נושמים מזרחית
שלום אורח, הרשמה לפורום | הוסף למועדפים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי | שכחתי סיסמה

שאלות ובקשות F2H הורדה ישירה מילים צלצול פלייבק רמיקס יוטיוב

עמוד ראשי חדשות המוסיקה מילים לשירים
עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום נושמים יהדות




עמוד 28 מתוך 59 [ 879 הודעות ]
פרסם נושא חדש נושא זה נעול, אינך יכול לערוך הודעות או לבצע תגובות עתידיות.

שאלות ובקשות

מחבר הודעה
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 16 אוקטובר 2007, 15:57 
מנותק
נושם מכור
נושם מכור
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 05 יולי 2006, 14:21
הודעות: 2174
מיקום: ירושלים עיר הקדוש!!
לייקים: 1 לייקים
פידבקים: 0 (0%)



שאלהההההה הגמרא וזה מספרת סיפורים למשל על רבי שמעון בר יוחאי שיסתכל על יהודה בן גרים אחרי שיצא מהמערה ושרף אותו חי... {מסכת שבת דף לג עמוד ב..} וגם כל מיני סיפורים שתנאים יחיו מתים כל מיני סיפורים וזה.. בקיצור השאלה היא ככה מי אמר שכל הסיפורים אלה אמיתים??? וגם שמספרים סיפורים על צדיקים וזה... מי אמר שזה אמיתי?.. תודה מראש

_________________
רוצים פירוש לשם שלכם? זה מוקדש לכםםם!! חזק רצח ואמיתייי חבר'הה!! כניסה חובהההה!

http://www.facebook.com/pages/my-lh-ly/ ... 4949752878

רוציםם לדעת פירוש של חלומות? רוצים לדעת ה-כ-ל על החלומות? כנסו מוקדש לכם!

http://www.facebook.com/pages/my-lh-ly/ ... 7146470109


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 16 אוקטובר 2007, 16:01 
מנותק
נושם באימונים
נושם באימונים

הצטרף: 24 יולי 2006, 03:28
הודעות: 659
לייקים: 0 לייקים
פידבקים: 0 (0%)


מישהו בבקשה יכול להעלות את השיר של חיים ישראל ויואב יצחק - לך אלי תשוקתי
תודה מראש אנשים

_________________
[flash width=342 height=148]http://planet.nana.co.il/nisandayan/rovenh.swf[/flash]


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 16 אוקטובר 2007, 16:09 
מנותק
נושם כבוד
נושם כבוד

הצטרף: 26 אפריל 2005, 20:10
הודעות: 4456
לייקים: 7 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


155555 כתב:
אני לא שמעתי אף פעם שספרדים עונים עד דאמירן בעלמא


בס"ד
זה לא אומר שאם לא שמעתה אז זה לא נכון
כל יום לומדים משהו חדש אחי
והספרדים נוהגים לומר כ"ח תיהות שזה עד " דאמירן בעלמא"


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: דיני הקימה בספר תורה (בקצרה)
הודעהפורסם: 16 אוקטובר 2007, 16:12 
מנותק
נושם כבוד
נושם כבוד

הצטרף: 26 אפריל 2005, 20:10
הודעות: 4456
לייקים: 7 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


155555 כתב:
eggboy כתב:
155555 כתב:
בס''ד

אם אח עולה לתורה או גם בן דוד או דוד אני צריך לקום?
אם אפשר לפי מנהג הספרדים.


צריך לקום מלוא קומתו כשאר עולים לתורה:

אביו,אחיו הגדול,רבו מובהק, חוץ מאילו אינו עומד.
יעמוד כאשר מתחיל לברך עד שהוא מסיים את הקריאה ויורד מהתיבה.


לדוד אני צריך לקום?


בס"ד
לא, רק לאביו,אחיו הגדול,רבו מובהק, חוץ מאילו אינו עומד.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 16 אוקטובר 2007, 16:13 
מנותק
נושם כבוד
נושם כבוד
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 21 אפריל 2007, 17:47
הודעות: 4183
לייקים: 12 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


ההלכה הזאת מילקוט יוסף?


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 16 אוקטובר 2007, 16:14 
מנותק
נושם כבוד
נושם כבוד
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 21 אפריל 2007, 17:47
הודעות: 4183
לייקים: 12 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


155555 כתב:
ההלכה הזאת מילקוט יוסף?


ולפי האשכנזים והתימנים?


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 16 אוקטובר 2007, 16:19 
מנותק
נושם כבוד
נושם כבוד

הצטרף: 26 אפריל 2005, 20:10
הודעות: 4456
לייקים: 7 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


Nלך Xכז2ות כתב:
שאלהההההה הגמרא וזה מספרת סיפורים למשל על רבי שמעון בר יוחאי שיסתכל על יהודה בן גרים אחרי שיצא מהמערה ושרף אותו חי... {מסכת שבת דף לג עמוד ב..} וגם כל מיני סיפורים שתנאים יחיו מתים כל מיני סיפורים וזה.. בקיצור השאלה היא ככה מי אמר שכל הסיפורים אלה אמיתים??? וגם שמספרים סיפורים על צדיקים וזה... מי אמר שזה אמיתי?.. תודה מראש


בס"ד

שנינו בברייתא המכונה "קניין תורה", שנספחה למסכת אבות (ו,ה)
גדולה תורה יותר מן הכהונה ומן המלכות, שהמלכות נקנית בשלשים מעלות, וכהונה בעשרים וארבע, והתורה נקנית בארבעים ושמונה דברים.
בין ארבעים ושמונה המעלות הנזקקות לו לאדם כדי שיקנה את התורה, נמנית במקום העשרים ושלושה - "אמונת חכמים". כיוון שברייתא זו אינה מגוף המשנה, לפיכך אין עליה הרבה פירושים של ראשונים. אמנם, במחזור ויטרי פירש בקצרה: "שמאמין בדבריהם, ולא כצדוקין ובייתוסין". מעין זה פירשו אחרים, שהכוונה היא לקבלת התורה שבעל פה ובאמונה בשלשלת הקבלה.

צריך להיות בנו אחי "אמונת חכמים" , להאמין ולדעת שכל דברי חז"ל אמת .

מספרים לנו הרבה על השואה אבל לא היינו שם , אז זה אומר שזה לא נכון?

ה' יתברך יטע בנו אמונת חכמים שלמה "שנאמין בדבריהם, ולא כצדוקין ובייתוסין"...


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 16 אוקטובר 2007, 16:19 
מנותק
נושם כבוד
נושם כבוד

הצטרף: 26 אפריל 2005, 20:10
הודעות: 4456
לייקים: 7 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


155555 כתב:
155555 כתב:
ההלכה הזאת מילקוט יוסף?


ולפי האשכנזים והתימנים?


בס"ד

איזה הלכה?


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 16 אוקטובר 2007, 16:20 
מנותק
נושם כבוד
נושם כבוד
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 21 אפריל 2007, 17:47
הודעות: 4183
לייקים: 12 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


שצריך לקום אחי לקרוב שעולים לתורה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 16 אוקטובר 2007, 16:23 
מנותק
נושם כבוד
נושם כבוד

הצטרף: 26 אפריל 2005, 20:10
הודעות: 4456
לייקים: 7 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


155555 כתב:
שצריך לקום אחי לקרוב שעולים לתורה


בס"ד

בילקוט יוסף זה מופיע בספר ב' הלכות ספר תורה וקריאת התורה .


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 16 אוקטובר 2007, 17:47 
מנותק
נושם מכור
נושם מכור
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 05 יולי 2006, 14:21
הודעות: 2174
מיקום: ירושלים עיר הקדוש!!
לייקים: 1 לייקים
פידבקים: 0 (0%)


בחור טוב!!! כתב:
Nלך Xכז2ות כתב:
שאלהההההה הגמרא וזה מספרת סיפורים למשל על רבי שמעון בר יוחאי שיסתכל על יהודה בן גרים אחרי שיצא מהמערה ושרף אותו חי... {מסכת שבת דף לג עמוד ב..} וגם כל מיני סיפורים שתנאים יחיו מתים כל מיני סיפורים וזה.. בקיצור השאלה היא ככה מי אמר שכל הסיפורים אלה אמיתים??? וגם שמספרים סיפורים על צדיקים וזה... מי אמר שזה אמיתי?.. תודה מראש


בס"ד

שנינו בברייתא המכונה "קניין תורה", שנספחה למסכת אבות (ו,ה)
גדולה תורה יותר מן הכהונה ומן המלכות, שהמלכות נקנית בשלשים מעלות, וכהונה בעשרים וארבע, והתורה נקנית בארבעים ושמונה דברים.
בין ארבעים ושמונה המעלות הנזקקות לו לאדם כדי שיקנה את התורה, נמנית במקום העשרים ושלושה - "אמונת חכמים". כיוון שברייתא זו אינה מגוף המשנה, לפיכך אין עליה הרבה פירושים של ראשונים. אמנם, במחזור ויטרי פירש בקצרה: "שמאמין בדבריהם, ולא כצדוקין ובייתוסין". מעין זה פירשו אחרים, שהכוונה היא לקבלת התורה שבעל פה ובאמונה בשלשלת הקבלה.

צריך להיות בנו אחי "אמונת חכמים" , להאמין ולדעת שכל דברי חז"ל אמת .

מספרים לנו הרבה על השואה אבל לא היינו שם , אז זה אומר שזה לא נכון?

ה' יתברך יטע בנו אמונת חכמים שלמה "שנאמין בדבריהם, ולא כצדוקין ובייתוסין"...



אשרייך תודה אחי

_________________
רוצים פירוש לשם שלכם? זה מוקדש לכםםם!! חזק רצח ואמיתייי חבר'הה!! כניסה חובהההה!

http://www.facebook.com/pages/my-lh-ly/ ... 4949752878

רוציםם לדעת פירוש של חלומות? רוצים לדעת ה-כ-ל על החלומות? כנסו מוקדש לכם!

http://www.facebook.com/pages/my-lh-ly/ ... 7146470109


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 17 אוקטובר 2007, 11:01 
מנותק
נושם ותיק
נושם ותיק

הצטרף: 27 אפריל 2005, 16:32
הודעות: 20140
לייקים: 10 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


אם אני נמצא באמצע תפילה , ויש קדיש ( לא משנה כרגע סוג הקדיש , כל קדיש)
האם אני צריך לענות ?
חשוב לי להדגיש - אני מדבר על כל התפילות אבל לא תפילת 18
זה יכול להיות פסוקי דזמרה ..או סתם אפילו בעלינו לשבח
תודה.

_________________
אבִינֹוּ מֹורֵנֹוּ מֶלֶך מְלַכֵי הָמְלַכִים אָנַחְנֹּו אֹוהַבִים אֹותְךָ
אני מאמין , אני מאמין , באמונה שלמה - בביאת המשיח!!!


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 17 אוקטובר 2007, 11:48 
מנותק
נושם כבוד
נושם כבוד

הצטרף: 26 אפריל 2005, 20:10
הודעות: 4456
לייקים: 7 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


כחול בלב ובנשמה כתב:
אם אני נמצא באמצע תפילה , ויש קדיש ( לא משנה כרגע סוג הקדיש , כל קדיש)
האם אני צריך לענות ?
חשוב לי להדגיש - אני מדבר על כל התפילות אבל לא תפילת 18
זה יכול להיות פסוקי דזמרה ..או סתם אפילו בעלינו לשבח
תודה.


בס"ד

בתפילת שחרית
מברכות השחר עד "ברוך שאמר " מותר לענות כל דבר שבקדושה

מברוך שאמר עד ישתבח (שזה פסוקי דזמרה) מותר לענות( בקדיש) רק 5 אמנים ויהא שמיה רבא עד דאמירן בעלמא
(בקדושה) "קדוש קדוש קדוש ה' צבאות מלוא כל הארץ כבודו.." ו "ברוך כבוד ה' ממקומו.." ו " ימלוך ה' לעולם אלהיך ציון לדור ודור"
ומותר גם לענות לברכו את ה' המבורך"

ובין ישתבח ל-ברכת יוצר אור - מותר לענות כל הקדיש וכל הקדושה וגם "ברכו את ה' המבורך"

מברכת יוצר עד תחילת התפילה עונים בקדיש רק 5 אמנים ויהא שמיה רבא עד" יתברך"
ומהקדושה רק "קדוש קדוש קדוש ה' צבאות מלוא כל הארץ כבודו.." ו "ברוך כבוד ה' ממקומו.." ובאמצע פסוק ק"ש עצמו אינו פוסק לכלום.

בתפילה אם יש שליח ציבור שהוא יודע לכוון ולהוציא אחרים ידי חובה אז מפסיקים בכל מקום בתפילה אבל בשתיקה לא מוציאים שום מילה מהפה רק מכוונים בראש לצאת יד חובה .ואם אין שליח ציבור שיודע להוציא ידי חובה אחרים אז לא מפסיקים אפילו בשתיקה, ורק "באלוקיי נצור לשוני מרע..." מפסיקים ל-5 אמנים ובקדושה אומרים רק "קדוש קדוש קדוש ה' צבאות מלוא כל הארץ כבודו.." ו "ברוך כבוד ה' ממקומו.." ועונים ל " ברכו את ה' המבורך"

מסיום התפילה עד עלינו לשבח מותר לענות כל דבר שבקדושה.

בתפילה מנחה - מותר לענות כל דבר שבקדושה מ-למנצח על הגתית " עד תפילת עמידה ששם אותו הדין של תפילת שחרית ומסיום התפילה מותר שוב לענות כל דבר שבקדושה

בתפילה ערבית-
מותר לענות מ-ברכת מעריב ערבים ועד סוף ברכת "השכבינו" עונים בקדיש רק 5 אמנים ויהא שמיה רבא עד" יתברך"
ומהקדושה רק "קדוש קדוש קדוש ה' צבאות מלוא כל הארץ כבודו.." ו "ברוך כבוד ה' ממקומו.."
ובאמצע פסוק ק"ש עצמו אינו פוסק לכלום.
ובין סוף ברכת "השכבינו" לקדיש מותר לענות כל דבר שבקדושה.
ומתפילת עמידה ששם אותו הדין של תפילת שחרית ומנחה.
ומסיום התפילה מותר שוב לענות כל דבר שבקדושה

(ברוך הוא וברוך שמו לא נחשב כדבר שבקדושה)


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 17 אוקטובר 2007, 12:52 
מנותק
נושם ותיק
נושם ותיק

הצטרף: 27 אפריל 2005, 16:32
הודעות: 20140
לייקים: 10 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


למה אתה מתכוון שאתה אומר שליח ציבור שיודע להוציא אחרים..

_________________
אבִינֹוּ מֹורֵנֹוּ מֶלֶך מְלַכֵי הָמְלַכִים אָנַחְנֹּו אֹוהַבִים אֹותְךָ
אני מאמין , אני מאמין , באמונה שלמה - בביאת המשיח!!!


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 17 אוקטובר 2007, 13:31 
מנותק
נושם כבוד
נושם כבוד

הצטרף: 26 אפריל 2005, 20:10
הודעות: 4456
לייקים: 7 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


כחול בלב ובנשמה כתב:
למה אתה מתכוון שאתה אומר שליח ציבור שיודע להוציא אחרים..


בס"ד

יש דין של 'שומע כעונה'. אנחנו משתמשים בו הרבה: בשבת, אבא (או מישהו אחר..) מברך על הלחם וכולנו יוצאים ידי חובה בשמיעת הברכה; אנחנו שומעים קריאת מגילה מבעל הקורא ולא קוראים אותה בעצמנו; כשבן אדם בספק אם בירך או לא אז ישמע ברכה ממישהו שלא בירך על מנת שיוציאו ידי חובה, ועוד ועוד...

אז גם בתפילה יש מקומות שאי אפשר לעצור בדיבור כמו בתפילת עמידה אז שומעים ואז יוצאים ידי חובה כ"שומע כעונה" .

אבל לדין הזה של "שומע כעונה" יש פרט חשוב , שחייבים השומע והמברך לכוון .
המברך מכוון להוציא ידי חובה את השומע.
והשומע מכוון לצאת ידי חובה .

אם הם לא מכוונים אז זה לא נקרא "שומע כעונה" והשומע לא יצא ידי חובה .
אז זה מה שהתכוונתי שאמרתי שליח ציבור שיודע להוציא אחרים.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  

עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום נושמים יהדות

עמוד 28 מתוך 59 [ 879 הודעות ]
פרסם נושא חדש נושא זה נעול, אינך יכול לערוך הודעות או לבצע תגובות עתידיות.


מנהל: צוות: דת ואמונה


עבור ל:  

שאלות ובקשות


היכל התהילה | דירוגים | הצוות
צור קשר | תנאי שימוש | רדיו מזרחית | מילים לשירים | חדשות המוסיקה | מוסיקה מזרחית | שירים במזרחית
Powered By PHPBB Copyright Noshmim Mizrahit 2003-2011 © All right reserved
שיווק הפרסומות באתר זה מופעל על ידי @.מ.י - שירותי מדיה וסליקה באינטרנט
רוצה לפרסם באתר זה? שלח אלינו מייל לקבלת הצעה משתלמת במיוחד