נושמים מזרחית
שלום אורח, הרשמה לפורום | הוסף למועדפים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי | שכחתי סיסמה

שאלות ובקשות F2H הורדה ישירה מילים צלצול פלייבק רמיקס יוטיוב

עמוד ראשי חדשות המוסיקה מילים לשירים
עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום נושמים יהדות




עמוד 26 מתוך 59 [ 879 הודעות ]
פרסם נושא חדש נושא זה נעול, אינך יכול לערוך הודעות או לבצע תגובות עתידיות.

שאלות ובקשות

מחבר הודעה
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 13 אוקטובר 2007, 18:03 
מנותק
נושם ותיק
נושם ותיק

הצטרף: 27 אפריל 2005, 16:32
הודעות: 20140
לייקים: 10 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)



מתי מברכים על תפילין של ראש
לפני שמניחים ?אחרי שמהדקים ?באיזה שלב..תודה.

_________________
אבִינֹוּ מֹורֵנֹוּ מֶלֶך מְלַכֵי הָמְלַכִים אָנַחְנֹּו אֹוהַבִים אֹותְךָ
אני מאמין , אני מאמין , באמונה שלמה - בביאת המשיח!!!


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 13 אוקטובר 2007, 18:14 
מנותק
נושם כבוד
נושם כבוד
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 21 אפריל 2007, 17:47
הודעות: 4183
לייקים: 12 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


כחול בלב ובנשמה כתב:
מתי מברכים על תפילין של ראש
לפני שמניחים ?אחרי שמהדקים ?באיזה שלב..תודה.



בס''ד

לא מברכים על תפילין של ראש ברכה
מברכים רק אם הפסקת בדיבור בין של יד ובין של ראש.
אחרי שהנחת תפילין של ראש אתה מברך ישר רק אם הפסקת בדיבור.

ויש נוהגים לומר אחרי שמניחים תפילין של ראש
''ומחכמתך תאציל עליי''
בסידור זה רשום אחי.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 13 אוקטובר 2007, 18:19 
מנותק
נושם ותיק
נושם ותיק

הצטרף: 27 אפריל 2005, 16:32
הודעות: 20140
לייקים: 10 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


155555 כתב:
כחול בלב ובנשמה כתב:
מתי מברכים על תפילין של ראש
לפני שמניחים ?אחרי שמהדקים ?באיזה שלב..תודה.



בס''ד

לא מברכים על תפילין של ראש ברכה
מברכים רק אם הפסקת בדיבור בין של יד ובין של ראש.
אחרי שהנחת תפילין של ראש אתה מברך ישר רק אם הפסקת בדיבור.

ויש נוהגים לומר אחרי שמניחים תפילין של ראש
''ומחכמתך תאציל עליי''
בסידור זה רשום אחי.
אני יודע שיש כאלה שלא מברכים
אבל אני נוהג לברך..אבל האמת שאני לא יודע אם אני מברך בזמן הנכון

_________________
אבִינֹוּ מֹורֵנֹוּ מֶלֶך מְלַכֵי הָמְלַכִים אָנַחְנֹּו אֹוהַבִים אֹותְךָ
אני מאמין , אני מאמין , באמונה שלמה - בביאת המשיח!!!


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 13 אוקטובר 2007, 18:22 
מנותק
נושם כבוד
נושם כבוד

הצטרף: 26 אפריל 2005, 20:10
הודעות: 4456
לייקים: 7 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


כחול בלב ובנשמה כתב:
מתי מברכים על תפילין של ראש
לפני שמניחים ?אחרי שמהדקים ?באיזה שלב..תודה.


בס"ד
האשכנזים נוהגים לברך על תפילין של יד וגם של ראש, והספרדים מברכים רק על תפילין של יד "על הנחת תפילין" ומכוונים לפטור בברכה את תפילין של ראש. ורק מי שהפסיק בדיבור חול, שלא לצורך מצווה, בין הנחת תפילין של יד להנחת תפילין של ראש צריך לברך על תפילין של ראש "על מצוות תפילין".

והברכה צריך לברך מעט לפני הקשירה של התפילין ביד . (מניחים את התפילין במקום ההנחה ולפני ההידוק מברכים.)
אולם בדיעבד, אם שכח לברך בעת הנחת התפילין, יכול לברך אחר כך, מפני שמצוות התפילין נמשכת כל זמן שהתפילין מונחות עליו. ובעת שייזכר שלא ברך על התפילין ימשמש בהן ויברך .

שבוע טוב


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: בעוון פריצות בחורי ישראל מתים בגבול = הנביא
הודעהפורסם: 14 אוקטובר 2007, 00:49 
מנותק
נושם מתחיל
נושם מתחיל

הצטרף: 09 אוקטובר 2003, 03:05
הודעות: 352
לייקים: 1 לייקים
פידבקים: 0 (0%)


נושם אהבה כתב:
בס"ד


שלום, באחד מהנביאים [כמדומני ישעיה] מוזכר העניין של מות החיילים בגבולות, שמתים חיילים בגבולות בגלל ניאוף זימה
ופריצות.

הייתי מעוניין שתכוונו אותי לפסוק הספציפי של הנביא שאמר זאת.
כמובן שגם רבי שמעון בר יוחאי אמר זאת, אבל זה כבר מאוחר יותר, אני מחפש את המקור בתנ"כ.


תודה מראש.


שאלה טובה,
הפס' נמצא בישעיה ג' פס' טז'
אך צריך להבין את כל מהלך הפס' שם שזהו הסבר קצת ארוך אבל בקיצור ולעניין
אומר הנביא : "טז וַיֹּאמֶר יְהֹוָה יַעַן כִּי גָבְהוּ בְּנוֹת צִיּוֹן וַתֵּלַכְנָה (נְטוּוֹת) [נְטוּיוֹת] גָּרוֹן וּמְשַׂקְּרוֹת עֵינָיִם הָלוֹךְ וְטָפוֹף תֵּלַכְנָה וּבְרַגְלֵיהֶם תְּעַכַּסְנָה:
יז וְשִׂפַּח אֲדֹנָי קָדְקֹד בְּנוֹת צִיּוֹן וַיהֹוָה פָּתְהֵן יְעָרֶה:
יח בַּיּוֹם הַהוּא יָסִיר אֲדֹנָי אֵת תִּפְאֶרֶת הָעֲכָסִים וְהַשְּׁבִיסִים וְהַשַּׂהֲרֹנִים:
יט הַנְּטִפוֹת וְהַשֵּׁרוֹת וְהָרְעָלוֹת:
כ הַפְּאֵרִים וְהַצְּעָדוֹת וְהַקִּשֻּׁרִים וּבָתֵּי הַנֶּפֶשׁ וְהַלְּחָשִׁים:
כא הַטַּבָּעוֹת וְנִזְמֵי הָאָף:
כב הַמַּחֲלָצוֹת וְהַמַּעֲטָפוֹת וְהַמִּטְפָּחוֹת וְהַחֲרִיטִים:
כג וְהַגִּלְיֹנִים וְהַסְּדִינִים וְהַצְּנִיפוֹת וְהָרְדִידִים:
כד וְהָיָה- תַחַת בֹּשֶׂם מַק יִהְיֶה וְתַחַת חֲגוֹרָה נִקְפָּה וְתַחַת מַעֲשֶׂה מִקְשֶׁה קָרְחָה וְתַחַת פְּתִיגִיל מַחֲגֹרֶת שָׂק כִּי-תַחַת יֹפִי:
כה מְתַיִךְ בַּחֶרֶב יִפֹּלוּ וּגְבוּרָתֵךְ בַּמִּלְחָמָה:
כו וְאָנוּ וְאָבְלוּ פְּתָחֶיהָ וְנִקָּתָה לָאָרֶץ תֵּשֵׁב:

רואים בסיום הפסוקים שמוזכר הנושא של "מתיך בחרב יפולו וגבורתך במלחמה"
וכל זה מדוע? נקרא את ראש הפס' שמדברים עלכך שבנות ציון(ישראל) הולכות בפריצות ולהלן הסבר קצרצר ,"נטויות גרון" = שהיו מהלכות בקומה זקופה ,וכן דורשת הגמרא מהפס' שהיו מתבשמות בצורה חזקה ברגליהן וכשהיה עובר בחור היו מכות ברגליהן על הקרקע כדי שהבושם ינדוף ויכניס בו הרהורי עבירה, ועוד דורשת הגמרא מהפסוקים שהיו מתלבשות בצורה ממש לא צנועה וכאן בנביא מוזכר העונש שקבלו כל אותן נשים חלקם עונשים שלא נעים לכתוב לעיני כל אבל אכתוב אחד - "תחת בשם מק יהיה" = המקומות בהן היו מתבשמות בצורה חזקה נהפכו לנמקים נמקים(נמק =מקום שנעצר הדם והפצע לא נרפא עד כדי כך שיש סכנה של כריתת האבר, כגון חולי סכרת שסובלים מכך המון),
וכל זה גרם לבחורים למות בקרבות שנאמר בסיום = "מתיך בחרב יפלו וגבורתך במלחמה" ואין גיבורים אלא בחורים צעירים.
ואם תשאל מדוע דווקא במלחמה? שנאמר "וראה בך ערוות דבר ושב מאחריך, והיה מחניך קדוש",
כלומר בכל מקום שהשם רואה דבר ערווה כל שהוא הוא מסתלק מאתנו ולא שומר עלינו וכל שכן "במחניך" = שברוב המקומות בתורה המילה "מחניך" מתפרשת כמחנה המלחמה.

כל הכבוד על השאלה ישר כוח...


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: בעוון פריצות בחורי ישראל מתים בגבול = הנביא
הודעהפורסם: 14 אוקטובר 2007, 21:52 
מנותק
נושם מתקדם
נושם מתקדם

הצטרף: 21 אפריל 2005, 12:27
הודעות: 1756
לייקים: 0 לייקים
פידבקים: 0 (0%)


eggboy כתב:
נושם אהבה כתב:
בס"ד


שלום, באחד מהנביאים [כמדומני ישעיה] מוזכר העניין של מות החיילים בגבולות, שמתים חיילים בגבולות בגלל ניאוף זימה
ופריצות.

הייתי מעוניין שתכוונו אותי לפסוק הספציפי של הנביא שאמר זאת.
כמובן שגם רבי שמעון בר יוחאי אמר זאת, אבל זה כבר מאוחר יותר, אני מחפש את המקור בתנ"כ.


תודה מראש.


שאלה טובה,
הפס' נמצא בישעיה ג' פס' טז'
אך צריך להבין את כל מהלך הפס' שם שזהו הסבר קצת ארוך אבל בקיצור ולעניין
אומר הנביא : "טז וַיֹּאמֶר יְהֹוָה יַעַן כִּי גָבְהוּ בְּנוֹת צִיּוֹן וַתֵּלַכְנָה (נְטוּוֹת) [נְטוּיוֹת] גָּרוֹן וּמְשַׂקְּרוֹת עֵינָיִם הָלוֹךְ וְטָפוֹף תֵּלַכְנָה וּבְרַגְלֵיהֶם תְּעַכַּסְנָה:
יז וְשִׂפַּח אֲדֹנָי קָדְקֹד בְּנוֹת צִיּוֹן וַיהֹוָה פָּתְהֵן יְעָרֶה:
יח בַּיּוֹם הַהוּא יָסִיר אֲדֹנָי אֵת תִּפְאֶרֶת הָעֲכָסִים וְהַשְּׁבִיסִים וְהַשַּׂהֲרֹנִים:
יט הַנְּטִפוֹת וְהַשֵּׁרוֹת וְהָרְעָלוֹת:
כ הַפְּאֵרִים וְהַצְּעָדוֹת וְהַקִּשֻּׁרִים וּבָתֵּי הַנֶּפֶשׁ וְהַלְּחָשִׁים:
כא הַטַּבָּעוֹת וְנִזְמֵי הָאָף:
כב הַמַּחֲלָצוֹת וְהַמַּעֲטָפוֹת וְהַמִּטְפָּחוֹת וְהַחֲרִיטִים:
כג וְהַגִּלְיֹנִים וְהַסְּדִינִים וְהַצְּנִיפוֹת וְהָרְדִידִים:
כד וְהָיָה- תַחַת בֹּשֶׂם מַק יִהְיֶה וְתַחַת חֲגוֹרָה נִקְפָּה וְתַחַת מַעֲשֶׂה מִקְשֶׁה קָרְחָה וְתַחַת פְּתִיגִיל מַחֲגֹרֶת שָׂק כִּי-תַחַת יֹפִי:
כה מְתַיִךְ בַּחֶרֶב יִפֹּלוּ וּגְבוּרָתֵךְ בַּמִּלְחָמָה:
כו וְאָנוּ וְאָבְלוּ פְּתָחֶיהָ וְנִקָּתָה לָאָרֶץ תֵּשֵׁב:

רואים בסיום הפסוקים שמוזכר הנושא של "מתיך בחרב יפולו וגבורתך במלחמה"
וכל זה מדוע? נקרא את ראש הפס' שמדברים עלכך שבנות ציון(ישראל) הולכות בפריצות ולהלן הסבר קצרצר ,"נטויות גרון" = שהיו מהלכות בקומה זקופה ,וכן דורשת הגמרא מהפס' שהיו מתבשמות בצורה חזקה ברגליהן וכשהיה עובר בחור היו מכות ברגליהן על הקרקע כדי שהבושם ינדוף ויכניס בו הרהורי עבירה, ועוד דורשת הגמרא מהפסוקים שהיו מתלבשות בצורה ממש לא צנועה וכאן בנביא מוזכר העונש שקבלו כל אותן נשים חלקם עונשים שלא נעים לכתוב לעיני כל אבל אכתוב אחד - "תחת בשם מק יהיה" = המקומות בהן היו מתבשמות בצורה חזקה נהפכו לנמקים נמקים(נמק =מקום שנעצר הדם והפצע לא נרפא עד כדי כך שיש סכנה של כריתת האבר, כגון חולי סכרת שסובלים מכך המון),
וכל זה גרם לבחורים למות בקרבות שנאמר בסיום = "מתיך בחרב יפלו וגבורתך במלחמה" ואין גיבורים אלא בחורים צעירים.
ואם תשאל מדוע דווקא במלחמה? שנאמר "וראה בך ערוות דבר ושב מאחריך, והיה מחניך קדוש",
כלומר בכל מקום שהשם רואה דבר ערווה כל שהוא הוא מסתלק מאתנו ולא שומר עלינו וכל שכן "במחניך" = שברוב המקומות בתורה המילה "מחניך" מתפרשת כמחנה המלחמה.

כל הכבוד על השאלה ישר כוח...



ישר כוח לך לא לי! כל הכבוד על התשובה!, לצערי חשבתי שזה כתוב ביותר הבהרה, ז"א
שרשום בצורה שאפיקורוס יבין בלי להגיד "אתם הדתיים מפרשים מה שבראש שלכם ואיך
שאתם רוצים". השאלה נשאלה בגלל שדיברתי עם כופר על צניעות, והוא אמר לי שבנות
יתלבשו איך שהן רוצות, אבל הוא מאמין בדבר אחד, בקב"ה ובתנ"כ, בשאר הוא אומר
שחז"ל מפרשים מהראש שלהם ואני יכול לפרש איך שאני רוצה.

לכן חשבתי שזה כתוב בדבר פשוטו כמשמעו, ז"א במשפט שהוא יוכל להבין למה הגברים
נופלים במלחמות.

תודה על התשובה, אוהב אותך!

_________________
תמונה



בשבילך בת ישראל:

http://www.youtube.com/watch?v=cJkdO6Hdh-g

" מי אלו האנשים שמקלים? לא נעים לי ממנה, כן נעים לי ממנה "

איך יהיה לך נעים ממנו ?!


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 14 אוקטובר 2007, 21:57 
מנותק
נושם מתקדם
נושם מתקדם

הצטרף: 21 אפריל 2005, 12:27
הודעות: 1756
לייקים: 0 לייקים
פידבקים: 0 (0%)


בס"ד


אין מקום בתורה שאומר שהחיילים נופלים בגלל הבנות שהולכות פרוצות? כי אני זוכר שהרב דניאל זר שליט"א אומר משפט
מאוד ברור והוא:"למה נופלים בחורי ישראל בגבולות? בעבור אשר תלכנה בנות ציון"


ושוב אני מודה לך על התשובה הנהדרת, כל הכבוד לך! אני מעריך את זה מאוד אחי.

_________________
תמונה



בשבילך בת ישראל:

http://www.youtube.com/watch?v=cJkdO6Hdh-g

" מי אלו האנשים שמקלים? לא נעים לי ממנה, כן נעים לי ממנה "

איך יהיה לך נעים ממנו ?!


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 14 אוקטובר 2007, 22:28 
מנותק
נושם כבוד
נושם כבוד

הצטרף: 26 אפריל 2005, 20:10
הודעות: 4456
לייקים: 7 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


דור_מטורף^Nזרחית כתב:
מתי אומר בורא פרי העץ
שהכל ניהיה בדברו
מה אומרים כאילו על מים?
ואיזה עוד ברכות יש אני יהודי מתחזק :)


בס"ד
לוח ברכות נהנין שם רשום מה מברכים על כל דבר
http://shofar.net/site/ARDetile.asp?id=7948

בקצרה הלכות ברכות לפי הספרדים ( לא יהיה קל לך אחי להבין אבל לאט לאט מה שלא תבין תשאל )

על כל דבר שגידולו לא מן האדמה מברכים "שהכל" שתיה (מים (לצמאה), קולה, וכו..) בשר, דגים, מוצרי חלב. מברכים ברוך אתה ה' אלוהינו מלך העולם שהכל נהיה בדברו {ואם שתיתה בבת אחת 84 גרם שזה קצת מכוס חד פעמי הרגיל או אכלתה 27 גרם בתוך זמן של 7 וחצי דקות בשר ,דגים וכדומה..מברכים לבסוף ברכת בורא נפשות רבות שכאן תמצא את זה --> http://www.ebirkon.com/ }

על כל דבר שגידולו מן העץ כמו פירות (תפוח,אגס,תפוז, אפרסק ,וכו..)מברכים ברוך אתה ה' אלוהינו מלך העולם אומרים בורא פרי העץ {ואם אכלתה 27 גרם בתוך זמן של 7 וחצי דקות מברכים לבסוף ברכת בורא נפשות רבות שכאן תמצא את זה --> http://www.ebirkon.com/ ועל פירות שנשתבחה בהם ארץ ישראל שהם
גפן
תאנה
רימון
זית
תמר
פירות שבעת המינים נחשבים לחשובים יותר מפירות אחרים. אכילתם קודמת לאכילת פירות אחרים וכן יש להם ברכה אחרונה המיוחדת להם (כשאוכים 27 גרם בתוך זמן של 7 וחצי דקות)- ברכת מעין שלוש "על העץ ועל פרי העץ" }

ועל כל דבר שגידולו מן האדמה כמו ירקות (מלפפון,עגבניה,גמבה,חסה,וכו..) מברכים ברוך אתה ה' אלוהינו מלך העולם בורא פרי האדמה {ואם אכלתה 27 גרם בתוך זמן של 7 וחצי דקות מברכים לבסוף ברכת בורא נפשות רבות שכאן תמצא את זה --> http://www.ebirkon.com/ }


ועל יין מברכים ברוך אתה ה' אלוהינו מלך העולם בורא פרי הגפן ואם אתה מברך על יין ויש לידך משקאות (מים, קולה)אז פטרתה בברכת "על הגפן" את המשקאות ולא צריך לברך שהכל. {ואם שתיתה בבת אחת 84 גרם שזה קצת מכוס חד פעמי הרגיל מברכים לבסוף ברכת "מעין שלוש" " על הגפן ופרי הגפן" שכאן תמצא את זה --> http://www.ebirkon.com/ }

על מוצרים שאינם לחם והם עשויים מחמשת מיני דגן (אלו הם: חיטה, שעורה, שיבולת שועל, כוסמין ושיפון.), וואפלים, ביסקוויטים, עוגות, בורקסים, וכדומה.. מברכים "ברוך אתה ה' אלוהינו מלך העולם בורא מיני עייייייזות" {ואם אכלתה 27 גרם בתוך זמן של 7 וחצי דקות מברכים לבסוף ברכת מעין שלוש " על המחיה ועל הכלכלה" שכאן תמצא את זה --> http://www.ebirkon.com/ ואם אתה אוכל 214 גרם בתוך זמן של 7וחצי דקות אתה עושה נטילה ומברך "המוציא" ועושה ברכת המזון .}

על לחם מברכים "ברוך אתה ה' אלוהינו מלך העולם המוציא לחם מן הארץ" על לחם שהוא שוקל 27 גרם (שזה בערך פרוסת לחם פרוס אחד) עושים נטילה עם "נטלן" שלוש פעמים לכל יד בלי ברכה ועל לחם שמשקלו 54 גרם (שזה2 פרוסות לחם מלחם פרוס) מברכים "ברוך אתה ה' אלוהינו מלך העולם על נטילת ידיים" לפני הניגוב ופוטרים בברכה את כל הדברים שרגילים לאכול אותם עם הלחם (סלטים,דגים , בשר , וכו) , ורק מה שלא נאכל עם הלחם כמו פירות או ממתקים אז מברכים עליהם את הברכה בנפרד, וכן על היין מברכים "בורא פרי הגפן" שהוא לא נפטר מברכת "מוציא לחם מן הארץ" . ולבסוף הסעודה שוטפים את ראשי האצבעות ואומרים " מים אחרונים חובה מדרבנן" ואז מברכים ברכת המזון
http://www.ebirkon.com/

הלכות ברכות הנהנין ספרדים
http://www.yeshiva.org.il/midrash/Hmidrash.asp?cat=184

אשריך אחי שיהיה בהצלחה :!:


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: בעוון פריצות בחורי ישראל מתים בגבול = הנביא
הודעהפורסם: 14 אוקטובר 2007, 23:40 
מנותק
נושם מתחיל
נושם מתחיל

הצטרף: 09 אוקטובר 2003, 03:05
הודעות: 352
לייקים: 1 לייקים
פידבקים: 0 (0%)


נושם אהבה כתב:
eggboy כתב:
נושם אהבה כתב:
בס"ד


שלום, באחד מהנביאים [כמדומני ישעיה] מוזכר העניין של מות החיילים בגבולות, שמתים חיילים בגבולות בגלל ניאוף זימה
ופריצות.

הייתי מעוניין שתכוונו אותי לפסוק הספציפי של הנביא שאמר זאת.
כמובן שגם רבי שמעון בר יוחאי אמר זאת, אבל זה כבר מאוחר יותר, אני מחפש את המקור בתנ"כ.


תודה מראש.


שאלה טובה,
הפס' נמצא בישעיה ג' פס' טז'
אך צריך להבין את כל מהלך הפס' שם שזהו הסבר קצת ארוך אבל בקיצור ולעניין
אומר הנביא : "טז וַיֹּאמֶר יְהֹוָה יַעַן כִּי גָבְהוּ בְּנוֹת צִיּוֹן וַתֵּלַכְנָה (נְטוּוֹת) [נְטוּיוֹת] גָּרוֹן וּמְשַׂקְּרוֹת עֵינָיִם הָלוֹךְ וְטָפוֹף תֵּלַכְנָה וּבְרַגְלֵיהֶם תְּעַכַּסְנָה:
יז וְשִׂפַּח אֲדֹנָי קָדְקֹד בְּנוֹת צִיּוֹן וַיהֹוָה פָּתְהֵן יְעָרֶה:
יח בַּיּוֹם הַהוּא יָסִיר אֲדֹנָי אֵת תִּפְאֶרֶת הָעֲכָסִים וְהַשְּׁבִיסִים וְהַשַּׂהֲרֹנִים:
יט הַנְּטִפוֹת וְהַשֵּׁרוֹת וְהָרְעָלוֹת:
כ הַפְּאֵרִים וְהַצְּעָדוֹת וְהַקִּשֻּׁרִים וּבָתֵּי הַנֶּפֶשׁ וְהַלְּחָשִׁים:
כא הַטַּבָּעוֹת וְנִזְמֵי הָאָף:
כב הַמַּחֲלָצוֹת וְהַמַּעֲטָפוֹת וְהַמִּטְפָּחוֹת וְהַחֲרִיטִים:
כג וְהַגִּלְיֹנִים וְהַסְּדִינִים וְהַצְּנִיפוֹת וְהָרְדִידִים:
כד וְהָיָה- תַחַת בֹּשֶׂם מַק יִהְיֶה וְתַחַת חֲגוֹרָה נִקְפָּה וְתַחַת מַעֲשֶׂה מִקְשֶׁה קָרְחָה וְתַחַת פְּתִיגִיל מַחֲגֹרֶת שָׂק כִּי-תַחַת יֹפִי:
כה מְתַיִךְ בַּחֶרֶב יִפֹּלוּ וּגְבוּרָתֵךְ בַּמִּלְחָמָה:
כו וְאָנוּ וְאָבְלוּ פְּתָחֶיהָ וְנִקָּתָה לָאָרֶץ תֵּשֵׁב:

רואים בסיום הפסוקים שמוזכר הנושא של "מתיך בחרב יפולו וגבורתך במלחמה"
וכל זה מדוע? נקרא את ראש הפס' שמדברים עלכך שבנות ציון(ישראל) הולכות בפריצות ולהלן הסבר קצרצר ,"נטויות גרון" = שהיו מהלכות בקומה זקופה ,וכן דורשת הגמרא מהפס' שהיו מתבשמות בצורה חזקה ברגליהן וכשהיה עובר בחור היו מכות ברגליהן על הקרקע כדי שהבושם ינדוף ויכניס בו הרהורי עבירה, ועוד דורשת הגמרא מהפסוקים שהיו מתלבשות בצורה ממש לא צנועה וכאן בנביא מוזכר העונש שקבלו כל אותן נשים חלקם עונשים שלא נעים לכתוב לעיני כל אבל אכתוב אחד - "תחת בשם מק יהיה" = המקומות בהן היו מתבשמות בצורה חזקה נהפכו לנמקים נמקים(נמק =מקום שנעצר הדם והפצע לא נרפא עד כדי כך שיש סכנה של כריתת האבר, כגון חולי סכרת שסובלים מכך המון),
וכל זה גרם לבחורים למות בקרבות שנאמר בסיום = "מתיך בחרב יפלו וגבורתך במלחמה" ואין גיבורים אלא בחורים צעירים.
ואם תשאל מדוע דווקא במלחמה? שנאמר "וראה בך ערוות דבר ושב מאחריך, והיה מחניך קדוש",
כלומר בכל מקום שהשם רואה דבר ערווה כל שהוא הוא מסתלק מאתנו ולא שומר עלינו וכל שכן "במחניך" = שברוב המקומות בתורה המילה "מחניך" מתפרשת כמחנה המלחמה.

כל הכבוד על השאלה ישר כוח...



ישר כוח לך לא לי! כל הכבוד על התשובה!, לצערי חשבתי שזה כתוב ביותר הבהרה, ז"א
שרשום בצורה שאפיקורוס יבין בלי להגיד "אתם הדתיים מפרשים מה שבראש שלכם ואיך
שאתם רוצים". השאלה נשאלה בגלל שדיברתי עם כופר על צניעות, והוא אמר לי שבנות
יתלבשו איך שהן רוצות, אבל הוא מאמין בדבר אחד, בקב"ה ובתנ"כ, בשאר הוא אומר
שחז"ל מפרשים מהראש שלהם ואני יכול לפרש איך שאני רוצה.

לכן חשבתי שזה כתוב בדבר פשוטו כמשמעו, ז"א במשפט שהוא יוכל להבין למה הגברים
נופלים במלחמות.

תודה על התשובה, אוהב אותך!


לא נאמר פס' שמקביל אחד לשני שפריצות גורמת למוות של בחורים, אלא צריך להבין את הפס' הנ"ל, אני מאד מעריך את הידע שלך אבל הייתי ממליץ לך לא להכנס לדברים עם אותו אפיקורס,למרות שחז"ל אמרו "דע מה שתשיב לאפיקורס" פרושו שצריך ללמוד כדי לדעת מה לענות לאותם כופרים אך צריך להבין שחז"ל גם הזהירו באמרה זו שקודם כל עלינו "לדעת מה" = להיות בעלי ידע רב בתורה ובעלי אמונה חזקה ורק לאחר מכן נוכל להשיב לאותו אפיקורס, ובלי לזלזל בך ובאף משתמש כאן עדיף להמנע מאותם דיאלוגים עם אפיקורסים כאלו כי במרבית הפעמים הם מכניסים ארס בנשמה ויתכן שאפילו דבר זה לא יורגש בעת השיחה אך ברבות הזמן זה מחלחל! כלומר מי שעדיין לא בקי בתורה ברמה של לימוד גבוהה ואמונה ומידות חזקות יוכל להגיע לידי "קרור" באמונה בבורא עולם!
ובקשר לפירושים שהוא טוען שחז"ל ממצאים, באמת אם הוא טוען שהוא מאמין בשם ובתנ"ך אפשר בסדרה קצרה של שאלות להוכיח לו שלא פרושי התורה שבעל פה אי אפשר ללמוד כלום מהתורה, דוגמא קטנה וראו בזה שאלה לכולם:
השבת בע"ה פרשת לך לך, נצתווה אברהם על מצוות ברית המילה שנאמר בפס' : "ובן שמנת ימים ימול לכם כל זכר..." כולנו יודעים היכן מקום ברית המילה, במילים אחרות - היכן "חותכים", אבל היכן כתוב בתורה היכן לבצע את הברית?
מחכה לתשובה שלכם.... למרות שאף אחד לא ימצא.... חחחח
לכן ללא חז"ל כלומר התורה שבעל פה לא ניתן לדעת ! היתכן שחז"ל המצאו היכן לחתוך? היתכן שאצל כל כולנו כולל אותו אפיקורס ששאל אותך חלה טעות במיקום?
זאת רק אחת מיני אלף שאלות שיכולות להוכיח לו שללא חז"ל,התורה שבעל פה לא ניתן להבין ולפרש את התורה , ובקשר לאמיתות דבריהם זה נושא אחר לגמרי...
ובאמת מהיכן למדו איפה לבצע ברית מילה? ישנם המון לימודים שלמדו חז"ל אך כולם מצביעים על אותו מקום... והנה אחד מהם = בפרשת לך לך נאמר "וערל זכר אשר לא ימול בשר ערלתו...." ונאמר בפרשת קדושים - "כי תבואו אל הארץ ונטעתם כל עץ מאכל וערלתם ערלתו את פריו" בכל התורה לא מוזכרת המילה "ערלתו" אלא רק בשניי הפס' הללו מכאן למדו חז"ל, נדלקה להם "מנורה אדומה" מדוע דווקא רק בשניי הפסוקים הללו מוזכרת המילה הזו ואינה מוזכרת באף מקום בתורה? אמרו - "מה עץ שעושה פרי יש בו ערלה אף באדם מקום שעושה פרי(מביא ילד לעולם) זהו מקום המילה, זה לימוד שנקרא גזרה שווה.
לסיכום - התורה שבעל פה היא המפתח לתנ"ך ! ועדיף להמנע מלדבר עם אותם אפיקורסים...
בשורות טובות


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 14 אוקטובר 2007, 23:50 
מנותק
נושם מתקדם
נושם מתקדם

הצטרף: 21 אפריל 2005, 12:27
הודעות: 1756
לייקים: 0 לייקים
פידבקים: 0 (0%)


בס"ד


מודה לך מקרב לב.

_________________
תמונה



בשבילך בת ישראל:

http://www.youtube.com/watch?v=cJkdO6Hdh-g

" מי אלו האנשים שמקלים? לא נעים לי ממנה, כן נעים לי ממנה "

איך יהיה לך נעים ממנו ?!


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 15 אוקטובר 2007, 06:08 
מנותק
נושם ותיק
נושם ותיק

הצטרף: 27 אפריל 2005, 16:32
הודעות: 20140
לייקים: 10 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


האם יש חיוב לרשום בס"ד לפני כל הודעה..זה יכול להיות הודעה או אפילו מכתב בכתב יד..סתם דוגמה ..
תודה.
(שנדע אם להתחיל לרשום גם ) kobl:P

_________________
אבִינֹוּ מֹורֵנֹוּ מֶלֶך מְלַכֵי הָמְלַכִים אָנַחְנֹּו אֹוהַבִים אֹותְךָ
אני מאמין , אני מאמין , באמונה שלמה - בביאת המשיח!!!


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: האם לרשום בס"ד?
הודעהפורסם: 15 אוקטובר 2007, 08:04 
מנותק
נושם מתחיל
נושם מתחיל

הצטרף: 09 אוקטובר 2003, 03:05
הודעות: 352
לייקים: 1 לייקים
פידבקים: 0 (0%)


כחול בלב ובנשמה כתב:
האם יש חיוב לרשום בס"ד לפני כל הודעה..זה יכול להיות הודעה או אפילו מכתב בכתב יד..סתם דוגמה ..
תודה.
(שנדע אם להתחיל לרשום גם ) kobl:P


מעיקר הדין אין חיוב אבל טוב לרשום,רק צריך לתת את הדעת שישנם מקפידים לגנוז את אותו כיתוב(מנהג חסידות) של "בס"ד", לכן אם הנך יודע שמה שאתה כותב עומד להזרק בשלב כל שהוא עדיף לרשום "לה' הארץ ומלואה" וגם כאן לא לכתוב את האות "הא" אלא "דלת" כלומר - "לד' הארץ ומלואה" . ואז אין חשש לזרוק את הדף כמובן אם אין בו דברי תורה
כלשהם.
מקווה שהבנת


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 15 אוקטובר 2007, 08:11 
מנותק
נושם כבוד
נושם כבוד

הצטרף: 26 אפריל 2005, 20:10
הודעות: 4456
לייקים: 7 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


כחול בלב ובנשמה כתב:
האם יש חיוב לרשום בס"ד לפני כל הודעה..זה יכול להיות הודעה או אפילו מכתב בכתב יד..סתם דוגמה ..
תודה.
(שנדע אם להתחיל לרשום גם ) kobl:P


בס"ד

פירוש המילה בס"ד זה בסיעתא דשמיא (בסיוע שמיים), יש נוהגים לרשום בע"ה (בעזרת השם), ובוודאי שאנחנו צריכים עזרה משמיים בכל דבר אז נוהגים לפתוח ב-בס"ד או ב-בע"ה
אבל אין זה מעיקר הדין כמו שאמר eggboy אלא מנהג בעלמא.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 15 אוקטובר 2007, 14:00 
מנותק
נושם כבוד
נושם כבוד
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 21 אפריל 2007, 17:47
הודעות: 4183
לייקים: 12 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


בס''ד

בפרשת נח לא רשום מי הייתה אישתו של נח
חיפשתי בכל הפרשה ולא מצאתי מישהו יודע איך קראו לה?


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 15 אוקטובר 2007, 14:28 
מנותק
נושם כבוד
נושם כבוד

הצטרף: 26 אפריל 2005, 20:10
הודעות: 4456
לייקים: 7 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


155555 כתב:
בס''ד

בפרשת נח לא רשום מי הייתה אישתו של נח
חיפשתי בכל הפרשה ולא מצאתי מישהו יודע איך קראו לה?


בס"ד

רשום בפרשת בראשית פרק ד' פסוק כב
וְצִלָּה גַם-הִוא, יָלְדָה אֶת-תּוּבַל קַיִן--לֹטֵשׁ, כָּל-חֹרֵשׁ נְחֹשֶׁת וּבַרְזֶל; וַאֲחוֹת תּוּבַל-קַיִן, נַעֲמָה.


רש"י מביא את מה שרשום בבראשית רבא
נַעֲמָה
"נעמה - היא אשתו של נח" (רש"י, בראשית ד' כב )


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  

עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום נושמים יהדות

עמוד 26 מתוך 59 [ 879 הודעות ]
פרסם נושא חדש נושא זה נעול, אינך יכול לערוך הודעות או לבצע תגובות עתידיות.


מנהל: צוות: דת ואמונה


עבור ל:  

שאלות ובקשות


היכל התהילה | דירוגים | הצוות
צור קשר | תנאי שימוש | רדיו מזרחית | מילים לשירים | חדשות המוסיקה | מוסיקה מזרחית | שירים במזרחית
Powered By PHPBB Copyright Noshmim Mizrahit 2003-2011 © All right reserved
שיווק הפרסומות באתר זה מופעל על ידי @.מ.י - שירותי מדיה וסליקה באינטרנט
רוצה לפרסם באתר זה? שלח אלינו מייל לקבלת הצעה משתלמת במיוחד