נושמים מזרחית
שלום אורח, הרשמה לפורום | הוסף למועדפים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי | שכחתי סיסמה

פרשת דברים + זמני השבת F2H הורדה ישירה מילים צלצול פלייבק רמיקס יוטיוב

עמוד ראשי חדשות המוסיקה מילים לשירים
עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום נושמים יהדות




עמוד 1 מתוך 1 [ 2 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא

פרשת דברים + זמני השבת

מחבר הודעה
 נושא ההודעה: פרשת דברים + זמני השבת
הודעהפורסם: 01 אוגוסט 2014, 08:50 
מנותק
מנהל פורום
מנהל פורום

הצטרף: 09 דצמבר 2004, 09:33
הודעות: 1541
לייקים: 21 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)



בס"ד

השבת בע"ה נקרא את פרשת דברים (מתחילים חומש חדש )

מאמרו של הגאון רבי זבדיה הכהן שליט"א, חבר בית הדין הרבני בתל אביב

השבת נתחיל לקרוא בחומש דברים: "אלה הדברים אשר דיבר משה אל כל ישראל בעבר הירדן, במדבר, בערבה, מול סוף, בין פארן ובין תופל, ולבן, וחצרות, ודי זהב". רש"י על פסוק זה, מרגיש בשאלה, מה פשר הזכרת כל המקומות הללו מבלי לפרט מה היה שם? ועל כך עונה רש"י, לפי שהן דברי תוכחות, ומנה כאן כל המקומות בהן הכעיסו בני ישראל את ה', לפיכך סתם את הדברים, והזכירן ברמז, מפני כבודן של ישראל. שהרי במקומות אלו רמוזים חטא המרגלים, חטא העגל, בעל פעור, מחלוקת קורח ועדתו, ועוד מקומות שהמרו את פי ה' כמפורט ברש"י.

משה רבנו מלמד אותנו כלל גדול, גם במקום שהכל אמת, ומצווה להוכיח, צריך המוכיח להיזהר מאוד בכבודו של האדם שמוכיחים אותו, ולעשות כן ברמז ולא לפגוע ישירות במוכיח ,וודאי שלא להלבין פניו ברבים.

רבותינו דרשו על הפסוק "הוכח תוכיח את עמיתך ולא תשא עליו חטא", מדוע נאמרה בפסוק לשון כפולה, "הוכח –תוכיח"? ללמדנו לפני שאדם מוכיח את חברו, יעצור לרגע! ויבדוק את עצמו! האם הוא לא היה נוהג כמוהו במקרה זה? האם המוכיח שם מול עיניו את דברי המשנה באבות "אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו"? האם המוכיח עצמו נקי מאותם דברים עליהם הוא הולך להוכיח את חברו? רק לאחר בדיקת כל השאלות עליהם יכול המוכיח להשיב נכונה, יכול הוא להרשות לעצמו להוכיח את חברו, וגם אז רק ברמז, ולא לשפוך עליו אש וגפרית ולבזותו ברבים. משה רבנו שהתורה מעידה עליו והאיש משה ענו מאוד מכל האדם אשר על פני האדמה, ומעיד על עצמו "לא חמור אחד מהם נשאתי ולא הריעותי אחד מהם" הוא יכול להוכיח את ישראל, וגם אז עושה זאת רק ברמז ולא בפירוש, כדי שלא לפגוע בכבודן של ישראל.

מסופר, על אדם קשה יום, בעל משפחה, שמעד ונתפס בקלקלתו כשהוא גונב, והובא למשפט, באותו מקום היה גזר דינו של גנב בתלייה, ונגזרה עליו מיתה, אך בהתאם לתקנות ולחוק, כל נדון למוות זכאי היה לבקש בקשה אחרונה טרם מותו, ובקשתו מולאה עד תום. חלק מהנידונים היו מבקשים ארוחת פאר טרם מותם, חלקם בקשו לטייל, וחלקם בקשו לשהות בחיק משפחתם למספר שעות. אך הנידון שלנו, בקש בקשה מיוחדת, לטענתו יש בידו מרשם סודי של מיני תבלינים ואבקות שאם רוקחים אותם במינון מסוים לפי מתכון שבידו, ושמים באותה מרקחת גרעין של "תמר", הרי שברגע שישתלו את אותו הגרעין באדמה אחרי ששהה באותה מרקחת, מיד יצמח עץ תמר בתוך מספר שעות במקום לחכות מספר שנים, ולכן טוען הגנב הנידון למוות, חבל שסוד זה ילך לאיבוד עם מותו, ולפיכך בקשתו האחרונה כי יתקבצו המלך והשרים, ובאותו מעמד ילמד אותם את הסוד שבידו. כמובן שעל פי החוק היו חייבים למלאות את משאלתו האחרונה, ויום לפני עלייתו לגרדום, התקבצו המלך והשרים וחיכו לראות וללמוד את הסוד הכמוס. עמד הנידון למוות, ורקח את המרקחת, כשהוא מסביר את התרכובת הסודית, השרה את גרעין התמר, ואז כשהגיע הזמן לנטוע אותו באדמה ,עמד הנדון והכריז, כדי שזה יצליח, והעץ יצמח באופן מיידי, צריך שישים אותו באדמה אדם שלא גנב מעולם וידיו נקיות מכל מרמה או גניבה, כי אם ישים את הגרעין באדמה אדם שאין ידיו נקיות כלל וכלל, הרי שזה לא יעבוד, ולא יצמח כלום, והרי אני גנב, אין אני יכול לעשות כן, ועל כן יתכבד אחד אחר, ומכיון שבמסגרת עבודתם לא יבצר שלקחו בטעות כסף שלא מגיע להם, לכן איני יודע מי הוא זה שישתול את הגלעין. וכך התגלגל הדבר, עד שנותר רק המלך משרי הממשלה, והוא התנדב לנטוע גרעין זה באדמה.

הסתכלו השרים זה בזה, וכל אחד כיבד את חבריו, קם המלך על רגליו, ואמר גם אצלי זה לא יעבוד! את חטאי אני מזכיר היום, בהיותי נער צעיר לימים התגבר עלי יצרי ולקחתי ללא רשות מאבי כסף כדי לקנות מה שחפצתי, ולכן גם אני לא יכול לעשות את הסגולה הזאת. וכך עמד הנדון למוות ומחפש אצל כל השרים חברי הממשלה והמלך אדם אחד נקי כפיים שאין בו מעל ולא מצא, מיד קם והכריז, אתם שרים מכובדים וחברי ממשלה, מצהירים כי אין ידכם נקיות, אם כן מה לכם ותלינו עלי להוציא אותי להורג עבור גניבה שעשיתי ברגע של חולשה, שמעו השרים ובקול ענות חלושה שחררוהו לביתו.

למדנו! אל תוכיח את חברך עד שתגיע למקומו, וגם כשהגעת למקומו ויכול אתה להוכיחו, עשה זאת ברמז, כדי שלא לפגוע בכבודו, וכפי שלימד אותנו משה רבנו בפרשת השבוע .

שבת שלום.

לעילוי נשמת רבינו ועטרת ראשנו הגר"ע יוסף בן ג'ורג'יה זצוק"ל

לעילוי נשמת ילדינו היקרים:

יעקב נפתלי בן רחל הי"ד

גילעד מיכאל בן בת גלים הי"ד

ואייל בן איריס תשורה הי"ד

לעילוי נשמת הלל רודיך



ולרפואת רומן בן אלה

ונצחיה בת שמחה

ציון בן מרגלית

וכל שאר חולי עמו ישראל !


זמני השבת:
http://www.yeshiva.org.il/calendar

_________________
ישתבח הבורא על כול מה שקורה !!!

אל תגיד לקב"ה כמה הצרות שלך גדולות , תגיד לצרות שלך כמה הקב"ה גדול!


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: פרשת דברים + זמני השבת
הודעהפורסם: 01 אוגוסט 2014, 09:47 
מנותק
מנכ"ל
מנכ"ל
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 30 יוני 2003, 12:43
הודעות: 93853
לייקים: 8553 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


שבת חזון, לקראת תשעה באב
שבת שלום !

תודה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  

עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום נושמים יהדות

עמוד 1 מתוך 1 [ 2 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא


מנהל: צוות: דת ואמונה


עבור ל:  

פרשת דברים + זמני השבת


היכל התהילה | דירוגים | הצוות
צור קשר | תנאי שימוש | רדיו מזרחית | מילים לשירים | חדשות המוסיקה | מוסיקה מזרחית | שירים במזרחית
Powered By PHPBB Copyright Noshmim Mizrahit 2003-2011 © All right reserved
שיווק הפרסומות באתר זה מופעל על ידי @.מ.י - שירותי מדיה וסליקה באינטרנט
רוצה לפרסם באתר זה? שלח אלינו מייל לקבלת הצעה משתלמת במיוחד