נושמים מזרחית
שלום אורח, הרשמה לפורום | הוסף למועדפים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי | שכחתי סיסמה

חברה, מספר שאלות אף על פי שזה נוגד את כללי הפורום: F2H הורדה ישירה מילים צלצול פלייבק רמיקס יוטיוב

עמוד ראשי חדשות המוסיקה מילים לשירים
עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום נושמים יהדות




עמוד 1 מתוך 2 [ 20 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא

חברה, מספר שאלות אף על פי שזה נוגד את כללי הפורום:

מחבר הודעה
 נושא ההודעה: חברה, מספר שאלות אף על פי שזה נוגד את כללי הפורום:
הודעהפורסם: 20 פברואר 2007, 13:35 
מנותק
נושם מתקדם
נושם מתקדם

הצטרף: 21 אפריל 2005, 12:27
הודעות: 1756
לייקים: 0 לייקים
פידבקים: 0 (0%)



בס"ד



שלום לכולם, כמו בכל פתיחה\שאלה וכדומה בזמן האחרון שאני מציג כאן, אני חייב להלל
ולשבח את האנשים הצדיקים שעוזרים לאחרים שלא יודעים ומנסים להתחזק לאט לאט.
כמו כן, איני יכולתי להציג את המספר הרב של השאלות באשכול המתאים בדביק - מחילה.
מהסיבה שמספר השאלות גדול, ומסיבה נוספת שהשאלות נוגעות לכל חילוני שמנסה להתחזק
לאט לאט והוא בתחילת דרכו, אני מאמין שהשאלות יעזרו לו ולי בפרט.


ברשותי מספר גדול של שאלות, כל העונה על עשירית משאלה אחת, כאילו ענה על כולם.
אתם לא יכולים לדמיין עד כמה הערכתי גדולה אליכם. ישנן שאלות שיראו מצחיקות, אך
זה מתוך בורות ואי הבנה כללית - וכמובן ניסיון להתחזק.



[B]לשאלות:
(השאלות שבאדום מאוד חשובות לי).

1. האם מותר "לשחק" בציפורניים בשבת הקדושה וכביכול "לאכול" או אפילו לטלוש אותם?
(בלי שום קשר למספריים, אך ורק באמצעות הידיים והפה)

2. האם מותר לפתוח את שקית הפיצוחים ביום שבת, האם זה לא נקרא גזירה?

3. נטילת ידיים - ברכת הנטילה: שמעתי שלאחר שנירדמת מעבר לחצות הלילה, אסור לברך
בבוקר על נטילת הידיים, אפשר הסבר? האם מותר?אסור? וכו'..

4. האם מותר לתלוש ביום שבת עור "מת" - הכוונה לתלישה עם הפה (אפשר לקחת לדוגמא
את העור המת שיש בצידי הציפורניים).

5. מה דעתכם על חלק נוכרי אשר מאשרים אותו ברבנות בחו"ל (מותר\אסור)?

6. מבטים: אני מנסה כמה שפחות להסתכל על בנות, זה מאוד קשה. האם מבטים ללא
שום כוונה הם חטא? סיבבת את הראש וראית בלי כוונה בחורה או מקום לא מוצנע, האם
החשיבות כה רבה?


7 האם מותר לשים ציצית כאשר החוטים שלה (למטה) יהיו בתוך החולצה? (וכן, מתוך
ביישנות לצערי). שמעתי שיש על זה מחלוקת בין העדות, שהספרדים כן שמים והאשכנזים
אינם שמים בתוך החולצה - אם אפשר להסביר זאת.


8. האם מותר לברך על אוכל\שתיה כאשר ידי מונחת על הראש בעת הברכה? איני לובש
כיפרה (ניחשתם שוב - סיבות חברתיות לצערי).

9. אם אנוכי מסתכל על ידידיה\אישה שאני מכיר ללא כוונת זדון ואך ורק בתור ידידה, איך
הדבר מתקבל? הרי אין שום תאווה או רצון למחשבות לא טובות.

10. אני לאט לאט מתחיל להתחזק ומוריד את הראש למטה בכל פעם שעוברת מישהי (קצת
קשה - בית ספר חילוני) מה אתם ממליצים לי לעשות ע"מ להצליח ולא להמשך ליצר הרע
(מדרשה\ישיבה זה רעיון טוב, אבל לא למצב שלי כרגע). בכל פעם שאני מרים את הראש
אני רואה מסביבי נשים (מוצנעות\לא מוצנעות) בבית ספר, בעבודה, ברחוב - מבקש המלצות.


11. אני ובת הזוג שלי מנסים לשמור נגיעה, אנחנו מצליחים לפרק זמן ארוך ואז נופלים והיצר
הרע משתלט. אני חושב על לסיים את הקשר כדי שהיא תוכל להמשיך הלאה כי היא מתחזקת.
זה מפריע לי מאוד, אנחנו 7 חודשים ביחד - מבקש המלצות.


12. אני שומר על זרע לבטלה מספר חודשים. כך לפעמים שאני עם בת זוגתי, יוצא לנו
לשכב אחד על השני ולגעת אחד בשני (לשכב במובן של המילה וחס וחלילה לא במובן של קיום
יחסי מין - איננו מקיימים). בכל אופן, כאשר אני חוזר הביתה ונכנס לעשות את צרכי הקטנים,
אני מרגיש שיוצאת טיפה (קטנה מאוד) סרוחה - בכמות מעטה - האם הדבר נחשבת לזרע
לבטלה?


13. אני שם שרשרת ועלייה אותיות בארמית שמציינות חשיבות של משהו (כרגע זה לא חשוב)
החברה הביאה לי. האם מותר לי לשים אותה מתחת לחולצה מבלי להראותה לאיש וכך להמנע
מהאיסור על לשים תכשיטי בנות?

14. האם מותר ללכת לים ביום שבת (כמובן עם הפרדה או ריק) ולשחק מטקות, כדורגל וכו'?

15. האם מותר לקיים יחסי מין על שם הנאה ולאו דווקא על ילדים? הכוונה היא האם מותר
לי לקיים יחסי מין עם אישתי לעתיד (עם חברה אני מתאר לעצמי שאסור כלל וכלל) לשם
הנאה ולא לשם הבאת ילדים.[/B]



אני מודה לכם מראש צדיקים, רק על זה שניכנסתם לראות את האשכול ונתתם מעצמכם
ומזמנכם הפרטי ע"מ לענות לשאלות.


אני אוהב אותכם!


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: חברה, מספר שאלות אף על פי שזה נוגד את כללי הפורום:
הודעהפורסם: 20 פברואר 2007, 14:08 
מנותק
נושם באימונים
נושם באימונים

הצטרף: 30 ינואר 2007, 16:03
הודעות: 563
לייקים: 0 לייקים
פידבקים: 0 (0%)


אל תנעלו את הנושא יש פה שאלות טובותת חשוב שיראו..אח שלי גם אני חילוני מתחזק וכמעט כל שאלה ששאלת פה
אני בדיוק כמוך אבל אני יכול לענות לך על כמה דברים:

1. בשבת אסור ללעוס את הציפורניים ולטלוש אותם כי זה נקרא חילול אז עדיף שלא
תשחק איתם כל כך כי אתה יכול בטעות לקרוע את הציפורן או משהו..ודרך אגב
גם באופן רגיל זה דבר לא טוב לשחק וללעוס ציפורניים יש לזה כל מיני סיבות..

2. אני מקווה שהבנתי את השאלה אבל אם זה משהו שאתה צריך לקרוע שקשור
לאוכל אז אני בטוח ב99 אחוז שזה אפשרי לקרוע אבל אם כבר אתה מדבר על גרעינים
אסור לזרוק את הקליפות על הריצפה..ושאתה מפצח את הגרעינים תחשוב שאתה
מוציא את הגרעין מתוך הקליפה שלו כי הקליפה נחשבת למוקצה.

3. מותר לברך על נטילת ידיים...רצוי מאוד גם זה מצווה לברך כשקמים בבוקר
לאחר שאתה אומר את המשפט "מודה אני לפנייך מלך חי וקים שהחזרת בי נשמתי בחמלה רבה אמונתך"
אתה חייב לנקות את הידיים מהטומאה שהם נגעו במקומות מסויימים בלילה וגם בגלל שאומרים
ששינה זה חלק מ-60 מיתה ואתה חייב להיטהר עם ברכה.
אם אתה הולך לישון באמצע היום למשל ולא בלילה אז תעשה את הנטילה של הידיים
(6 פעמים אחד לכל יד) אבל לא מברכים את הברכה!!

4. גם אני שאלתי את השאלה הזאתי של העור מת לפני שבוע כי היה לי יובש בשפתיים אני כמעט בטוח שלא..תשאל משהו יותר חכם ממני

5. מצטער אחי לא הבנתי את השאלה.

6. תראה בעיקרון יש כזה דבר שנקרא "קדושת העיניים" וזה דבר חשוב מאוד מאוד
שאין לנו מושג בכלל מה המעלות שלו כאשר אנחנו שומרים על המבטים שלנו ונלחמים
ביצר. אבל בוא אני יגיד לך משהו אתה מתחיל בדיוק כמוני אתה לא צריך לצפות שעל
ההתחלה אתה תתחיל להיות צדיק הדור ותצליח לשמור על המבטים שלך באופן מוחלט
אז הסתכלת לא נורא העיקר שאתה יודע שזה דבר לא טוב ותנסה כמה שפחות אין
מה לעשות בקטע הזה..לאט לאט

7. תקשיב אני רואה השאלות שלך דומות אותו דבר לכל מה שאני שואל חח תאמת
גם אני לובש ציצית שם את החוטים בתוך המכנסיים זה לא שזה לא נחשב כמצווה
המצווה חלה עלייך פשוט כתוב בפסוק של התפילין בפרשת "וידבר השם אל משה לאמר":
"..והיה לכם לציצית וראיתם אותו.." אז עדיף ללכת עם הציצית בחוץ יכול להיות
שיש מנהג שאשכנזים ומזרחים מקובל אחרת ואם אתה מתבייש ואתה רוצה ללכת עם ציצית
עדיף שתשים את החוטים שלך בתוך המכנסיים מאשר לא לשים בכלל (זה מה שאני עושה)

8. גם את השאלה הזאת אני שואל יום יום..אני יגיד לך מה אני לא חושב שמותר כי היד
זה לא בדיוק כיסוי לראש (ולצערי גם אני עושה את זה בגלל הסיבות האלה) עדיף פשוט
שתמצא כיפה או כובע של קפוצ'ון או אפילו חפץ מסויים שים על הראש ותברך.

9. זה גם לא הדבר הכי טוב אבל שוב אתה רק מתחיל אתה לא צריך להתחיל הכי קיצוני
שיש אני מדבר עם בנות והכל ומנסה שלא יהיה יותר מידי מגע או לכוונות אחרות תשתדל
שלא כי בכל זה היצר שלך בתת מודע עושה לך משהו ואתה לא מבין..

10. מה שאני עושה?ישר שאני רואה משהו בסגנון אני מנסה לא להסתכל להתעלם תאמין
לי אחי אני יודע ככמה זה קשה אני חווה את זה יום יום בבית ספר שאתה לא מתאר כמה
ושתבין מכירים אותי פה מלא אנשים והיו לי גם מלא חברות והרבה בנות בקשר ומאז
שהתחלתי להתחזק זה קשה אל תתעלם פשוט תנסה לא לחשוב על דברים מהסוג של תואבה
ואם זה קשה לך תנסה להתרחק.

11. פשש צדיק אתה בת זוג צדיקה אה? הלוואי עליי למצוא פה מישהי כזאת.. אם זה מפריע
לה להתחזק ולך זה גם אז עדיף שתגמרו עם זה אל תעשו יותר מידי שטויות כי ביננו אני
יודע מה זה חברים היום אי אפשר שלא לשמור על נגיעה במיוחד בחברה שלנו...אבל זאת
רק הצעה תחשוב איך זה טוב לך גבר

12. תקשיב גם אם זה משהו לא רציני זה גם נחשב לזרע לבטלה גם לי קרה פעם אבל
זה עדיף מאשר שהיה יוצא לך מדבר אחר או מכוונה תחילה זה לא היה בכוונה אבל מה אני
יגיד לך צריך להיזהר..

13. לא שמעתי על איסור תכשיטי בנות אבל אני כמעט בטוח שאתה יכול (ואם זה אותיות
נגד עין הרע אז גם לי יש)

14. אני לא רוצה סתם להטעות אותך אבל כמעט בטוח שלא מותר.

15. אסור על פי הדת אחיי..תקיים איתה יחסי מין כמה שאתה רוצה עם אישתך אבל
תשתדל שזה יהיו למצוות פרו ורבו להנאה סתם זה לא כל כך טוב אבל....שוב אני
עונה לך שזה מה שאני יודע רוב הסיכויים עדיין לא בטוח בעצמי

יאאלה זהו אחי אם יש לך עוד שאלות שאל כמה שאתה רוצה...בהצלחה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 20 פברואר 2007, 14:17 
מנותק
נושם ותיק
נושם ותיק
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 06 אוקטובר 2005, 12:08
הודעות: 12089
מיקום: ארץ כנען
לייקים: 6 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


6. מבטים: אני מנסה כמה שפחות להסתכל על בנות, זה מאוד קשה. האם מבטים ללא
שום כוונה הם חטא? סיבבת את הראש וראית בלי כוונה בחורה או מקום לא מוצנע, האם
החשיבות כה רבה?

לא אחי זה לא נחשב לחטא כל עוד זה לא היה בכוונה תחילה


7 האם מותר לשים ציצית כאשר החוטים שלה (למטה) יהיו בתוך החולצה? (וכן, מתוך
ביישנות לצערי). שמעתי שיש על זה מחלוקת בין העדות, שהספרדים כן שמים והאשכנזים
אינם שמים בתוך החולצה - אם אפשר להסביר זאת.

ספרדים בפנים אלא אם כן הם נמצאים בסביבה של חילונים והציציות גורמות להם לחזק ולהתחזק
אבל בעיקרון ספרדים שמים בתוך החולצה

אשכנזים - בחוץ

10. אני לאט לאט מתחיל להתחזק ומוריד את הראש למטה בכל פעם שעוברת מישהי (קצת
קשה - בית ספר חילוני) מה אתם ממליצים לי לעשות ע"מ להצליח ולא להמשך ליצר הרע
(מדרשה\ישיבה זה רעיון טוב, אבל לא למצב שלי כרגע). בכל פעם שאני מרים את הראש
אני רואה מסביבי נשים (מוצנעות\לא מוצנעות) בבית ספר, בעבודה, ברחוב - מבקש המלצות.

פשוט מאוד
לא לחפש את זה ולא להכניס את עצמך לניסיון הכוונה לא לטייל עם הראש ולהסתכל על כל דבר שזז
פשוט להסתכל לאדמה חחח רק אל תפספס את העמוד
ואומרים צנועות כפרה

11. אני ובת הזוג שלי מנסים לשמור נגיעה, אנחנו מצליחים לפרק זמן ארוך ואז נופלים והיצר
הרע משתלט. אני חושב על לסיים את הקשר כדי שהיא תוכל להמשיך הלאה כי היא מתחזקת.
זה מפריע לי מאוד, אנחנו 7 חודשים ביחד - מבקש המלצות.

אחי הצעה שלי מניסיון
לא להיפגש ואם כן אז שיהיה במקום ציבורי ומינימום פעם בשבועיים אחרי הכל
אהבה זה לא לגעת אהבה זה רגש
ואפשר בינתיים להיסתפק בלדבר בפלאפון/איסיקיו
ואחי אם אתה מרגיש שאתה מכשיל אותה אז תחתוך
ביננו חברה לפני גיל 19 זה סתם ביזבוז זמן ומזומן kobl:P


נשמה אני ימשיך יותר מאוחר אני ממהר
ביי צדיק

_________________
חובה לכל הבנות במחשב לא משנה דתיה או חילונית!

http://www.breslev.co.il/html/Audio/35a.mp3


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 20 פברואר 2007, 14:32 
מנותק
ציון לשבח
ציון לשבח
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 02 ספטמבר 2003, 11:38
הודעות: 29624
מיקום: "אשרי יושבי ביתך, עוד יהללוך סלה"
לייקים: 928 אוהבים
פידבקים: 6 (100%)


1. האם מותר "לשחק" בציפורניים בשבת הקדושה וכביכול "לאכול" או אפילו לטלוש אותם?
(בלי שום קשר למספריים, אך ורק באמצעות הידיים והפה)

1== אסור, כי יש כאן קריעה.

2. האם מותר לפתוח את שקית הפיצוחים ביום שבת, האם זה לא נקרא גזירה?

2==מותר, כי זה פתיחה לשם אכילה - יש כאלה שמקפידים שלא לקרוע במקום שכתוב דברים כי זה כאילו לשנות כיתוב, וכידוע אסור לכתוב בשבת.

3. נטילת ידיים - ברכת הנטילה: שמעתי שלאחר שנירדמת מעבר לחצות הלילה, אסור לברך
בבוקר על נטילת הידיים, אפשר הסבר? האם מותר?אסור? וכו'..

3== לא שמעתי על זה בחיים, על פי מה שאני יודע- כשאתה קם בבוקר אתה נוטל ידיים!

4. האם מותר לתלוש ביום שבת עור "מת" - הכוונה לתלישה עם הפה (אפשר לקחת לדוגמא
את העור המת שיש בצידי הציפורניים).

4==אם אתה רוצה להקפיד - אל תקרע את העור שלך.. אבל זה קצת קטנוני לא?

5. מה דעתכם על חלק נוכרי אשר מאשרים אותו ברבנות בחו"ל (מותר\אסור)?

5== אתה מדבר על מאכלים? מותר לאכול בשר או חלב נוכריים אם יש עליהם הכשר. אני אישית מעדיף לאכול מתוצרת יהודים..מעדיף לפרנס את אחיי.

6. מבטים: אני מנסה כמה שפחות להסתכל על בנות, זה מאוד קשה. האם מבטים ללא
שום כוונה הם חטא? סיבבת את הראש וראית בלי כוונה בחורה או מקום לא מוצנע, האם
החשיבות כה רבה?

6 == יש דיונים בגמרא האם המחשבה עצמה היא עבירה? או שמא רק המעשה? השאלה ששאלת פה היא עמוקה. בקצרה אני יכול לומר לך שפשוט תרגיל את עצמך לא להביט בבנות - להסתכל מותר, אבל לא להתמקד, לא לתת לראש להסחף למקומות לא ראויים

7 האם מותר לשים ציצית כאשר החוטים שלה (למטה) יהיו בתוך החולצה? (וכן, מתוך
ביישנות לצערי). שמעתי שיש על זה מחלוקת בין העדות, שהספרדים כן שמים והאשכנזים
אינם שמים בתוך החולצה - אם אפשר להסביר זאת.

7== אין לך מה להתבייש באמונה שלך, אם אתה מתבייש באמונות שלך אז כנראה שאתה לא מאמין בעצמך או באמונה מספיק. בכל אופן אני מבין את הבעיה כאן במקרה הספציפי שאתה מדבר עליו, אבל אני מזכיר לך שכתוב "וראיתם אותם" - הכוונה שצריך לראות את הציצית. תעשה את השיקול שלך, אני יודע שזה מקרה לא פשוט.

8. האם מותר לברך על אוכל\שתיה כאשר ידי מונחת על הראש בעת הברכה? איני לובש
כיפרה (ניחשתם שוב - סיבות חברתיות לצערי).

8== לא! יד אינה במקום כיפה. אבל אם אתה נמצא במצב שאין לך שום כיפה או כובע - אתה יכול לשים דבר אחר(שאינו גופך) על הראש ולברך. דרך אגב, את עופר לוי אתה וודאי מכיר.. למה הוא לובש כובע אתה יודע? זה בגלל שהוא לא רוצה ללבוש כיפה.

9. אם אנוכי מסתכל על ידידיה\אישה שאני מכיר ללא כוונת זדון ואך ורק בתור ידידה, איך
הדבר מתקבל? הרי אין שום תאווה או רצון למחשבות לא טובות.

9== מותר להסתכל על נשים, כל עוד לא עולות לך מחשובות מגעילות


10. אני לאט לאט מתחיל להתחזק ומוריד את הראש למטה בכל פעם שעוברת מישהי (קצת
קשה - בית ספר חילוני) מה אתם ממליצים לי לעשות ע"מ להצליח ולא להמשך ליצר הרע
(מדרשה\ישיבה זה רעיון טוב, אבל לא למצב שלי כרגע). בכל פעם שאני מרים את הראש
אני רואה מסביבי נשים (מוצנעות\לא מוצנעות) בבית ספר, בעבודה, ברחוב - מבקש המלצות.

10== עניתי לך כבר בשאלות הקודמות בקשר לעניין הזה.. מותר לך להסתכל על נשים - אבל לא להביט, ולא לפתח כל מיני מחשבות גועליות.

11. אני ובת הזוג שלי מנסים לשמור נגיעה, אנחנו מצליחים לפרק זמן ארוך ואז נופלים והיצר
הרע משתלט. אני חושב על לסיים את הקשר כדי שהיא תוכל להמשיך הלאה כי היא מתחזקת.
זה מפריע לי מאוד, אנחנו 7 חודשים ביחד - מבקש המלצות.

11== מצב בעייתי מאוד. אני לא רוצה לענות לך על השאלה הזאת כי אני חושב שכדאי לך מאוד לדבר עם רב שאתה בוטח בו בנושא הזה.

12. אני שומר על זרע לבטלה מספר חודשים. כך לפעמים שאני עם בת זוגתי, יוצא לנו
לשכב אחד על השני ולגעת אחד בשני (לשכב במובן של המילה וחס וחלילה לא במובן של קיום
יחסי מין - איננו מקיימים). בכל אופן, כאשר אני חוזר הביתה ונכנס לעשות את צרכי הקטנים,
אני מרגיש שיוצאת טיפה (קטנה מאוד) סרוחה - בכמות מעטה - האם הדבר נחשבת לזרע
לבטלה?

12== כל עוד יוצא לך זרע .. ביצעת את העבירה. עבירה חמורה מאוד אגב. בזהר מדברים על זה שאין לזה מחילה.


13. אני שם שרשרת ועלייה אותיות בארמית שמציינות חשיבות של משהו (כרגע זה לא חשוב)
החברה הביאה לי. האם מותר לי לשים אותה מתחת לחולצה מבלי להראותה לאיש וכך להמנע
מהאיסור על לשים תכשיטי בנות?

13== אם אתה שואל אותי - אין שום בעיה שבן ילבש שרשרת, כל עוד זאת שרשרת של בנים. עם שרשראות אין בעיה. עגיל זה בעייתי.

14. האם מותר ללכת לים ביום שבת (כמובן עם הפרדה או ריק) ולשחק מטקות, כדורגל וכו'?

14== אסור ללכת לים. מותר לשחק כדורגל ופינגפונג.

15. האם מותר לקיים יחסי מין על שם הנאה ולאו דווקא על ילדים? הכוונה היא האם מותר
לי לקיים יחסי מין עם אישתי לעתיד (עם חברה אני מתאר לעצמי שאסור כלל וכלל) לשם
הנאה ולא לשם הבאת ילדים.[/B]

15== אסור לקיים יחסי מין שלא לשם ילדים, אני רואה שהנושא הזה מאוד מעסיק אותך, לכן אני אומר לך עכשיו ברצינות - לך לרב שאתה בוטח בו שיענה לך על הכל בצורה מפורטת וטובה יותר.

בהצלחה אחי שיהיה לך רק טוב בע"ה :!:


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: חברה, מספר שאלות אף על פי שזה נוגד את כללי הפורום:
הודעהפורסם: 20 פברואר 2007, 14:57 
מנותק
נושם כבוד
נושם כבוד

הצטרף: 26 אפריל 2005, 20:10
הודעות: 4456
לייקים: 7 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


בס"ד


תשובה לשאלה 1
אסור לתלוש ציפורניים בשבת ולא לגזוז אותם , אם יש לך ציפורן או ציצין של עור שפירש רובן אם פירשו כלפי מעלה ומצערות אותך מותר ליטול אותן ביד אבל לא בכלי,ואם אינן מצערות אותך, אפילו ביד אסור ואם לא פירש רובן אפילו מצערות אותו אסור ליטלן בידו או בכלי.

תשובה 2
מותר לפתוח שקית מאכל בשבת(לשם המאכל בפנים),בפרט אם זה דרך קלקול והשחתה. ובקבוקי שתיה ,וקופסאות שימורים(בתנאי שאתה לא שומר את הקופסאות) מותר לפתוח בשבת, עדיף לפתוח אותם לפני שבת. והמחמיר לא לפתוח בשבת תבוא עליו ברכה.

תשובה 3
על פי הקבלה אחר חצות הלילה נחלשת רוח הטומאה. אך זה לא אומר שאתה לא מברך בבוקר "על נטילת ידיים" . רק אם לא ישנתה והייתה ער כל הלילה אז בעלות השחר תיטול ידיים בלי ברכה.

תשובה 4
תראה תשובה 1

תשובה 5
חלק מהתשובה של הרב עובדיה יוסף שליט"א על בשר חלק
והנה יש לדעת שלא בכל מקום שמפרסמים שהבשר הוא "חלק" או "גלאט" או "שיטת בית יוסף" אמנם כך הוא הדבר, ולדאבון הלב, ישנם גופי כשרות מפורסמים שמוצאים לעצמם היתרים שונים ומפוקפקים מאד למכור בשר שאינו חלק, ולכתוב עליו שהוא חלק, (וכמו שמוכח בשו"ת תשובות והנהגות חלק ד. שבהכשר בד"ץ מסוים הטוען שהבשר שנמכר תחת השגחתו הוא "חלק", הדבר אינו כן כלל) ולכן אין לספרדים ובני עדות המזרח, וההולכים על פי דעת מרן לקנות בשר אלא אם הוא נמצא תחת השגחה מוכרת שסומכים עליה גדולי הדור הספרדים, הבקיאים ומצויים במנהגי הספרדים על פי דעת מרן הבית יוסף.
ראה תשובה מפוסק הדור
http://hazzan.qpon.co.il/Front/NewsNet/ ... tId=135206

תשובה 6
אומר הרמב"ם שבן אדם שמסתכל על בנות או מהרהר הוא יותר גדול מאשר החוטא
ולמה כי זה שמסתכל ומהרהר אומר מה עשיתי ? למה נגעתי ,בעלתי? והוא לא מכיר בחטא שלו וזה שחוטא הוא יודע שהוא חוטא ויש לו בראש של מחשבות של תשובה ולא כמו ההוא שהוא חושב שהוא לא חוטא וכך הוא לא יחזור בתשובה

ברגע שבטעות ראיתה משהו לא צנוע ישר תסתובב ותעלים עין ולא "תתור אחריך לבבך"
אלא תשמור על העיניים שלך כי משם מתחיל כל הקדושה לשאר האיברים.

תשובה 7
הספרדים נוהגים לשים את הציציות מתחת לבגד , וזה הלכה להיום . ורק בן אדם שחוזר בתשובה ורוצה להיות מובדל מהסביבה החילונית ומרגיש שאם הציצות הוא יתחזק יותר מותר לו לשים בחוץ אך שהוא יתחזק הוא צריך לשים ציציותיו מתחת לבגד.
האשכנזים נוהגים לשים את הציצית מעל הבגד.
וכל אחד ילך אחר מנהגי אבותיו

תשובה 8
שאתה מזכיר שם שמים או מתפלל או אומר פסוק אתה צריך להיות עם כיסוי לראש
שאתה שם את היד שלך זה לא מספיק כי זה לא "בד" ב"ה עד שתתחזק יותר ותרגיש מוכן לכיפה אז לבנתיים שאתה מברך תיקח מהשרוול של החולצה שלך ותשים עם היד עליו זאת אומרת שהיד תהיה עם בד ואז תוכל לברך.

תשובה 9
לפי ההלכה אסור בהחלט שיהיה נגיעה בין האישה לאיש (שלא נשאוים)
אבל דיבור עם זה לא לעניין ולא דברים נחוצים אין מה לדבר עם האישה
אתה לא יכול להגיד לעצמך "אין לי שום הרהורים עליה " כי אין אנחנו שולטים ביצר הרע והוא בשניה יכול לבלבל אותנו . ואמרו חז"ל אפילו שיחה בין איש לאישתו מראים לאדם ביום הדין.

תשובה 10
ישיבה או מסגרת דתית זה הפתרון האמיתי והטוב היחידי אחי
בפרשת לך לך ה' יתברך אומר לאברהם אבינו לך לך מארצך ממלודתך ומבית אביך
אומרים המפרשים שהשם ידע שאם הוא לא ילך משם הוא יתקלקל ו לך לך זה משום מילה "לכלוך" זאת אומר אם לא תילך משם אתה תתלכלך ותיפול.
בפרשת נח ה' יתברך אומר לנוח כנס לתיבה כי כל הדור שחת וחמס
זאת אומרת שה' ידע שאם הוא ישאר בחוץ עוד קצת הוא יהיה כמוהם ויפול.
הייתי ממליץ לך אחי להגיע עם עצמך להחלטה כי אי אפשר ללכת לים ולהגיד אני ישמור על עצמי ולא יראה כלום כי אין מצב מבין אותי .
בנתיים שאתה שם בבית ספר תנסה אחי לא להיכנס למצבים שתראה דברים לא טובים וברגע שבטעות ראיתה תתחמק מזה . בהפסקות תנסה לשמור על עצמך.
והשם יהיה עמך

תשובה 11
מה טוב ומה נעים ששתיכם תמצאו מסגרת טובה (ישיבה\סמינר)
וברגע שתתחזקו ותכירו את היהדות כמו שצריך תוכלו להקים בית יהודי עם טהרה.

תשובה 12
חז"ל אומרים שהזרע מהמוח
זאת אומרת שאפילו שלא קיימתה יחסי מין מלאים , עצם זה שהמחשבה שלך הייתה שם ,הטיפה יצאה .ובהחלט שאתה צריך לעבוד על עצמך ולא להגיע למצבים האלה אחי כי זה עוון.

תשובה 13
כל איסור שיש בתורה זה לא משנה עם הוא יהיה צנוע או בפרהסיא אם זה אסור אז אסור וזה לא משנה עם מתחת לחולצה או מבחוץ .
אם זה שרשרת המיוחדת לגבר מותר לך לשים ואם זה לאישה אסור לך ,וכן ההפך אם זה מיועד לגבר אסור לאישה.


תשובה 14
עדיף להימנע מהתרחצויות בשבת (במים צוננים,מים חמים אסור בכל מצב)
והטעם שעדיף להימנע או מפני שנכנסים להרבה איסורים שזה סחיטה תלישה בשיער ועוד כמה איסורים.ומעיקר ההלכה אפשר להתרחץ בים (כשאינו שוחה),(ונוהגים ישראל להימנע מרחיצה בשבת מחשש לאיסורים).
ואסור לשחק כדורגל או במטקות בשבת משום "מוקצה" ועוד כמה איסורים.

תשובה 15
זרע נועד להביא ילדים לעולם.
ויש איסור מוחלט לעשות את זה לשם הנאה אלא למצווה שהשם ציווה אותך " פרו ורבו ומלאו את הארץ" רשום בתורה על " ער ואונן " שהיו עם האישה רק לשם הנאה ושחתו את הזרע ארצה ואז רשום שזה היה בעיני השם רע, והמית אותם.


אחי אתה בחור שמתחזק ורוצה להתקרב לאביו שבשמיים
הבאתי לך תשובה שהם מה שהתורה אומרת , באמת קשה לעזוב הרבה דברים עם זה ידידות או הנאות וכו.. אבל לשם שמיים זה שווה כי מה אנחנו ומה חיינו ? אנחנו פה בחיים מעט שנים והכל עובר וחולף
תנסה גבר להתאמץ ולהתגבר על הקשיים ואתה עוד תרוויח. ואפילו אם משהו מהתורה פתאום לא מסתדר לך עם כל המצב או לא מובן לך למה אסור ועוד כמה תירוצים שיביא לך היצר אל תתייאש ותרים ידיים אלא תנסה למצוא פתרונות תתחזק צעד צעד
השם יתברך יעזור לך בכל הדרך
בהצלחה אחי.

קחי אחי ספר "שולחן ערוך" להורדה למחשב
כל יום תלמד כמה הלכות ולבסוף תידע איך יהודי צריך להתנהג לפי ההלכה

כמה דברים שצריך לדעת לפני ...
http://www.halachayomit.co.il/displayRe ... readID=294

לינקים להורדה

http://www.speedyshare.com/550650221.html

http://www.badongo.com/file/2262715

http://www.mytempdir.com/1108771


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 20 פברואר 2007, 16:16 
מנותק
נושם ותיק
נושם ותיק
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 06 אוקטובר 2005, 12:08
הודעות: 12089
מיקום: ארץ כנען
לייקים: 6 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


איתמר יש מחילה לזרע לבטלה

_________________
חובה לכל הבנות במחשב לא משנה דתיה או חילונית!

http://www.breslev.co.il/html/Audio/35a.mp3


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 20 פברואר 2007, 16:39 
מנותק
ציון לשבח
ציון לשבח
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 02 ספטמבר 2003, 11:38
הודעות: 29624
מיקום: "אשרי יושבי ביתך, עוד יהללוך סלה"
לייקים: 928 אוהבים
פידבקים: 6 (100%)


י ע ק ב כתב:
איתמר יש מחילה לזרע לבטלה


קובי אני לא רוצה להכנס לזה כאן, אבל בכלליות אומרים שזה חטא שהמחילה עליו בעייתית.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 20 פברואר 2007, 17:09 
מנותק
נושם ותיק
נושם ותיק
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 06 אוקטובר 2005, 12:08
הודעות: 12089
מיקום: ארץ כנען
לייקים: 6 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


לימוד תורה ולעשות תשובה מכפר על הכל

כמובן תיקון הכללי וכו'

_________________
חובה לכל הבנות במחשב לא משנה דתיה או חילונית!

http://www.breslev.co.il/html/Audio/35a.mp3


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 20 פברואר 2007, 17:50 
מנותק
סופר נושם
סופר נושם
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 17 אוגוסט 2004, 15:24
הודעות: 7863
מיקום: ירושלים
לייקים: 22 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


אני יעבור על השאלות והתשובות יותר מאוחר ומה שאני אוכל להוסיף אני אוסיף
ואיתמר זה נכון שכתוב במקום אחד בזוהר שאין מחילה אבל בכל שאר המקומות כתוב שיש וידוש "שאין דבר העומד בפני התשובה"
ואפשר לתקן את זה ע"י חיזוק של אנשים ועד הרבה דברים בגדול יש על זה מחילה

_________________
יאלה בית"ר
גולנצ'יק בדם 51 כבודדד
תמונה
http://www.mizrahit.co/forum/album_personal.php?user_id=15464


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 21 פברואר 2007, 11:43 
מנותק
נושם כבוד
נושם כבוד

הצטרף: 26 אפריל 2005, 20:10
הודעות: 4456
לייקים: 7 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


בס"ד

ל-Xיתמר

תשובה 14 שהבאתה לא נכונה
כי מעיקר ההלכה מותר להתרחץ בשבת בנהר או בים (כשאינו שוחה) כי זה לא מים חמים. (מים חמים אסור בכל מצב להתרחץ כל גופו) ובלבד שיזהר מלטלטל את המים שעליו בכרמלית(הוצאה מרשות לרשות), ועוד כמה איסורים כמו סחיטה ,תלישה ,ועוד(ונוהגים ישראל להימנע מרחיצה בשבת מחשש לאיסורים).
אבל לשחק כדורגל ומטקות זה בוודאי שאסור משום " מוקצה"

ותשובה 2
מותר לו לקורען אף במקומות האותיות.ואין זה נחשב כמוחק במה שקרע במקום האותיות שאין דרך מחיקה בכך,וגם אינו מתכוין למחיקה.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 21 פברואר 2007, 13:03 
מנותק
נושם כבוד
נושם כבוד

הצטרף: 26 אפריל 2005, 20:10
הודעות: 4456
לייקים: 7 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


בס"ד

ל- ~!~!

בקשר לתשובה 2
מותר לו לזרוק את הקליפות של הגרעינים לרוח או לרצפה ואין חשש למלאכת זורה
ושהוא מוציא את הגרעין מהקליפה חל על הקליפה איסור "מוקצה" רק שהוא הניח את הקליפה ולא שהיא עוד בידו .


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 21 פברואר 2007, 18:18 
מנותק
סופר נושם
סופר נושם
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 17 אוגוסט 2004, 15:24
הודעות: 7863
מיקום: ירושלים
לייקים: 22 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


בחור טוב אתה טועה כל מה שכתוב זה על רחיצת ידיים אבל לא יודע אם זה אסור זה לשון הילקוט יוסף
דיני הוצאה בשבת הלכה פח':מותר לרחוץ ידיו בשבתבנהר הנמצא בכרמלית, ובלבד שלא יוציאם עם המים שעליהם
חוץ לנהר ארבע אמות
ילקוט יוסף רחיצה בשבת הלכה יא':מעיקר ההלכה היה מותר להתרחץ בשבת בנהר או בים (כשאיו שוחה[נראה לי שהוא שוחה זה אסור בכלל]), ובלבד שיזהר מלטלטל את המים שעליו בכרמלית. ולכן צריך שינגב את גופו כשעולה מהנהר.
וטוב שימתין עד שהמים שעליו ינטפו ואז ינגב בנחת, כדי שלא יבוא לאיסר סחיטה. ומכל מקום כבר נהגו כל ישראל להמנע מרחיצה בים ובנהר בשבת, מחששלכמה מכשולים

_________________
יאלה בית"ר
גולנצ'יק בדם 51 כבודדד
תמונה
http://www.mizrahit.co/forum/album_personal.php?user_id=15464


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 21 פברואר 2007, 19:30 
מנותק
נושם באימונים
נושם באימונים

הצטרף: 09 יוני 2005, 15:56
הודעות: 574
לייקים: 0 לייקים
פידבקים: 0 (0%)


בס"ד
ואלהל תודה למדתי ממכם הרבה פה על התשובות שעניתם לו
ורק על שאלה 6 אני רוצה לענות לו וזה גם דומה פה לדברים שרשמתם.
יש הבדל בין להסתכל ללראות.
לראות- לא תלוי בך מה לעשות אתה הולך ואתה רואה דברים וזה במצב שאתה לא מתמקד שזה כבר להסתכל ואם אתה הולך ורק רואה אין בזה עבירה אבל אם אתה הולך ברחוב רואה משהו ואז עוד מסתכל למרות שהתקמדת זה כבר העבירה.
בפעם הראשונה זה לא נחשב זה רק הלראות והפעם השניה זה כבר להתסכל.
ערב טוב


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 21 פברואר 2007, 19:31 
מנותק
נושם כבוד
נושם כבוד

הצטרף: 26 אפריל 2005, 20:10
הודעות: 4456
לייקים: 7 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


בס"ד


למה אני טועה ? תסתכל דיני רחיצה ילקוט יוסף כרך ד' עמוד סט ותראה את ההלכה

וגם אתה רשמתה את ההלכה
איפה אני טועה עדן פינטו?

זה מה שרשמתי לו
עדיף להימנע מהתרחצויות בשבת (במים צוננים,מים חמים אסור בכל מצב)
והטעם שעדיף להימנע או מפני שנכנסים להרבה איסורים שזה סחיטה תלישה בשיער ועוד כמה איסורים.ומעיקר ההלכה אפשר להתרחץ בים (כשאינו שוחה),(ונוהגים ישראל להימנע מרחיצה בשבת מחשש לאיסורים).
ואסור לשחק כדורגל או במטקות בשבת משום "מוקצה" ועוד כמה איסורים.

יש פה משהו לא נכון ?
ואיך הגעתה לנטילת ידיים ? הוא מדבר על ללכת לים


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 21 פברואר 2007, 19:48 
מנותק
נושם כבוד
נושם כבוד

הצטרף: 26 אפריל 2005, 20:10
הודעות: 4456
לייקים: 7 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


בס"ד

ואם תסתכל בלשון שלו זה "מעיקר ההלכה מותר "להתרחץ בשבת בנהר או בים [כשאינו שוחה] ובהמשך ההלכה הוא אומר שיזהר מכמה איסורים (סחיטה,הוצאה מרשות לרשות של המים) וממשיך ואומר שמכל מקות נהגות כל ישראל להימנע מרחיצה בים ובנהר בשבת מחשש לאיסורים.
ולא "מעיקר ההלכה "היה" מותר

אז זאת אומרת שאם בן אדם בן ששומר על עצמו מהאיסורים הוא יכול להתקלח במים קרים (חמים אסור) ורק בגלל שנכנסים בשבת לאיסורים אז נוהגים להימנע .


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  

עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום נושמים יהדות

עמוד 1 מתוך 2 [ 20 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא


מנהל: צוות: דת ואמונה


עבור ל:  

חברה, מספר שאלות אף על פי שזה נוגד את כללי הפורום:


היכל התהילה | דירוגים | הצוות
צור קשר | תנאי שימוש | רדיו מזרחית | מילים לשירים | חדשות המוסיקה | מוסיקה מזרחית | שירים במזרחית
Powered By PHPBB Copyright Noshmim Mizrahit 2003-2011 © All right reserved
שיווק הפרסומות באתר זה מופעל על ידי @.מ.י - שירותי מדיה וסליקה באינטרנט
רוצה לפרסם באתר זה? שלח אלינו מייל לקבלת הצעה משתלמת במיוחד