נושמים מזרחית
שלום אורח, הרשמה לפורום | הוסף למועדפים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי | שכחתי סיסמה

חידושים של הרב נסים יגן זצ"ל F2H הורדה ישירה מילים צלצול פלייבק רמיקס יוטיוב

עמוד ראשי חדשות המוסיקה מילים לשירים
עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום נושמים יהדות




עמוד 1 מתוך 1 [ 5 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא

חידושים של הרב נסים יגן זצ"ל

מחבר הודעה
 נושא ההודעה: חידושים של הרב נסים יגן זצ"ל
הודעהפורסם: 05 אוגוסט 2007, 20:31 
מנותק
נושם חדש
נושם חדש

הצטרף: 10 יולי 2007, 12:43
הודעות: 42
לייקים: 0 לייקים
פידבקים: 0 (0%)



חידושי תורה / ספר בראשית / נכתב בידי - הרב נסים יגן זצ"ל!

תפילה להגיד לפני הקריאה בבקשה - "יהי רצון מלפניך ה' שתחיש גאולתנו במהרה
ותגיד די לצרותינו - בניך שכואבים ורוצים שתתגדל ותתקדש שוב בעולמך"

פרשת בראשית - פרק א' - פסוק א'

"בראשית ברא אלוקים את השמיים ואת הארץ, והארץ הייתה
תוהו ובוהו וחושך על פני תהום ורוח אלוקים מרחפת על פני המיים"

"בראשית ברא אלוהים את השמיים ואת הארץ"

בתחילת התורה הקדושה בפסוק הראשון ממש , יש לנו ציווי נסתר מה' יתברך לאדם, הקדוש ברוך הוא
התכוון בבריאת העולם שהאדם יטפס מעלה מעלה ויהיה רוחני ככל האפשר, ותמיד ישאף להגיע להשגות
גבוהות, אך שאנו באים לעולם וצופים על רוב בני האדם, שמתעסקים בענייני העולם הזה, אכילה, שתייה
תאוות והנאות של רגע, ואנו נוטים לזרום עם כולם ומתרצים את בחירתנו בתשובה שככה כולם עושים אז
גם אנחנו, אבל זה לא ככה באמת כי המהות של יהודי זה לזרום נגד הזרם ! ולדעת שבבראשית בורא עולם
ברא אותנו רוחניים - שמיים, בראשית ברא שמיים, שתגיע למעלה - שתטפס - שתשאף להכיר את גדולת
הבורא ולחוש אותו, ולחזות בנועם ה' ולבקר בהיכלו, הגשמיות - הארץ, זו הבחירה השגויה, תאוות של שקר
ודימיונות, שבעולם האמת יקטרגו עלינו ! כל ההנאות של העולם הזה הינם שקר ותעתוע !
תהיה שמיים אחי היקר !! שאמר הקדוש ברוך הוא לאברהם אבינו "הבט נא השמיימה וספור הכוכבים,
כה יהיה זרעך ! היזהר אחי לא להיות כעפר הארץ אתה בן של הקדוש ברוך הוא !

"והארץ הייתה תוהו ובוהו וחושך על פני תהום"

כאן בורא עולם מזהיר אותנו שאם נבחר בארץ - בגשמיות ובתאוות, ולא נסתכל על תכלית ביאתנו לעולם
חיינו בעולם הזה והעולם הבא יהיו תוהו ובוהו, חושך, בלבול וסבל.

"ורוח אלוקים מרחפת על פני המים"

אפילו הקדוש ברוך הוא מתרחק מהארץ, כל כולו מציאות רוחנית, שאין לו שום עניין עם הגשמיות הוא בעצמו
מתרחק מהארץ, אנחנו יכולים להיות גיבורים ? ולהרשות לעצמנו להסתכל על מראות אסורים - אנו אומרים
בתפילה "אל תביאנו לידי ניסיון", בורא עולם ישמח לא להביא לנו אבל זה דורש שאנחנו בעצמנו לא נביא
את עצמנו לידי ניסיונות וניזהר ונישמר ממאכלות אסורות, מתאוות מיותרות, ומכל ענייני העולם שפוגעים
לנו בעבודת ה' יתברך.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


פרשת בראשית - פרק א' - פסוק ג'

"ויאמר אלוקים יהי אור ויהי אור, וירא אלוהים את האור כי טוב ויבדל אלוקים
בין האור וביך החושך"

הקדוש ברוך הוא לא מידת בשר ודם הוא, שצריך ליצור משהו על מנת לבדוק לאחר היצירה האם טוב
או רע הוא, בורא עולם יודע אחרית מראשית, אם יועיל או יזיק, אז למה בודק את עצמו בורא עולם ?
אם בורא עולם בודק את עצמו, בשבילנו - הרי למה נברא העולם אם לא בשבילנו? כמה פעמים,
הבדיקה הזאת מראה לנו כמה השקיע בנו אבינו שבשמיים שיהיה לנו טוב בעולם הזה, ולא יהיה חסר
לנו שום דבר, שמסתכלים על מורכבות העולם וכמה שהוא מושלם, מרגישים כמה ה' יצר הכל בשלמות,
וכאן דרך הפסוק הוא מבקש מאיתנו לבחון את מעשינו הטובים, גם אם שומרים שבת או לומדים תורה,
או עושים מעשה חסד - לבדוק את שלמות המעשה עד הסוף ! שיהיה לשם שמיים באמת, שנעשה אותו
רק בגלל שה' ציווה אותנו ! ולא בשביל איזה נגיעה אישית כזאת או אחרת, אם בורא עולם בודק את עצמו
עבורנו, כמה אנו צריכים לבדוק את עצמנו לפני מצווה ?

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


פרשת בראשית - פרק א' - פסוק ט"ז

"ויעש אלוקים את שני המאורות הגדולים, את המאור הגדול לממשלת היום,
ואת המאור הקטן לממשלת הלילה ואת הכוכבים"

לעיתים בנות ישראל שואלות מדוע לגברים יש יותר מצוות? אבל כאן בורא עולם אומר דרך הפסוק שגם השמש וגם הירח
תפקידם גדול שהשמש, זה הגבר - והאישה היא הלבנה, וכמו שהעולם לא יכול להסתדר רק עם שמש אלא חייב גם ירח,
כך אדם בעולם הוא שלם רק אם הוא מחובר לאישתו, הרי ידוע שגבר זה חצי נשמה ואישה חצי נשמה, ושנישאים אחד לשני
והבית מוקם על ערכים של קדושה וטהרה ויהדות אמיתית, האדם עצמו הופך להיות שלם !

בזכות נשים צדקניות נגאלנו ממצרים ובזכות נשים צדקניות עתידין להיגאל ! את בת של הקדוש ברוך הוא
ותפקידך בעולם הזה הוא לא פחות חשוב מהגבר, שהגבר לומד תורה, את עוסקת בניקיון הבית ובגידול ילדים
לתפארת בדרך התורה והמצוות, את היסוד של הבית, ואסור לך לזלזל ביכולות הרוחניות שלך !
את שרת הפנים של הבית והגבר שר החוץ ! ואת הכוכבים (הילדים) ברא הקדוש ברוך הוא לכבודך
שלמה המלך אומר ב"אשת חיל" - "שקר החן והבל היופי, אישה יראת ה' היא תתהלל",
בזכות היראת שמיים שלך כל ההצלחה של עם ישראל תיזקף על שמך !

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

פרשת בראשית - פרק ב' - פסוק י"ז

"ומעץ הדעת טוב ורע לא תאכל ממנו, כי ביום אכלך ממנו מות תמות"

כאן בורא עולם מצווה אותנו לא להפעיל שום דעת אישית על המצוות שציווה אותנו הבורא
יתברך שמו לעד, זאת אומרת שאם הקדוש ברוך הוא ציווה לשמור שבת, באותה מידה
הוא ציווה גם לכבד את ההורים, ואם הוא ציווה לא לדבר לשון הרע הוא מצווה אותנו לשמור
על קדושת הברית ! כל המצוות לעשות לפי פוסקי ההלכה של הדור, בלי להפעיל שיקול דעת,
עץ הדעת היא התורה הקדושה שמנחה אותנו איך לפעול ומה לעשות בכל זמן בכל שלב
לא מסורת ולא נסורת ! אם עובדים את ה' עובדים את ה' בשלמות, שנאמר בספר דברים
"כל המצווה אשר אנוכי מצווך" - פרק ח' פסוק א'
נתן לנו הבורא דעת כדי לחשוב על ענייני העולם והחיים עצמם, את עבודתו צריך לעשות
בתמימות - שנאמר "תמים תהיה עם ה' אלוהיך"

"כי ביום אוכלך ממנו , מות תמות"

בספר דברים אומר בורא עולם "ראה נתתי לפניך היום את החיים ואת הטוב, את המוות
ואת הרע , ובחרת בחיים" כך שהקדוש ברוך הוא מקשר בין דעת אישית בעשיית המצוות
לבין החיים עצמם !!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

פרשת בראשית - פרק ג' - פסוק ט'

"ויקרא ה' אלוקים אל האדם ויאמר לו איכה"

בורא עולם אומר לאדם "איכה" המשונה הוא שכתוב ה-אדם, ולא אדם, כך שמובן שהכוונה לכל אדם
באשר הוא, ואז יש עוד שאלה - הקדוש ברוך הוא לא צריך לשאול איפה האדם, יודע נסתרות,
גולה עמוקות, וממנו אי אפשר להתחבא, הוא נמצא איתנו תמיד ויודע את סודותינו העמוקים ביותר
אז למה בורא עולם שואל איכה? איפה אתה? הוא מדבר איתנו !! בנאדם תתעורר !
איפה אתה? בראתי אותך שתהיה רוחני שתתקדש ותיטהר, ותזכה לחיי העולם הבא הצפון לצדיקים
ואתה עסוק עם התאוות והמסיבות? אני רוצה להעניק לך חיי נצח חיים טובים, תשוב אליי בני היקר
אני מחפש אותך, בראתי אותך שתהיה קרוב אליי לא רחוק ממני ! איך הקדוש ברוך הוא מתגעגע אליך
אחי היקר עזוב הכל ורוץ אליו !! "יפה שעה אחת של קורת רוח בעולם הבא מאשר כל חיי העולם הזה"

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

פרשת בראשית - פרק ד' - פסוק י'

"ויאמר מה עשית קול דמי אחיך צועקים אליי מן האדמה"

בתמימות אנו יכולים להגיד נו באמת מה כבר עשיתי? לא יכלתי לחכות היצר שלי שיגע אותי הייתי
חייב מה כבר עשיתי? אנו בקלות יכולים לטעות ולחשוב שהמעשה שלנו הוא הבעיה, המעשה עצמו
משמע החטא, הוא חמור אבל מה שהכי חמור יותר מכל זה ההשלכות שלו. שיהודי מוציא ומשחית את
זרעו לבטלה, אולי ההבנה של העניין היא לא מספיקה. בתוך טיפה של זרע יש מיליונים ילדים פוטנציאליים
שיכולים להיוולד לעולם! הקדוש ברוך הוא שונא זימה, זה העוון שהכי מרחיק אותנו מה'!
יש היכל של נשמות בעולמות העליונים ששם הנשמות מחכות לרדת לעולם,
אבל שאתה בא ומוציא את הזרע שלך לחינם - עיכבת יהודי מלהיוולד בעולם ! רבי יוסף קארו מחבר
השולחן ערוך זועק על עוון חמור זה ואומר בפירוש "עוון זה חמור ביותר מכל העבירות שבתורה"
ההשלכות לעבירה הזו חמורות - בורא עולם רוצה את עם ישראל קדושים וטהורים שנאמר "ואתם תהיו
לי ממלכת כוהנים וגוי קדוש" ובנוסף "קדושים תהיו כי קדוש אני" יש לך את האפשרות יהודי יקר
שבורא עולם ישכון בתוכך - אבל התנאי שלך זה להתקדש ולהיטהר ולהתקרב לקדושה ולבורא עולם
במסירות נפש ! הגמרא אומרת "איבר קטן באדם מרעיבו שבע משביעו רעב" אם תעשה תשובה
בזה הרגע ותחדול מזה אחרי שלושה שבועות יהיה לך הרבה יותר קל ! חבל לעכב את הגאולה של עם
ישראל וחבל על הייסורים שאתה עובר לחינם ! הקדוש ברוך הוא כותב בתורה "ועשו לי מקדש,
ושכנתי בתוכם", תעשה את עצמך מקדש ! תקדש את העיניים ואת המחשבה !
שהברית שלך יהיה קודש קודשים ! ותשים לב איך ה' שוכן בקרבך !

"כי תעבוד את האדמה, לא תוסיף תת כחה לך, נע ונד תהיה בארץ"

"בדרך שאדם רוצה ללכת מוליכין אותו מן השמיים", אם בחרת להמשיך לעבור על עבירה זו
אתה עובד את האדמה ולא את ה' ! לא משנה כמה תורה ומצוות הספקת לעשות אחי !
כל המצוות שלך הולכות לכוחות של הסיטרא אחרא ! ובעולם הבא לא יהיה לאדם שהשחית
את זרעו לבטלה מנוח ! נע ונד יהיה ! אף פעם לא מאוחר לעשות תשובה, תבקש סליחה מה'
וקבל על עצמך לא לחזור על זה שנית. ותזכור שכמה שיותר קשה - ככה יותר נחת רוח לה' יתברך!
עבודת ה' זה קשה ! אבל בלי זה זה יותר קשה.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

פרשת נח - פרק ח' - פסוק ו'

"ויהי מקץ ארבעים יום ויפתח נח את חלון התיבה אשר עשה"

בורא עולם מצווה את נח לבנות תיבה ולאחר 120 שנה להיכנס אליה עם בהמות וחיות כדי שיוכל
הקדוש ברוך הוא להביא מבול על העולם, לכאורה קשה - אם ה' רוצה להביא מבול שיביא מייד
למה לחכות 120 שנה? פה אתה רואה את כוחה של התשובה, שה' יתברך מרחם על כל בריותיו
ועושה הכל כדי שיתחרטו על פשעיהם וישובו למוטב, המוסר שלנו שבורא עולם מלמד אותנו
שתפקידנו בדור הזה לא פחות חשוב מתפקידו של נח, אפילו הרבה יותר !
עלינו לעשות הכל - ויהי כל אשר יהיה כדי להחזיר יהודים בתשובה לאביהם שבשמיים
גם אם זה אומר שיצחקו עלינו כמו שצחקו על נח! שנוח התחיל לבנות את התיבה כולם לעגו עליו
וצחקו ממנו, והוא בשלו היה עיקש בצווי ה' ולא נרתע מהסביבה, אלא אמר לכולם ה' יביא מבול
תחזרו בתשובה ! כך גם אנחנו אחים יקרים לאצריך לעשות חשבונות לאף אחד אם זכינו לגלות את
האמת ולשוב לאבינו שבשמיים מחוייבות מוטלת עלינו לקרב עוד אחים אל התורה הקדושה
גם היום יש מבול אבל מבול רוחני ! של פריצות וזימה וכפירה ומינות ! והנה בפסוק זה מוכיח
הבורא את "נער הייתי גם זקנתי ולא ראיתי צדיק נעזב" שבסופו של דבר ישועת ה' בוא תבוא
וגם תיבתנו שלנו תיפתח, תיבת הקשיים והניסיונות הצרופים - ונזכה לראות פני משיח צדקנו
נח זכה ! מה איתנו? כל מאמץ שנעשה למען ה' יתברך נרשם לזכותנו ושכרנו נקבל בזכות
ולא בחסד !

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

פרשת נח - פרק ח' - פסוק כ'

"ויבן נח מזבח לה' ויקח מכל הבהמה הטהורה ומכל העוף הטהור ויעל
עולות במזבח, וירח ה' את ריח הניחוח ויאמר ה' אל לבו לא אוסיף לקלל עוד
את האדמה בעבור האדם כי יצר לב האדם רע מנעוריו ולא אוסיף עוד להכות
את כל חי אשר עשיתי"

מה גרם כאן לקדוש ברוך הוא להבטיח לא לשלוח מבול שוב לעולם ? לפי מה שניתן להבין
זה כנראה ריח הניחוח שהקריב נח לפני ה', אך יש כאן משמעות עמוקה יותר. נח היה איש צדיק
והוא היה היחיד בעולם ! כך שהקורבן היה ממש לשם שמיים ללא נגיעות של גאווה וכבוד או ממון !
שיגידו לנח שיחקת אותה ! כל הכבוד איזה צדיק אתה ! נח הקריב קורבן רק לקדוש ברוך הוא
וזה מצווה שלמה בכל השלמות ! שילוד אישה מקריב מכל לבו למענו יתברך, מאהבה
היה זה בשביל ה' קורבן מושלם, וגם אנחנו אם נעשה תשובה אמיתית זה יהיה קורבן של פאר
והדר לכבוד ה' יתברך - שישמח ה' בתשובה שלנו שתהיה אמיתית ! ללא נגיעות וללא אינטרסים
אלא חרטה גמורה שפגענו בכבוד ה' - יהיה זה ריח ניחוח דליקטס!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

פרשת לך לך - פרק טז' - פסוק ב'

"ואתנה בריתי ביני ובינך וארבה אותך במאוד מאוד, ויפול אברהם על פניו"

אין זו הפעם הראשונה שהבורא יתברך מדבר עם אברהם אבינו, ובכל זאת - לאחר שהקדוש ברוך הוא
מבטיח לאברהם לכרות איתו ברית לעולמים ולהרבות את זרעו, נפל אברהם על פניו, ורש"י מפרש -
"ממורא השכינה, נופל וגלוי עיניים", לא כל יום מקבלים הבטחה כזו מבורא עולם, אבל עדיין אברהם
בצניעותו וענוונתונו, לא מתגאה ולא מתנשא - והכי חשוב לא מתרגל לשום דבר ! כל פעם אצלו היה כאילו
הפעם הראשונה, אם זה לדבר עם השכינה - או אם זה הכנסת אורחים - או חסד? הכל בהתחדשות
בחשק ובהתלהבות, ובמורא שמיים אמיתי ! אנו רואים את אברהם נופל על פניו ולא מתנשא
שה' נגלה אליו ומדבר איתו ! כי בתוכו הוא משוכנע שהוא שום דבר - שאמר אברהם "ואנוכי עפר ואפר"
כלל גדול יש בעבודת ה' ! מי שרואה את עצמו אפס - הקדוש ברוך הוא עושה אותו הכל !
שנאמר "מגביה שפלים עד מרום" אבל אם נתפתה ליצרנו הרע להתגאות חס ושלום במעשינו
הטובים ובהשגותינו ברוחניות "משפיל גאים עדי ארץ", צדיק אמיתי נמדד בענווה ובצניעות שלו
ובמסירות הנפש שלו לזולת, לא פחות מידיעתו התורנית וחכמתו !

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

פרשת וירא - פרק כב' - פסוק ב'

"ויאמר קח נא את בנך את יחידך אשר אהבת את יצחק"

בורא עולם מצווה את אברהם לשחוט את בנו יצחק, ולהקריב אותו קורבן
מה שמאוד מיוחד כאן, שמתייחס ה' לאהבה של אברהם ליצחק בלשון עבר,
הרי הוא פונה אליו עכשיו, שנאמר קח נא את בנך, אז למה לאחר מכן כתוב "אשר אהבת"
ולא בלשון "אשר אתה אוהב" אפשר להבין מכאן משהו נפלא,
אברהם אבינו נלחם למען האמת מול כל העולם !
החזיר את כל העולם בתשובה וגרם לכולם לדעת את ה' הגדול, ובורא עולם כבר מראש
ידע שאברהם לא יסרב לציווי הקשה הזה, מי מסוגל לשחוט את הבן שלו ?
רק מי שחי רק בשביל ה' ! אין לאברהם מציאות אחרת חוץ מבורא עולם, מסירות נפש
ללא לאות או תנאים, לא בשביל שכר ולא בגלל העונש, אלא מאהבה אמיתית,
זו באמת אחים יקרים השאיפה שלנו ! להגיע לדרגה שה' יתברך יעיד עלינו
בכבודו ובעצמו שנעשה את ציוויו בלי לחכות לתשובה שלנו !
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

פרשת וירא - פרק יח' - פסוק כג'

"ויגש אברהם ויאמר האף תספה צדיק עם רשע? אולי יש חמישים צדיקים
בתוך העיר האף תספה ולא תשא למקום למען חמישים הצדיקים אשר בקרבה?"

ה' מדבר עם אברהם ומודיע לו שהוא משמיד את סדום בגלל שהם מורדים נגדו, מזכיר מאוד את המקרה
של נוח, אבל אי אפשר להתעלם מההבדל בין נוח לבין אברהם - נוח קיבל מה שה' אמר לו ועשה בלי שאלות.
אברהם כאן שמע את אשר דיבר ה' אליו והבין משהו שאנחנו לא מבינים, שאתה מדבר עם חבר ואתה כ"כ כועס
על מישהו שהרגיז אותך, אתה מספר על זה למישהו אחר ולא פועל בעצמך נגד אותו אדם ! והסיבה היחידה
היא שאתה מאוד רוצה שהאדם שאתה מספר לו דבר זה ישכנע אותך לא לכעוס, ואולי יספר לך משהו שאתה לא
יודע לגביו שיכול להרגיע אותך, בורא עולם לא חושב כמונו, ואם כבר הוא מספר כזה דבר לאברהם, סימן שהוא
מחפש סיבה כדי לרחם ולא לפעול נגד סדום, והוא מחפש סיבה טובה לעשות את זה !
שאם נוח היה עושה ככה משא ומתן עם הקדוש ברוך הוא, הסיפור היה נראה אחרת לגמרי, אלא בורא עולם מחפש
שנאהב אחד את השני ונעבוד קשה כדי למצוא רק את הטוב אצל החברים והמשפחה, ולא לחפש מה רע אצל השני!
נתנו לאדם 2 עיניים, שבעין אחת יראה את המגרעות של עצמו ובעין אחת יראה את המעלות של השני!
אבל אנו עושים בדיוק ההיפך - כמה שנאת חינם יש היום ! כמה מוסר אפשר לקחת מאברהם שמגן עןל אנשי סדום
ובכזה תחכום, כאילו הוא מבקש מתנה בשבילו - אבל בעצם זה האהבה העצומה שהיה לאברהם אבינו לבריות
אברהם חושב לעצמו, איך אפשר לגרום לבורא עולם להתחרט? אם יהיה לך משפט כמה תנסה להגן על עצמך
אבל השופט השתניתי - אני מצטער ככה בורא עולם רוצה שנגן אחד על השני ולא לשמוח שאנו רואים אדם
שלא קם לתפילה ולהגיד לעצמנו תראה את זה לא קם ואני כן - אלא להרים את אותו יהודי ולרומם אותו !
זה הנחת רוח שיש לה' - שהוא רואה את הבנים שלו אוהבים זה את זה!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

פרשת וירא - פרק כא' - פסוק ד'

"וימל אברהם את יצחק בנו בן שמונת ימים כאשר ציווה אותו אלוהים"

כאן מתחילה המילה הנצחית, שהקדוש ברוך הוא שמח בעם ישראל - העם המיוחד והאהוב שלו,
שבזכות אברהם שעבר והצליח בעשרת הניסיונות שה' העמיד לו, מנקודה זו של ההיסטוריה, עם ישראל
רשמית זוכה להיות העם הנבחר בזכות אברהם, ובהמשך הפסוק "יצחק" רמז להתגשמות הפסוק בספר
דברים "ברוך תהיה מכל העמים", שעם ישראל יצחק ויזכה למלוך על כל העולם, מזכיר מאוד משל לדבר
שקבוצת כדורגל במשך עונה שלמה תנצח כל משחק בדקה ה90, בליווי המאמן הטוב בעולם
לעם ישראל יש את מלך מלכי המלכים בתור מאמן ! רועה נאמן - הקדוש ברוך הוא, וכל פעם שאומה אחרת
קמה לגמור לנו את העונה, כולם בטוחים שזה הסוף של היהודים ואז בדקה ה-90, שער לא של מראדונה!
של משה רבנו ! ושל מצטייני המחזור צדיקי העם !, מאז מתן תורה אנו עדים לעונה אחת של טירוף חושים
אבל חכו לחגיגות האליפות - בירושלים הבירה. ובסוף העונה עם ישראל יהיה האחרון שיצחק כל הדרך לגביע.
הגאולה קרובה אחים יקרים להתחזק ולחזק !
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

פרשת חיי שרה - פרק כג' - פסוק ב'

"ותמת שרה בקרית-ארבע היא חברון בארץ כנען, ויבוא אברהם לספוד
לשרה ולבכותה"

שאנו מגיעים לחלוק כבוד אחרון לאחד ממכרינו, או בן משפחה - בבית הלוויות אנחנו מאוד מתאמצים
לבכות ולדמוע, אבל לפעמים אנחנו פשוט לא מצליחים - והנה אברהם הגיע להספיד את אשתו שרה
ובכה כמו שתינוק בן יומו לא יכול לבכות, כזה כאב היה לאברהם אבל היה זה כאב לדורות, שאברהם ברוח
קדשו ראה את כל הדורות מאז ועד היום הדור שלנו, הבין אברהם איזה אבידה זו לעם ישראל ששרה תיפטר
מתי ששרה אמנו הייתה נידה, 14 ימים הייתה יושבת בתוך האוהל ולא יוצאת ! שחס וחלילה לא יסתכלו עליה,
בת ישראל מה שיישאר לך בסוף ימייך זה הצניעות והיראת שמיים שלך ! כל השאר הבל הבלים
כולנו הולכים לעפר שממנו נוצרנו ! שרה אמנו זו אמא שלך ! "מתי יגיעו מעשיי למעשה אבותיי ואמותיי"
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

פרשת חיי שרה - פרק כד' - פסוק סז'

"ויביאה יצחק האהלה שרה אמו ויקח את רבקה ותהי לו לאשה
ויאהבה, וינחם יצחק אחרי אמו"

בפסוק זה אפשר להבין למה בעצם יש את הדבר שנקרא נישואין, מה היא באמת אהבה ולא דמיונות
יצחק פוגש את רבקה, נישא לה ומתאהב בה - ובהמשך הפסוק - "וינחם" - יצחק הגיע למצב שאשתו
הפכת להיות לו בנוסף לרעיה וחברה לחיים, גם אמא ! שרה הייתה אמו, והתנחם יצחק שהיה לו את רבקה
מרוב החום והאהבה ההדדית שרכשו אחד לשני, אהבת אמת ללא אינטרסים - אלא לחיות בשיתוף
לעבוד ביחד את הקדוש ברוך הוא, כמה שננסה לשכוחח לא נצליח, האמא שלנו זה הדבר הכי יקר
לנו - והכי אהוב - ואם נצליח אפילו במעט, להרגיש באישה שלנו חום ואהבה כמו אצל אמא,
האושר שלנו בחיים מובטח! כבוד הדדי אחד לשני עד יום המוות, זוהי מטרת חיי הנישואין!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

פרשת תולדות - פרק כה' - פסוק כב'

"ויתרוצצו הבנים בקרבה ותאמר אם כן למה זה אנוכי, ותלך לדרוש את ה'"

רבקה אשת יצחק בהריון ובבטנה יעקב ועשו, התורה כותבת ויתרוצצו ורש"י מפרש לשון ריצה, אך חשבתי
אולי גם על לשון רצון - שיעקב הרצון הטוב ועשו הרצון הרע, עד עצם היום הזה כל יהודי נלחם במלחמה הזו
בין הטוב לבין הרע - בין האור לבין החושך במצבים קשים שקשה לנו לבחור באמת, והפתרון אומר לנו הבורא יתברך
שיש קושי לעשות את הטוב - מה שכתוב בהמשך הפסוק "ותלך לדרוש את ה'", לבקש את ה' אחים יקרים
לזעוק אליו מהלב שיעזור לנו לבחור באמת - בתורה - בקדושה - באור - בעולם הבא - בחיי הנצח
אם באמת נצעק אליו מכל איברינו וגידינו הישועה תבוא מיידית !
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

פרשת תולדות - פרק כה' - פסוק כט'

"ויזד יעקב נזיד ויבוא עשו מן השדה והוא עייף"

רש"י מפרש "וייזד" לשון בישול, בהמשך הפסוק עשו "עייף" ובד"כ מי שעייף - אדם שנוהג לנוח הרבה
הוא עייף, יש כאלה נולדים עייפים מתים או מתים עייפים - כל הזמן עייפים למה? יושנים יותר מדי
בורא עולם רומז לנו -"מי שטרח בערב שבת יאכל בשבת" - רואים אנו שיעקב אבינו מבשל ועומל - עובד
וטורח בעבודת ה' - כי הוא יודע שעולם זה זמני וכולו הבל הבלים - - והנה עשו הרשע נוהג לנוח ולהתבטל
וע"י כך להחריב לעצמו את עולמו הבא - בעולמנו אם לא נקום מוקדם לעבודת הבורא, ולא נחפש לעשות עוד
ועוד מצוות ה' יתברך, נתחרט על כך בסוף ימינו - אנו לא יודעים מתי יקראו לנו משמיים ! היום אנשים מתים בכל הגילאים
צריכים להתעורר ולחפש את אבינו שבשמיים - עדיף לבשל כאן 70 שנה מאשר להתבשל בעולם הבא לנצח נצחים !
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

פרשת תולדות - פרק כז' - פסוק יא'

"ויאמר יעקב אל רבקה אמו הן עשו אחי איש שעיר ואנוכי איש חלק"

כמו שהכרנו את עשו מהתיאור המקראי, הוא לא היה איש ישר וכנה כל כך, הוא היה מתחפש לירא שמיים צדיק
וליד אביו היה דואג להתעטר ולהפגין יהדותו, כלפי חוץ - אבל באמת עשו היה רשע שאביו לא היה צופה בו
היה מתנהג אחרת לגמרי, לעומת זאת אחיו יעקב היה צדיק גדול, שלא שינה התנהגותו גם אם ראו אותו
או שהיה לבד, כתוב בתורה "ארור אשר יעשה ושם בסתר" ארור מי שחוטא בסתר בחדרי חדרים, שחושב
שאם אביו לא צופה בו והחברים ואפילו הכלב - אז הוא לבד ! הקדוש ברוך הוא מלא כל הארץ כבודו !
עשו היה אוהב להראות שהוא צדיק אבל היה רשע וזכה שבורא עולם יגיד עליו "ואת עשו שנאתי"
אסור לנו להגיע למצב כזה אחים יקרים אם אנחנו יראי שמיים אז שיהיה אמיתי ! אנחנו חוזרים בתשובה
לקדוש ברוך הוא ולא לבני אדם ! הקורבן שהבורא יתברך הכי אוהב זה שכמה פחות עיניים יראו את המצוות שאנו עושים
בתפילה של הבוקר אנו אומרים "לעולם יהא אדם ירא שמיים בסתר כבגלוי - ומודה על האמת !"
לא סתם יעקב אמר לרבקה - איש שעיר עשו - שמרוב התחפושת שלו כבר אי אפשר לראות אותו - השערות
זה ההסוואה - אבל יעקב איש חלק היה - שאיך שהתנהג שהיה לבד ככה התנהג לפני בני אדם !
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

פרשת תולדות - פרק כז' - פסוק יז'

"ותתן את המטעמים ואת הלחם אשר עשתה ביד יעקב בנה"

כאן מתואר הצעד האחרון לפני שיעקב אבינו מקבל את הברכה במקום עשו, ברכה שבאופן סופי ניתנת לעם ישראל
לדורות עולם. יש כאן רמז בפסוק - "ותתן את המטעמים" - אותיות אחרונות - "עמים" ואז "ואת הלחם"
פה אפשר להבין שלחם זה רמז לשפע וברכה, ואז "ביד יעקב בנה", הרמז שאליו אני חותר - שהשפע של כל עמי
העולם עובד לידיו של יעקב, ויעקב יותר מכל האבות מסמל את עם ישראל - שכתוב בתורה ישראל - הכוונה ליעקב,
כל שלפי מעשיהם של ישראל כך בורא עולם מוריד שפע לעולם, לכל העמים אשר מושפעים באופן ישיר מיעקב וצאצאיו.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

פרשת ויצא - פרק כח' - פסוק כ'

"וידר יעקב נדר לאמר, אם יהיה אלוהים עימדי ושמרני בדרך הזה
אשר אנוכי הולך ונתן לי לחם לאכול ובגד ללבוש"

כאן יעקב אבינו נודר דר לקדוש ברוך הוא שהוא ימשיך להיות ירא שמיים לעולמים, ובתמורה מבקש לחם לאכול
ובגד ללבוש - ומהי מידתו של יעקב? אמת! ומהי מידתו של בורא עולם? אמת! פה רומז לנו בורא עולם שאם נקפיד
לקיים את הבטחותינו השונות במהלך החיים לבורא עולם ולזולת, ונהיה אמיתיים עם עצמנו, נוכל לגרום לקדוש ברוך הוא
להיקשר אלינו כמו קשרו עם יעקב - והרמז : לחם לאכול ובבגד ללבוש - בהיפוך - לב-אל, שנוכל לרכוש את לבו של הבורא
דרך מידת האמת שלנו !
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

חידושי תורה / ספר דברים / נכתב בידי - הרב נסים יגן זצ"ל!

תפילה להגיד לפני הקריאה בבקשה - "יהי רצון מלפניך ה' שתחיש גאולתנו במהרה
ותגיד די לצרותינו - בניך שכואבים ורוצים שתתגדל ותתקדש שוב בעולמך"

פרשת עקב - פרק ז' - פסוק כב'

"ונשל ה' אלוקיך את הגוים האלה מפניך מעט מעט לא תוכל כלותם מהר פן תרבה עליך
חית השדה"

כאן משה רבנו מסביר לעם ישראל שהקדוש ברוך הוא יעזור לעם ישראל בצרותיהם עם האומות
שינסו להתנגד לכניסתם לארץ, לפי תורת הסוד - הארצות שעליהם מדובר - הגרגשי,היבוסי,החתי וכו'
הם היצרים הרעים שנמצאים בקרבנו, לדוגמה היבוסי - רוצה להביס אותנו - הגרגשי - רוצה לרגש אותנו
החתי - רוצה להפחיד אותנו, כאן הבורא יתברך שמו רוצה לבקש מאדם שלא שמר מצוות מתחילת חייו
ועכשיו מתחיל ללכת בדרך ה', "חוזר בתשובה" - שלא ימהר בתהליך הזה - הרי היצר הרע שטימא את עינינו
חושינו ושכלינו, וגרם לנו לא לחשוב על שום דבר בחיים - יודע שיש לו מלחמה קשה איתך - הרי עד עכשיו
הקשבת לו, עשית את רצונו - ולא עשית לו בעיות. אז מה עושה היצר ? מתחפש למצוות ולמלאך טוב,
ומייעץ לנו מהר לקפוץ לסירת התורה - כדי להפיל אותנו במהירות - שנאמר - מה שבא מהר הולך מהר,
ועוד אמרו רבותינו -"החיפזון מן השטן", כמו שיש עסק לאדם מסויים הוא ישב ויתכנן תחבולות ומטרות
איך להרוויח כסף, כך גם אנחנו - לא צריך למהר אלא - לקבוע עיתים לתורה, לשמור את השבת, להקפיד על
קדושת הברית, ומעבר לזה להתקדם יום יום בדרכי התורה - יש לנו מוח שברא לנו בורא עולם וצריך להשתמש
איתו, ולא לעשות שום מעשה בלי לשקול במאזניים האם טוב או רע הוא - כמו שנאמר "סוף מעשה במחשבה תחילה"
ואמרו עוד רבותינו ז"ל - "אלמלא הקדוש ברוך הוא עוזרו,אין יכול לו", היצר הרע הוא חזק וערמומי,
אבל אם אנחנו נחשוב שאנו יכולים לגבור עליו לבד - טעות חמורה בידינו, כמו שנאמר במסכת אבות
אם אין אני לי מי לי - אם אני לא יעזור לעצמי מי יעזור? וכשאני לעצמי מה אני ? אם אני לבד אני לא יוכל
לעשות שום דבר, אלא כאן הבורא יתברך מעודד אותנו ומבשר לנו שאם נתמיד בדרך התורה ולא נוותר,
ובמסירות נפש נרוץ לבורא עולם בלי תנאים ואינטרסים - הקדוש ברוך הוא ינצח את המלחמה הזאת בשבילנו
שנאמר "כי תצא למלחמה על אויביך ונתנם ה' אלוקיך בידך", התפקיד שלך הוא לצאת למלחמה - השאר
בורא עולם עושה בשבילך. לא לעשות שום דבר בפזיזות - "פן תרבה עליך חית השדה" שנאמר "אל תאמין
בעצמך עד יום מותך".
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

פרשת עקב - פרק ח' - פסוק ב'

"וזכרת את כל הדרך אשר הוליכך ה' אלוקיך זה ארבעים שנה במדבר למען
ענתך לנסתך לדעת את-אשר בלבבך התשמר מצוותיו אם לא"

כמה שהפסוק הזה מאיר את נשמתנו - כמה אנו צריכים להתעודד ולשמוח, שכל מה שאנו עוברים,
מאת ה' הוא. השאלה כאן למה משה רבנו אומר כאן "וזכרת" הרי יכול הוא להזכיר לעם ולא לצווה אותם
לזכור את ה40 שנה במדבר? פה אנו לומדים יסוד חשוב, שמשה רבנו לא מדבר לעם ישראל לפני אלפי שנים
אלא מדבר אלינו עכשיו בזה הרגע ! אנו חייבים לזכור של ייסור או קושי שיש לנו בעבודת ה' יתברך זה משמיים
כדי לנסות אותנו ולבדוק, איך נגיב. אהרון הכהן בשעה ששני בניו מתו מול עיניו -"ויידום אהרון", שתק
וקיבל דין שמיים באהבה, כל מה שאתה עובר בחיים - אם זה קשיי פרנסה, או בעיות במשפחה - זיווג
בריאות - או כל עניין אחר שאתה לא מקבל משמיים - בשביל לנסות אותך ! לראות איך תגיב אחי היקר
בורא עולם שולח לכל אדם ניסיון שהוא יכול לעמוד בו, הוא מודד לפני שהוא שולח לאדם את הנשמה שלו
והאם הוא יכול לסבול את זה, כי ידוע שלא נותנים לאדם ניסיון שאין הוא יכול לעמוד בו, והקדוש ברוך הוא
יושב בשמיים רואה אותך מקבל את אותו מצב שפתאום אתה אומר רגע? למה אין לי למה אני לא מקבל
אם תקבל את הניסיון באהבה ותצדיק דין שמיים - תדע שעברת את המבחן, אם הרהרת אחר מידותיו
של הקדוש ברוך הוא ושאלת שאלות, כמו שמפרש ר"שי על הפסוק - תדע שכשלת בניסיון שה' העמיד לך.
תדע שהחיים הם יפים - החיים זה רמפה שבה תוכל לעלות לאט לאט במדרגות הקדושה, או שלפי בחירתך
תצנח לשאול תחתיות - אבל איפה שאתה לא נמצא תדע ! שכל מה שאתה עובר לטובתך בלבד !

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

פרשת עקב - פרק ח' - פסוק ה'

"וידעת עם לבבך כי כאשר ייסר איש את בנו ה' אלוקיך מייסרך"

אומרים רבותינו "אם רואה שאדם שייסורים באים עליו - יפשפש במעשיו"
בורא עולם זה אבא שלך - וכמו שילד בן 3 יבוא יגע בחשמל אתה תתן לו מכה ותזהיר אותו שלא יעשה זאת
שוב, כך הבורא עולם מדבר איתך דרך החיים שלך - דרך מה שקורה לך בחיים ! כמה זה נפלא, שיש לנו
אבא שמדריך אותנו בכל רגע בחיים, אם לא הולכים במסלול, הוא שולח ייסורים כדי לעורר אותנו,
הקדוש ברוך הוא אומר "אם תלכו עימי בקרי - והלכתי עמכם בחמת קרי", אם אנחנו נגיד אחרי דברים שקורים
שזה יד המקרה, שזה ככה במזל - שזה הכל מקריות - בורא עולם יענה לנו באותו מטבע,
ויראה לנו שזה כבר לא מקרה ! זה כבר קיצוני מדי כדי שיקרה במקרה! שהכל אצל בורא עולם
זה מידה כנגד מידה, הגמרא אומרת שאם אדם הלך למכולת והוציא 2 שקל שהיה צריך להוציא 3,
זה ייסור שנגזר עליו בשמיים כדי שיצטרך להכניס את ידו שוב ! אין מקרה בעולם הכל מודרך ומושגח בידי בורא עולם
אם משהו אצלך לא הולך, לא בדיוק מסתדר, יש הרבה בעיות - באים צרות - ייסורים - פשפש במעשיך !
ואל תשכח שבורא עולם מסתכל עליך 24 שעות ביממה - מה אתה עושה בחדרי חדרים ש"אף" אחד לא רואה,
הוא אבא שלנו הקדוש ברוך הוא, אבא טוב - אבא רחמן, אבל שהבנים והבנות שלו הולכים במסלול שגוי,
הוא מייסר אותנו - שנאמר "אשרי הגבר אשר תייסרנו, ומתורתך תלמדנו" - דרך הייסורים בורא עולם מביא אותנו
לתורה - אין עוד מלבדו - אין מקרה ! מקרה זה אותיות רקמה ! רק מה'!.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

פרשת ראה - פרק יב' - פסוק ב'

"אבד תאבדון את כל המקומות אשר עבדו שם הגויים אשר אתם יורשים
אותם את אלוהיהם על ההרים הרמים ועל הגבעות ותחת כל עץ רענן"

אומר רש"י - אבד תאבדון "אבד ואחר כך תאבדון, מכאן לעובד עבודה זרה שצריך לשרש אחריה"
מתקרבים לבורא עולם ולאט לאט מכניסים קדושה לנשמתנו, שידעה רק חושך ותאוות - פתאום
יש אור בתוכנו - אומר לנו הקדוש ברוך הוא - לא! עוד לא התחלת לעבוד, אל תאמין בעצמך עד יום מותך!
עבודה זרה היא חלק עיקרי בחיינו היום, טלוויזיה - רדיו - חברי כנסת - חדשות - אתרי תועבה באינטרנט
זה העבודה זרה הכי גדולה יותר מכל דבר אחר ! אם אתה רוצה להתקדש ולהתקרב לבורא עולם,
זה לא רק מכה אחת לבוא ולהכניס קדושה, אלא להוציא את הטומאה ולבער את היצר כל יום ויום,
שנאמר בספרי המוסר "היצר של היום הוא לא היצר של מחר" היצר הרע הוא רע ! אם הקדוש ברוך הוא
קורא לו רע אז הוא רע מאוד! שאנו מתעוררים משינה עד הרגע שהולכים לישון הוא אורב לנו ומחפש
רק את הנקודה שיכול הוא להכשיל אותנו, אל תהיה מזלזל במצוות התורה - ולא תגיד זה אני יעשה
וזה לא, ככה אומרים למלך מלכי המלכים ?!? שנאמר "כל המצווה אשר אנכי מצוך היום"
עבודת ה' זה עבודה יום-יומית בלתי פוסקת, לא לאפשר לנו רגע אחד להירדם - כמו שאמר דוד המלך
"אשרי האדם מפחד תמיד", בכל שניה של רפיון היצר יכול להוריד אותו לתחתית, תוציא כל עבודה זרה
שיש בך כי חרם הוא ! תעב תתעבנו ושקץ תשקצנו! תתבונן בחייך ותבדוק איזה מעשה אתה עושה
שמונע ממך לקבל שפע אלוקי מהקדוש ברוך הוא!"

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

פרשת ראה - פרק יג' - פסוק ס'

"כי יסיתך אחיך בן אמך או בנך או בתך או אשת חיקך או רעך אשר כנפשך בסתר לאמר
נלכה ונעבדה אלוהים אחרים אשר לא ידעת אתה ואבותיך"

אומר רש"י על אתה ואבותיך "דבר זה גנאי גדול הוא לך, שאף האומות אין מניחין מה שמסרו להם
אבותיהם וזה אומר לך עזוב מה שמסרו לך אבותיך"

בוא וראה יהודי יקר מה היא כוחה של תורה, שמורה לנו את הדרך בחיים. פסוק זה יותר מכל מראה לך כמה
אהבה לה' יתברך יש לישראל. הגמרא אומרת "בעקבתא דמשיחא סר מרע משתולל" אומרים המפרשים מתי
שצריך לבוא משיח צדקנו הסימן לזה שאדם סר מרע חוזר בתשובה אומרים עליו משתולל, השתגע - התחרפן
לפני 2000 שנה הגמרא נכתבה והתורה ניתנה לעם ישראל לפני 3300 שנה, ואומר רשי שאפילו אומות העולם
לא יצליחו לעשות מה שמצליחים משפחותינו. שאתה בא לשמור מצוות תצפה להתנגדות מאסיבית מכל מי שאתה מכיר
ואומר הקדוש ברוך הוא בפסוק זה - יותר אפילו מהמשפחה הקרובה אליך. כמה זה משונה שאומות העולם כמו
שאומר רשי לא עוזבים את האמונה השקרית שלהם בהבל וריק, שהאמונה שלהם מבוססת על 0 עדים
ועם ישראל קיבלו תורה במעמד של עשרות מיליונים עדים. ואנחנו מבפנים אומרים לנו עזוב
את מה שהיה פעם זה פעם לא היום, עזוב אמונת אבותיך בוא תעבוד עבודה זרה תראה טלוויזיה בוא לפאבים
בוא תבלה קצת תהנה חיים רק פעם אחת, שנאמר "מהריסייך ומחריבייך ממך ייצאו" במקרה הזה הגויים לא
מפחידים בכלל הם דווקא אומרים שהתורה אמת ומשה אמת, אבל מתוכנו מהאחים שלנו יוצאת ההשפעה הרעה.
כמה צריך להיזהר להיות נחוש בעבודת ה' ולא להקשיב לאף אחד שמנסה להפיל אותנו, דווקא אלה שבאים מעירים
הם אלה שלבסוף חוזרים בתשובה, יש כאלה שקשה להם לקבל אמת - וכל המהות של התורה זה אמת. בלי להשתחצן
בלי להתייפיף - בלי לסלף. תורת אמת - עם דרך אחת בלבד. אבל שפוחדים לשנות את החיים אז מנסים להרוס לנו
את העולם הבא. ספר התהילים של דוד המלך פותח בפסוק הכי קולע ונכון לנושא זה
"אשרי האיש אשר לא הלך בעצת רשעים, ובדרך חטאים לא עמד, ובמושב לצים לא ישב, כי אם בתורת ה' חפצו
והיה כעץ שתול על פלגי מים" עץ שלא יוכלו להזיז אותו לא רוחות ולא סערות, ולא שקרים ולא הבלים.
אנחנו מאמינים בני מאמינים - ואין לנו על מי להישען


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 06 אוגוסט 2007, 18:18 
מנותק
נושם כבוד
נושם כבוד

הצטרף: 26 אפריל 2005, 20:10
הודעות: 4456
לייקים: 7 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


תודה אחי
איזה חידושים יפים
רב ענק היה זכותו יגן עלינו


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 06 אוגוסט 2007, 18:58 
מנותק
נושם מתקדם
נושם מתקדם
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 01 מרץ 2007, 13:08
הודעות: 1039
מיקום: על יד כסא כבוד..
לייקים: 0 לייקים
פידבקים: 0 (0%)


pat:P

_________________
תמונה
אל מלך יושב על כסא רחמים ומתנהג בחסידות,מוחל עוונות עמו
תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 08 אוגוסט 2007, 15:18 
מנותק
נושם כבוד
נושם כבוד
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 21 אפריל 2007, 17:47
הודעות: 4183
לייקים: 12 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


תודה אחי


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 10 אוגוסט 2007, 11:27 
מנותק
נושם כבוד
נושם כבוד
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 21 אפריל 2007, 17:47
הודעות: 4183
לייקים: 12 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


תודה לך אחי תמשיך ככה :P00


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  

עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום נושמים יהדות

עמוד 1 מתוך 1 [ 5 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא


מנהל: צוות: דת ואמונה


עבור ל:  

חידושים של הרב נסים יגן זצ"ל


היכל התהילה | דירוגים | הצוות
צור קשר | תנאי שימוש | רדיו מזרחית | מילים לשירים | חדשות המוסיקה | מוסיקה מזרחית | שירים במזרחית
Powered By PHPBB Copyright Noshmim Mizrahit 2003-2011 © All right reserved
שיווק הפרסומות באתר זה מופעל על ידי @.מ.י - שירותי מדיה וסליקה באינטרנט
רוצה לפרסם באתר זה? שלח אלינו מייל לקבלת הצעה משתלמת במיוחד