנו על הלוח את הטבלה המצורפת.
פעילות: עריכת טלבה משווה בין מהות המתירנות לבין מהות הצניעות.
מתירנות צניעות
השתקעות ב"אני" התרכזות במטרות
דחפים ייצריים חשיבה רציונלית
גירוי לסביבה הנעה לסביבה
רצון להתבלט רצון לפעול ולקדם
משיכה שאיפה
עמידה לפני "עצמי" עמידה לפני ה'

שלב ד': העלאת דיון בקונפלקיט
המורה יעלה את הנושא: צניעות ההפך מרייטינג.
מול רייטינג מחוצן ומול פנימיות האדם שביטויה בצניעות.
בדיון נתייחס
•כיום העולם חי בהיפוכה של מידת הצניעות הנלמדת מן המקורות.
•האם התרבות של ימינו (שידעו עליך, שיכתבו עליך) מחנכת לצניעות?
•האשליה שברייטינג: היום אתה מלך ומחר - נשכח ונזנח.
•המורה יביא דוגמה מאדם שחי בצניעות מופלאה ולמרות זאת זכה לרייטינג אדיר במובן האמיתי של המילה: הרב ש.ז' אוירבך זצ"ל. ניתן לקרוא קטעים אחדים מהספר "התורה המשמחת" עמ' 173, 342-333 ועוד קטעים המספרים על צניעות הרבה שאפיינה אותו.


נספח 1 - מקורות בנושא צניעות
1. ברכות סב ע"ב: בעניין צניעותו של שאול שלא סיפר לאיש על התמנותו למלך ע"י שמואל. אולי להביא את המקורות ולא עליהם?

2.שבת קי"ג: עמוד צניעותה של רות שהרימה את השיבולים העומדות בעמידה ואת היושבות בישיבה.

3.עירובין ק ע"ב: אמלא ניתה תורה היינו לומדים צניעות מחתול. רש"י שם: שאינו מטיל צואה בפני בני אדם, ומכסה את צואתו.

4. מגילה יג ע"ב: צניעותה שהיתה ברחל, שגילתה לאחותה סימנים שלא תתבייש לאה.

5. מהר"ל גבורת ה', פרק כ': צניעותו של משה.

6. אור חדש עמ' נ"ג: אסתר לא נראתה מחוץ לארמון.

7. מיכה ו' ח': "והצנע לכת עם אלוקיך" פירושים:
"רש"י: שחזור בתשובה בינו לבין עצמו ולא בפרהסיה.
מצודת מלבי"ם: לא להרהר אחר מצוותיו של הקב"ה.
רד"ק: לעבוד את ה'.

8. משלי י"א ב': "ואת צנועים חכמה" ופירושו?


נספח 3
בנסוע הארון

במותו כבחייו, האדיר ר' שלמה זלמן תורה, והרבה כבוד שמים.
הלוויה, היתה מחזה שלא נראה כמותו בישראל. גדולי תורה אומרים. שלפחות מאז גלות ישראל בבית שני - ודאי שלא נראתה לוויה כמותה בעם היהודי. למעלה מ3000,000- איש צעדו במשך שעות להר המנוחות, כשטייסי 2 המסוקים המשטרתיים מדווחים בהשתוממות על נחש-אדם שאורכו קילומטרים.
הרגשת היתמות של הציבור התורני, של אלה שבידם מעות רבות לפורטן ושולחני אין - היתה קשה מנשוא. רבני ערים, ראשי "כוללים", מנהיגי ציבור, אנשי מדע וראשי ישיבות - לאן ילכו כעת לשאול את פי ה'?
לראשונה בתולדותיהם, הכריזו אנשי ה"עדה החרדית" על "ביטול מלאכה", בעת לווית אדם שלא היה שייך רשמית לחוגם; שבעצם, אפילו זוהה עם מחנה שהתנגדו לו בעבר הרחוק. משום שהכל ידעו - גם מבלי שהצליחו לגלות את רז התופעה המוזרה - שר' שלמה זלמן שייך לכל המחנות! ואולי נכון יותר; הריהו מרחף מעל לכל המחנות, נוגע ואינו נוגע; כנשר זה, המרחף מעל גוזליו באהבה.
לא יפלא, שגם מי שאינו מצוי בעולמה של תורה, חש זעזוע פתאומי. לפתע התברר, שלציבור הדתי הנראה כה מפולג - יש בריח תיכון! העיתונאי אריה בנדר, כתב למחרת ב"מעריב": "דומה היה שהציבור החרדי והדתי כולו, על כל גווניו ומחנותיו, התייצב ללוות את הרב בדרכו האחרונה: חסידים ומתנגדים, ליטאים וספרדים, אנשי גור וחסידי בעלז, ציונים ושאינם כאלה, חובשי כיפות סרוגות ובני הישיבה הקנאית 'הולדת אהרן', זקנים נשים וטף - גדשו בהמוניהם את הרחובות. כולם עמדו כתף אל כתף, בשקט מופתי, וחלקו כבוד אחרון לרב הישיש שהלך לעולמו. וגם למתבונן כמוני מן הצד, היה זה מראה מלא הוד, לראות קהל עצום כל כך נוהר אחר ארונו של יהודי בא-בימים, לא בגלל עושרו המופלג, לא בגלל הונו העצום, לא בגלל היותו שר, או גנרל - אלא בשל העובדה שהיה גדול בתורה".
העיתונאי יוסף לפיד, הוסיף ושאל בשמץ של קנאה אמיתית: "מי צריך למות אצלנו, כדי ש300,000- חילונים ישתתפו בלוויתו...?!"


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  

עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום נושמים יהדות

עמוד 1 מתוך 2 [ 23 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא


מנהל: צוות: דת ואמונה


עבור ל:  

צ-נ-י-ע-ו-ת! בבקשה דחוף.. צריך עזרה!


היכל התהילה | דירוגים | הצוות
צור קשר | תנאי שימוש | רדיו מזרחית | מילים לשירים | חדשות המוסיקה | מוסיקה מזרחית | שירים במזרחית
Powered By PHPBB Copyright Noshmim Mizrahit 2003-2011 © All right reserved
שיווק הפרסומות באתר זה מופעל על ידי @.מ.י - שירותי מדיה וסליקה באינטרנט
רוצה לפרסם באתר זה? שלח אלינו מייל לקבלת הצעה משתלמת במיוחד