נושמים מזרחית
שלום אורח, הרשמה לפורום | הוסף למועדפים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי | שכחתי סיסמה

***ההבדל בין נח לאברהם*** F2H הורדה ישירה מילים צלצול פלייבק רמיקס יוטיוב

עמוד ראשי חדשות המוסיקה מילים לשירים
עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום נושמים יהדות




עמוד 1 מתוך 1 [ 3 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא

***ההבדל בין נח לאברהם***

מחבר הודעה
 נושא ההודעה: ***ההבדל בין נח לאברהם***
הודעהפורסם: 27 אוקטובר 2006, 09:59 
מנותק
נושם כבוד
נושם כבוד

הצטרף: 26 אפריל 2005, 20:10
הודעות: 4456
לייקים: 7 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)



בס"ד
ההבדל בין נח לאברהם
הראשון לציון הרב מרדכי אליהו



איש צדיק תמים
נחלקו חכמים בדבר צדקותו של נח, וכפי שהביא דבריהם רש"י ע"ה:"יש מרבותינו דורשים אותו לשבח, כל שכן שאילו היה בדור צדיקים היה צדיק יותר ויש דורשים אותו לגנאי לפי דורו היה צדיק ואילו היה בדורו של אברהם לא היה נחשב לכלום".מחלוקתם היא באופן יחסי לדורו של אברהם אבינו, אך לא ביחס לאברהם. כולם מודים שהוא בודאי טוב מאוד ועצם העובדה שבכלל משוים אותו לאברהם אבינו הרי זה לכבודו ולמעלתו של נח, ואשרי מי שמייחסים אותו ביחס למי שגדול הימנו.והנה לנו דוגמא לכך מהפרשה, שהרי אמרו חז"ל שישראל נמשלו ליונה שנאמר "כנפי יונה נחפה בכסף", ואמרו "מה יונה זו כנפיה מגינות אף ישראל מצוות מגינות עליהן" (שבת קל).והיונה משמשת כסמל הזוך והטוהר, צניעות , שמירת אמונים ודווקא עליה נאמר בפרשתנו "והנה עלה זית טרף בפיה" - והביא רש"י מדרש אגדה: "אמרה יהיו מזונותי מרורין כזית בידו של הקב"ה ולא מתוקין כדבש בידי בשר ודם".כך ראוי לה ליונה לענות לנח? הרי נח כל-כך טרח ובכל התקופה האכיל את כל החיות, וכל אחת ואחת אוכלת בזמן אחר, וכך נוהגת היונה בכפיות טובה??? אך לא כך הדבר. היונה יחסה אותו לקב"ה ואמרה לו, אצל הקב"ה עייייייזות מרורים מתוקים הם ואצלך באופן יחסי להקב"ה זה לא טוב, אבל כלפי אחרים - הפלא ופלא, ולכן אין כאן כפיות טובה.
וההוכחה לצדקותו באמת של נח היא שאמר לו הקב"ה לנח "כי אותך ראיתי צדיק לפני בדור הזה". וכתב רש"י - ולא נאמר צדיק תמים. מכאן שאומרים מקצת שבחו של אדם בפניו וכולו שלא בפניו. ומדוע זה מקצת שבחו? שהרי נאמר "איש צדיק תמים". איש זה שבח, צדיק זה שבח, ותמים זה שבח. שלושה שבחים, וכאן נאמר צדיק לפני, הרי זה מקצת שבחו. אבל לפי רש"י איש כמשמעו ולא שבח ורק צדיק תמים זהו שבח ובא ללמדנו שצדיק הוא מקצת לעומת תמים!

ואין הכוונה לתם כבהגדת פסח, אלא תמים ושלם ביראת ה, מקיים מצוות בדבקות ובשלמות. הקב"ה מבקש ממנו להקים תיבת עץ משך מאה ועשרים שנה בכדי שישובו בתשובה ולמרות הלעג והלגלוג של הבריות, למרות הזלזול והקושיות של האנשים על נח מדוע בנית תיבת עץ ולא ברזל, וכי המים לא יהרסו את התיבה והזפת? והוא מתמיד במצוה שנצטווה.
ומכאן שכל אדם צריך לשאוף להיות תמים, שלם, כי מדרגת צדיק היא מקצת ביחס לתמים ולכן נאמר בנח "ויעש נח ככל אשר צוה אותו אלקים כן עשה". כן עשה, את התיבה ומה באה התורה ללמדנו בהדגשה זו? שלמרות הצער והבזיון שהיה לו - כן עשה.

ומהו ההבדל שבין נח לאברהם? נח בנה תיבה, לעגו לו והמשיך בתפקידו במקום על-מנת שאולי ישובו, אבל אברהם אבינו הלך ונסוע. לא נשאר במקום אלא הלך מקום למקום לעשות נפשות ולקרוא בשם ה א-ל עולם וזו מדרגה עליונה, אך גם נח ותמימותו מדרגה מאוד היא ואשרי תמימי דרך ההולכים בתורת השם.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 28 אוקטובר 2006, 09:05 
מנותק
נושם זהב
נושם זהב

הצטרף: 29 דצמבר 2004, 19:37
הודעות: 35390
מיקום: נודדת...
לייקים: 13 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


תודה לע המידע

_________________
[flash width=380 height=180]http://www.mup.co.il/up/17858a9d1aad.swf[/flash]

תמונה

ღ פרופיל 82, בפנים הרבה פחות.
בתוך מדים מצדיעה, מלחמה על השפיות.
"צבא הגנה" פשוט למות! ღ


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 11 אוקטובר 2007, 08:29 
מנותק
נושם כבוד
נושם כבוד

הצטרף: 26 אפריל 2005, 20:10
הודעות: 4456
לייקים: 7 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


yh:)


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  

עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום נושמים יהדות

עמוד 1 מתוך 1 [ 3 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא


מנהל: צוות: דת ואמונה


עבור ל:  

***ההבדל בין נח לאברהם***

cron
היכל התהילה | דירוגים | הצוות
צור קשר | תנאי שימוש | רדיו מזרחית | מילים לשירים | חדשות המוסיקה | מוסיקה מזרחית | שירים במזרחית
Powered By PHPBB Copyright Noshmim Mizrahit 2003-2011 © All right reserved
שיווק הפרסומות באתר זה מופעל על ידי @.מ.י - שירותי מדיה וסליקה באינטרנט
רוצה לפרסם באתר זה? שלח אלינו מייל לקבלת הצעה משתלמת במיוחד