נושמים מזרחית
שלום אורח, הרשמה לפורום | הוסף למועדפים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי | שכחתי סיסמה

פרשת פקודי + זמני השבת F2H הורדה ישירה מילים צלצול פלייבק רמיקס יוטיוב

עמוד ראשי חדשות המוסיקה מילים לשירים
עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום נושמים יהדות




עמוד 1 מתוך 1 [ הודעה אחת ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא

פרשת פקודי + זמני השבת

מחבר הודעה
 נושא ההודעה: פרשת פקודי + זמני השבת
הודעהפורסם: 11 מרץ 2016, 10:52 
מחובר
מנכ"ל
מנכ"ל
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 30 יוני 2003, 12:43
הודעות: 93853
לייקים: 8553 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)



בס"ד

השבת בע"ה נקרא את פרשת פקודי.

"אלה פקודי המשכן משכן העדות"
פקודי לשון פקדון, משכן לשון משכון, ושניהם מעידים על דבר אשר הופקד לזמן מסוים ועתיד להילקח
תמורת משהו או ללא תמורה. לכן אפשר להבין בעזרת ה' יתברך שהמשכן נמצא אצל עם ישראל, מעין משכון ונקרא משכן העדות,
שכל עוד המשכן קיים הוא מעיד שעם ישראל עושה רצונו של הבורא, וכיוון שחטאו עם ישראל בחטא העגל היה נראה שסר חנם בעיני הבורא, אע"פ שאמר ה' למשה "סלחתי כדבריך" נותר ספק האם נתרצה להם כבתחילה ולכן עשיית המשכן והשראת השכינה בתוכו באה להעיד גם כלפי אומות העולם שאע"פ שטעו ישראל וחטאו, ה' מקבל את תשובתם ומשרה שכינתו עליהם.
ומשה רבנו עושה לעם ישראל חשבון לגבי תרומת המשכן וזאת על מנת:
א) ללמד הנהגה זו לדורות הבאים שגבאי הצדקה חייבים לתת דין וחשבוןעל כספי הציבור כדי שלא יאמרו הציבור שהגבאים נתעשרו מתרומת הקודש.
ב) הראה להם משה עד כמה נתקבלה תרומתם שלא נותר ולא נחסר ממה שתרמו למשכן, הן בזהב, בכסף ובנחושת, שמצריכים לעתים עיבוד ושיוף, והן ביריעות שצריך לגזור ולתפור, כיוון שעם ישראל נדבו לשם שמים שכתוב "כל איש אשר נדבה רוחו ואשר נשאו לבו", ואפילו המראות שהביאו בנות ישראל נכללו כולם בעשיית הכיור וכנו ואע"פ שהיה משה מואס בהם מפני שעשויים ליצר הרע ונלע"ד שלכן לא כתב מדות הכיור וכנו, כיוון שגודלו היה תלוי בכמות המראות וכיוון שאמר הקב"ה למשה "חביבין עלי מן הכל שעל ידיהם" העמידו הנשים צבאות רבות במצרים שע"י שימוש המראה היו משדלות את בעליהן בדברים כדי לשמש עמהן,
ולהראות כמה הן חביבות לפני הקב"ה לא הוגבלה מידת הכיור כדי שכל המראות שהביאו ישמשו לכיור.
ולכן התרומה כולה נתקדשה ונכללה במשכן להראות שהכל נתן בשלמות רוחנית וראויים עם ישראל שתשרה השכינה בינותם.
ועוד : "אלה פקודי המשכן משכן העדות" - פקודי כמו "פקד יפקד אלוהים אתכם" ומשכן אותיות נמשך, מכאן שכאשר לבו של האדם נמשך אל ה' יתברך שמו ה' פוקד אותו ושם משכנו בתוכו. העדות כמו "עדות לישראל להודות לשם ה'" ומכאן ששוכן ה' בתוכנו ואז "וראו כל עמי הארץ כי שם ה' נקרא עליך"
"אשר פקד על פי משה" שמשה אחראי על הכספים שנגבו ועל דרך שימושם במשכן ולכן נתן דין וחשבון על הכספים אשר נגבו על ידוכיוון שה' אמר לו לגבות מהם מחצית השקל,וגם על הנחושת נתן דין וחשבון אע"פ שלא נצטווה לגבות מהם נחושת וכל זאת כיוון שלא השתמשו בנחושת לעשיית הכיור.
ועשו את המשכן כנגד בריאתו של העולם:
ביום הראשון "בראשית ברא אלוהים את השמים" בחינת נוטה שמים כיריעה וכנגד זה במשכן יריעות עזים, בשני "יהי רקיע ויהי מבדיל" ובמשכן והבדילה הפרכת לכם , בשלישי "יקוו המים" ובמשכן ועשית כיור שבו המים מכונסין, ברביעי "יהי מאורות" ובמשכן ועשית מנורת זהב, בחמישי "ישרצו המים ועוף יעופף" ובמשכן והיו הכרובים פורשי כנפיים, בשישי נברא האדם ובמשכן ואתה הקרב אליך את אהרן אחיך, בשביעי "ויכולו" ובמשכן ותכל כל עבודת משכן אהל מועד, "ויברך אלוהים" – ויברך אותם משה. "ויקדש אותו" – וימשח אותו ויקדש אותו.
"וירא משה את כל המלאכה והנה עשו אותה כאשר ציוה ה' כן עשו ויברך אותם משה"
נאמר במדרש רבה: ומה בירך אותם? יהי רצון שתשרה שכינה במעשי ידיכם, ומתי תשרה שכינה במעשי ידיו? שעושה כמצוות ה', ומתי עושה מצוות ה'? כאשר יש לו יראת שמים, ועם ישראל עשו ומראה על שיתוף פעולה וכאשר עם ישראל עוסקים במצוות, שכינה שורה עליהם.
רבי יוסי אמר: כך אמר להם ה' אלהי אבותיכם יוסף עליכם אלף פעמים ויברך אתכם' אמר להם כשם שנתעסקתם במלאכת המשכן ושרתה השכינה במעשה ידיכם כן תזכו ותבנו לפניו בית הבחירה ותשרה שכינה במעשה ידיכם תמיד.
אמר רבי אלעזר בן יעקב: המביט בברכתו של משה יש בה מסוף העולם ועד סופו שלא כתוב אלף פעם אלא אלף פעמים שמחנה ישראל היה ג' פרסאות ופעמיים ששת אלפים פרסאות ותמנה כך אלף פעמים שזה כל העולם שיקויים לעתיד שלא תהיה שום אומה ולשון אלא רק ישראל.
ד"א, יש קושיא אמרו ישראל על ברכתו של משה רבנו למה אתה נותן קצבה לברכותינו שאמר אלף פעמים, א"ל משה רבנו זה משלי, אבל הקב"ה יברך אתכם "כאשר דבר לכם".
והכוונה שמשה רבנו נהג בהם טובת עין שבזמן שאינם ראויים לברכת ה' יתברכו מברכתו, שכן משה תמיד עמד לעם ישראל כאשר חטאו והיו ראויים לעונש וביקש עליהם רחמים ויהיה שלום ביניהם ותחול עליהם ברכת ה' .
יה"ר שנזכה כולנו להגדיל תורה ולהאדירה מתוך עושר רוחני ויהיו כל מעשינו לשם שמיים אמן.

נכתב ע"י: הרב רון יוסף הי"ו

שבת שלום!


לעילוי נשמת רבינו ועטרת ראשנו הגר"ע יוסף בן ג'ורג'יה זצוק"ל

לעילוי נשמתם של כל היהודים אשר נרצחו בפעולות הטרור והאיבה הי"ד

לעילוי נשמת אליאב גלמן הי"ד

לעילוי נשמת טוביה ינאי ויסמן הי"ד

לעילוי נשמת הדר כהן הי"ד

לעילוי נשמת דפנה מאיר הי"ד

לעילוי נשמת אמיר מימוני ז"ל בן אילה ואפרים (פרג'י)

לעילוי נשמת הלל רודיך

לעילוי נשמת שארה מרים ז"ל בת יפה אלה

לעילוי נשמת סיון בת שבע מזרחי

לעילוי נשמת ראובן פרץ בן עליה ז"ל

לעילוי נשמת טליה בת סיגלית ז"ל

לעילוי נשמת ונצחיה בת שמחה ז"ל

ולרפואת :

רומן בן אלה

ציון בן מרגלית

זאב בן רחל

וכל שאר חולי עמו ישראל !


זמני השבת:
http://www.yeshiva.org.il/calendar


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  

עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום נושמים יהדות

עמוד 1 מתוך 1 [ הודעה אחת ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא


מנהל: צוות: דת ואמונה


עבור ל:  

פרשת פקודי + זמני השבת


היכל התהילה | דירוגים | הצוות
צור קשר | תנאי שימוש | רדיו מזרחית | מילים לשירים | חדשות המוסיקה | מוסיקה מזרחית | שירים במזרחית
Powered By PHPBB Copyright Noshmim Mizrahit 2003-2011 © All right reserved
שיווק הפרסומות באתר זה מופעל על ידי @.מ.י - שירותי מדיה וסליקה באינטרנט
רוצה לפרסם באתר זה? שלח אלינו מייל לקבלת הצעה משתלמת במיוחד